Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #172
14 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΟ 2019 € Όλες οι επιχειρήσεις, ακόμα και οι πιο μικρές, χρειάζονται τα επιχειρησιακά σχέδια όπως ο άνθρωπος τα μάτια. Πρέπει να βλέπουν πού πηγαίνουν. ● Στην πρώτη φάση της διαδικασίας θα περιγράψετε συνοπτικά –κρατώντας πάντα σχετικές σημειώσεις– την παρούσα κατάσταση, με αναφορά στα χαρακτηριστικά του φαρμακείου σας και τις συνθήκες που επικρατούν στο ευρύτερο περιβάλλον, μέσα στο οποίο ασκείται η εμπορική σας λειτουργία. Σκοπός αυτής της περιγραφής είναι ο προσδιορισμός των εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων που επηρεάζουν την πορεία εργασιών του φαρμακείου σας. ● Στη δεύτερη φάση, με βάση τα δεδομένα της περιγραφής που προηγήθηκε, θα προσδιορίσετε τις δυνάμεις (ισχυρά σημεία) και τις αδυναμίες του φαρμακείου σας, καθώς και τις δυνατότητές σας σχετικά με την εκμετάλλευση επιχειρηματικών ευκαιριών και την αντιμετώπιση τυχόν επιχειρηματικών προβλημάτων που υπάρχουν στο αντα γωνιστικό σας περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό θα χρη σιμοποιήσετε τη μέθοδο της «SWOT Analysis». ● Στην τρίτη φάση, έχοντας ως γνώμονα τα αποτελέσματα της «SWOT Analysis», θα καθορίσετε τους αναπτυξιακούς σας στόχους και τη στρατηγική που θα ακολουθήσετε για την επίτευξή τους. ● Στην τέταρτη φάση θα συντάξετε ένα πρόγραμμα δράσης (action plan) που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες ενέργειες για την επίτευξη των στόχων σας. ● Στην πέμπτη φάση θα πρέπει να αποτυπώσετε το πρόγραμμά σας σε ένα γραπτό κείμενο, το οποίο θα χρησιμοποιείτε στη συνέχεια ως οδηγό των ενεργειών σας. ● Στην έκτη φάση θα υλοποιήσετε το πρόγραμμα με συνέπεια, παρακολουθώντας συνεχώς την εξέλιξή του, προβαίνοντας παράλληλα σε περιοδικές αναθεωρήσεις, όταν χρειάζεται, ώστε να είστε σε θέση να διορθώσετε τυχόν αποκλίσεις από τους προκαθορισμένους στόχους σας. Μάθετε καλά την αριθμητική των εκπτώσεων και προσφορών Η παροχή εκπτώσεων και προσφορών είναι ένας εύκολος τρόπος για την τόνωση της ζήτησης μεμονωμένων προϊόντων και την αύξηση των συνολικών πωλήσεων του φαρμακείου σας. Όταν όμως παρέχονται απερίσκεπτα, «ροκανίζουν» την κερδοφορία και δημιουργούν ταμειακά ή άλλα προβλήματα. Γι’ αυτό, όταν σχεδιάζετε παροχή εκπτώσεων και προσφορών, φροντίστε να κάνετε τους σωστούς υπολογισμούς. Στη συνέχεια βάλτε συγκεκριμένους στόχους πωλήσεων και προσπαθήστε με κάθε τρόπο να τους πετύχετε. Αποκτήστε «entrepreneurial mindset» Εκτός από τα παραπάνω, για τη σωστή υλοποίηση ενός αποτελεσματικού προγράμματος μάρκετινγκ και γενικότερα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=