Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #194

Οι αλχημείες που έκανα από παιδί στο εργαστήριο μπήκαν σε ένα πλαίσιο εξισώσεων, νόμων και –καθόλου βαρετών– κανόνων, απο- κτώντας την τέταρτη διάσταση που τους έλειπε, χωρίς να τους κλέ- βει τίποτα από τη μαγεία τους. Αυτό ήταν! Το κίνητρο επανήλθε για να φτάσω στο 5ο έτος, το σημείο που καθόρισε όλη την υπόλοιπη πορεία μου. Τρομερά κου- ρασμένος από την Ελλάδα του «Νίτρο & μπουζούκια», αποφάσισα να πάω για Εράσμους στο μακρινότερο δυνατό σημείο, τη Μαδρίτη, που τότε μου φάνταζε το εξωτερικότερο σημείο του σύμπαντος. Ω του θαύματος, στο Πανεπιστήμιο Complutense το αντικείμενο ήταν νανοτεχνολογία. Με εδώ υπεύθυνο τον κ. Δεμέτζο. Στην άλλη άκρη του γνωστού (μου) σύμπαντος και μετά τις προκαταρκτικές συζητή- σεις με τον κ. Δεμέτζο, άρχισαν να ξετυλίγονται νωχελικά στα μάτια μου οι εκκεντρικές ιδιότητες των νανοσωματιδίων, αλλά και κυρίως η αίσθηση του τι σημαίνει μη γραμμικό, δυναμικό, χαοτικό σύστημα – ό,τι πιο κοντά στη μουσική είχα δηλαδή έως τότε βιώσει. Τα υπόλοιπα συνέβησαν γρήγορα: Μάστερ και Διδακτορικό στη Φαρμακευτική της Αθήνας με πολλά stage στο εξωτερικό, πολλή δουλειά στο φαρμακείο, πολλή μουσική. Κοινωνία & Πολιτισμός ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ Αυτή τη στιγμή εργάζομαι ως Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης στην APIVITA, υπεύθυνος, μεταξύ άλλων, για την καινοτομία και τις πατέντες της, οι περισσότερες από τις οποίες στηρίζονται σε πρωτότυπα skin delivery systems που απομονώνουν βιοδραστικά συστατικά της ελληνικής φύσης και τα μεταφέρουν με ακρίβεια το- πολογική και χρονική στα κύτταρα στόχους τους. Και με τη σειρά τους μεταφέρουν την ελληνική φύση σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Παράλληλα εργάζομαι ως μουσικός σε διάφορα πεδία –από την avant garde ηλεκτρονική μουσική μέχρι την pop δισκογραφία και performance– ενώ τελευταία ασχολούμαι και με το sound art αλλά και το bioart, το συγκερασμό της τέχνης με τις φυσικές επι- στήμες. Ως μέσα χρησιμοποιώ από παραδοσιακά όργανα, όπως η ανθρώπινη φωνή και το πιάνο, μέχρι σύγχρονη τεχνολογία, όπως τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακό θόρυβο. Κάποια χαρακτηριστι- κά δείγματα δουλειάς μπορεί κάποιος να βρει στο πιο πρόσφα- το project μου, που πλέον λειτουργεί ως μπάντα, και καλείται: «Dance with Invisible Partners». ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ; Τι δεν έχει το ένα σύστημα που το έχει το άλλο; Και, κυρίως, τι αναζητώ εγώ μέσω αυτών; H τέχνη και η επιστήμη, κάποτε αδιαίρετες οντότητες, δεν είναι τί- ποτα άλλο από συστήματα που μας επιτρέπουν να προσεγγίσουμε και να αντιληφθούμε τον κόσμο πέραν του προφανούς των αισθή- σεών μας. Να ψηλαφήσουμε το μυστηριώδες, να «δούμε» τη μα- γεία. Ποιος μπορεί να διαχωρίσει αν η φράκταλ γεωμετρία μιας νι- φάδας χιονιού ή ενός τεχνητού νανοσωματιδίου εμπίπτει στο πεδίο της επιστήμης ή της τέχνης; Αυτό για εμένα είναι το μεγαλείο του κόσμου. Αυτή η πρω- ταρχική συγκίνηση που ένιωθα παιδί όταν άλλαζε το χρώμα σε ένα δοκιμαστικό σωλήνα ή στον κραδασμό των στίχων του Καβάφη ή στο outro από το She’s so heavy των Beatles. Το πίσω από το προφανές, το αναπάντεχο, το ανεπαίσθητο που κρύ- βεται στις χαράδρες των συναισθημάτων, πίσω από τις σκιές, στο κενό του χωροχρόνου που η τέχνη και η επιστήμη έχουν ως επιτελικό ρόλο να φέρουν στην επιφάνεια, και στον αντιληπτό μας χώρο, με τις πρακτικές εφαρμογές τους να αποτελούν σημαντικότατες μεν, δευτε- ρογενείς δε δράσεις. Ή όπως είπε κάποτε ο L. Da Vinci: Tελευταία ασχολούμαι και με το sound art αλλά και το bioart, το συγκερασμό της τέχνης με τις φυσικές επιστήμες - χρησιμοποιώ από παραδοσιακά όργανα, όπως η ανθρώπινη φωνή και το πιάνο, μέχρι σύγχρονη τεχνολογία, όπως τεχνητή νοημοσύνη και ψηφιακό θόρυβο «Για να αναπτύξεις έναν ολοκληρωμένο νου: Μελέτησε την επιστήμη της τέχνης. Μελέτησε την τέχνη της επι- στήμης. Μάθε να βλέπεις. Συνειδητοποίησε ότι τα πάντα συνδέονται μεταξύ τους». Ακούστε τα έργα του Κωνσταντίνου Γαρδίκη εδώ: https://www.youtube.com/channel/ UCIhADOleZiRuzBUF4RDGXHw https://dwip.bandcamp.com/ ● Φωτο: Ειρήνη Μιχοπούλου /iriniphoto.com 58 | Μάιος - Ιούνιος 2023 |

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=