Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #172
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΟ 2019 € πρότασης προϊόντων, οι οποίες να ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν καλύτερα στις ανάγκες που εκφράζονται ως ζήτηση! Από τη στιγμή που θα ολοκληρώσουμε αυτό το χάρτη ανταπόκρισης στη ζήτηση, τότε θα προκύψουν τα επόμενα βήματα της ποσοτικοποίησης και του προϋπολογισμού των προσδοκώμενων εσόδων. Γίνεται φανερό πως ο προγραμματισμός των πωλήσεων δεν μπορεί να χωρέσει σε ένα εισαγωγικό άρθρο, καθώς περιλαμβάνει συσχετισμό με προηγούμενες χρονιές, τις τάσεις της αγοράς, εκτίμηση των αποτελεσμάτων των διαφημίσεων των εταιρειών στο κοινό (αναφορικά με τα παραφάρμακα) και επιπλέον υπολογισμό της κερδοφορίας, επιλογή προμηθευτών, ποσοτήτων αγορών κλπ. Παρόλα αυτά, όταν γίνει κατανοητή η σημασία της χαρτογράφησης των αναγκών που εμφανίζονται στο φαρμακείο και ο σχεδιασμός της ανταπόκρισής μας σε αυτές, έχουμε κάνει το απαραίτητο βήμα, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουμε στον προγραμματισμό της διαχείρισής μας για το νέο έτος. Η μεθοδολογία και τα εργαλεία για αυτό απαιτούν προφανώς περισσότερο χώρο για την ανάπτυξή τους, αποτελούν όμως μια σαφή διαδικασία με καθορισμένα στάδια και μαθηματικές μεταβλητές. Στόχος είναι να εξαλειφθεί –στο βαθμό του εφικτού– η αβεβαιότητα για το μέλλον και την πορεία του φαρμακείου μας και να διασφαλιστεί πως το αποτέλεσμα του κόπου που καταβάλουμε θα καταλήξει σε εμάς και δεν θα σπαταληθεί σε λάθος αποφάσεις. Ο προγραμματισμός των πωλήσεων περιλαμβάνει συσχετισμό με προηγούμενες χρονιές, τις τάσεις της αγοράς, εκτίμηση των αποτελεσμάτων των διαφημίσεων των εταιρειών στο κοινό (αναφορικά με τα παραφάρμακα) και επιπλέον υπολογισμό της κερδοφορίας, επιλογή προμηθευτών, ποσοτήτων αγορών κλπ. / Ο Γιώργος Κουτέπας είναι φαρμακοποιός, πτυχιούχος Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ ΑΣΟΕΕ, koutepasg@yahoo.gr ΘΥΩΝΗ. Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Επιχειρησιακών Διαδικασιών και Υπηρεσιών - www.thyone.gr 20
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=