Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #172

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΟ 2019 € κείο μας. Το μεγαλύτερο μερίδιο από αυτές αποτελεί η φαρμακευτική αγωγή των ασθενών μας. Τα φάρμακα που θα μας ζητηθούν εξαρτώνται από παράγοντες, όπως η επιδημιολογία, οι επιλογές των συνταγογράφων ιατρών, οι επιλογές από μέρους μας σκευασμάτων για την εκάστοτε δραστική ουσία κλπ. Σε κάθε περίπτωση το ύψος και η διάρθρωση των πωλήσεων μπορεί να συσχετιστεί με τις προηγούμενες χρονιές. Προκειμένου να ανταποκριθούμε στις ανάγκες που αφορούν τη φαρμακευτική αγωγή των ασθενών μας, το σημαντικότερο ρόλο παίζει η ικανότητά μας να κάνουμε κατανοητές στους ασθενείς τις λεπτομέρειες της αγωγής, να επιτυγχάνουμε τη συμμόρφωσή τους σε αυτή και την αποτροπή αλληλεπιδράσεων και ανεπιθύμητων ενεργειών. Πρόκειται δηλαδή για ικανότητες που σχετίζονται με τη γνώση και την ενασχόλησή μας με το φάρμακο. Συμπληρωματικά με αυτές σίγουρα θα παίξει ρόλο η δυνατότητα της διαθεσιμότητας των φαρμάκων και της αντιμετώπισης των ελλείψεων, στοιχείων που αφορούν τα πρακτικά ζητήματα του προγραμματισμού των πωλήσεων αναφορικά με το φάρμακο και στηρίζονται στο πόσο καλή συνεργασία έχουμε με φαρμακαποθήκες και εταιρείες παραγωγής αλλά και πόσο αποδοτικά μπορούμε να εκτελέσουμε τη διαδικασία των προμηθειών. Παρατηρούμε, λοιπόν, πως ο προγραμματισμός για την ανταπόκρισή μας στις πωλήσεις φαρμάκου περιλαμβάνει τόσο τις αναγκαίες γνώσεις στη φαρμακευτική όσο και τις ικανότητες προγραμματισμού προμηθειών των αναγκαίων φαρμάκων και αποτίμησης του ύψους των εσόδων που θα αποφέρουν. Αναφορικά με τις πωλήσεις παραφαρμακευτικών ειδών, ο προγραμματισμός των πωλήσεων έχει να κάνει με την πρόβλεψη των αναγκών που θα εκφραστούν στο φαρμακείο μας. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει κάθε χρονιά να σχεδιάζουμε ένα «χάρτη», ο οποίος θα είναι όσο το δυνατόν πιο πλήρης και θα περιλαμβάνει κάθε προϊόν που προτείνουμε για κάθε ανάγκη υγείας, για την οποία μας ζητείται η παρέμβαση. Για παράδειγμα, έρχεται κάποιος στο φαρμακείο μας και μας ζητάει τονωτική λοσιόν για την τριχόπτωση. Η ζήτηση «λοσιόν για την τριχόπτωση» εμπεριέχει μια σειρά θεμάτων, για τα οποία ζητείται η γνώμη μας (και πολλές φορές μπορεί και ο ίδιος που μας ρωτάει να μην τα συνειδητοποιεί, π.χ. κακή διατροφή, έλλειψη σιδήρου, δερματολογικές παθήσεις κλπ.) και μια διαδικασία διερεύνησης και πρότασης προϊόντων για αυτά. Ένας αποτελεσματικός σχεδιασμός πωλήσεων θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει διαδικασίες  18

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=