Φαρμακευτικός Κόσμος, TOP PHARMA LAUNCHES 2021

TOP PHARMA LAUNCHES ‘21 10 ΡΕΠΟΡΤΑΖ Κ ατά τη διάρκεια του 2021, κοινω- νία και επιχειρήσεις σταμάτησαν να βρίσκονται στα «θολά» νερά που είχε δημιουργήσει η πανδη- μία. Το κοινό, έχοντας πλέον στη διάθεσή του εμβόλια, φάρμακα και διαγνωστικά μέσα για τον έλεγχο της νόσου, άρχισε να αναζητά πιο εξιδεικευμένα προϊόντα και να έχει με- γαλύτερες προσδοκίες από τις αγορές του και κατ’ επέκταση από τις φαρμακευτικές εταιρείες που τα παράγουν. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η πανδημία «ωρίμασε» το κοινό και τις ανάγκες του, ενώ αναμφίβολα καθιέρωσε στις συνειδήσεις ότι το φαρμακείο αποτελεί ένα θεσμό που πα- ρέχει εξατομικευμένες λύσεις ακόμη και σε εποχές lockdown που η επαφή χάνεται. Εξει- δικευμένες κατηγορίες προϊόντων OTC & παραφαρμακευτικά σκευάσματα απέκτησαν μεγάλο μερίδιο στην καταναλωτική συνείδη- ση του κοινού, που έτσι κι αλλιώς είχαν ήδη πολύ μεγάλη δυναμική τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, η αγορά των παραφαρμάκων γνώρισε αύξηση 34% στην αξία των πωλήσε- ών τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, στα ηλεκτρονικά e-shop των φαρμακείων. Σύμφωνα με το δείγμα του eRetail Audit από τη μέτρηση πωλήσεων σε πραγματικό χρόνο που έχει αναπτύξει η Convert Group το 2021 ο τζίρος ανά κατηγορία προϊόντων αυξήθη- κε σε σύγκριση με το 2020, ως εξής: 34% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται Οι Έλληνες καταναλωτές «αγαπούν» την αγορά του φαρμακείου Συνδυάζει πλήθος προϊόντων μαζί με επιστημονική ενημέρωση από επαγγελματίες Υγείας σε αυτήν την κατηγορία), 32% σε συμπλη- ρώματα διατροφής και βιταμίνες, 32% σε βρεφικά και παιδικά είδη, 21% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και 9% σε διάφορα προϊόντα. Μάλιστα, ενώ το με- γαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊό- ντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών, καθώς και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Την ίδια στιγμή, οι ανάγκες της νέας επο- χής που αναδύεται οδηγούν και την ίδια την αγορά σε μια πιο «ώριμη φάση» με τις φαρμακευτικές εταιρείες να καλούνται να παρέχουν προϊόντα σε μεγάλες ποικιλίες και ανταγωνιστικές τιμές για όλες πλέον τις ηλι- κίες και τα πιθανά προβλήματα που τις απα- σχολούν. Και αυτές οι τάσεις διαφαίνονται από τα νέα λανσαρίσματα που πραγματοποι- ήθηκαν καθόλη τη διάρκεια του προηγούμε- νου έτους που και σε αρκετές περιπτώσεις είναι ανέλπιστα πολλά. Συνοψίζοντας λοιπόν σημειώνεται πως καλλυντικά, συμπληρώ- ματα διατροφής, παραφαρμακευτικά είδη καθώς και OTC και ιατροτεχνολογικά προϊό- ντα φέρνουν καθημερινά στο προσκήνιο την ηγετική θέση του φαρμακείου στη διακίνησή τους, ενώ ταυτόχρονα επιβάλλονται οι καλές πρακτικές marketing από την πλευρά των εταιρειών, η ορθή χρήση με συνεχή επιμόρ- φωση των φαρμακοποιών και ταυτόχρονα οι πυκνές καμπάνιες για τους καταναλω- τές και την αξία της αυτοφροντίδας. Επί- σης, παράλληλα με όλα αυτά, στο τραπέζι βρίσκονται ολοένα και από περισσότερους επιχειρηματίες του κλάδου η ανάπτυξη μιας υγιούς κουλτούρας που απαιτεί σεβασμό στο περιβάλλον αλλά και δράσεις υπέρ της κοινωνίας και της πράσινης ανάπτυξης. Βάσω Καλυβιώτη

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=