Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #172

12 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΟ 2019 € αύξηση των πωλήσεών σας. Οι περισσότεροι όμως κάνετε αυτές τις ενέργειες αποσπασματικά, με συνέπεια να μην είναι πάντα αποτελεσματικές. Είναι καλύτερα να σχεδιάζετε τις δράσεις σας. Οσχεδιασμός (planning) είναι η πιο σημαντική λειτουργία του μάνατζμεντ, γιατί αποτελεί το θεμέλιο της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας. Στο πλαίσιο της διαδικασίας σχεδιασμού θα πρέπει να καθορίσετε εκ των πρότερων τι πρέπει να γίνει, πότε θα γίνει, πώς θα γίνει και ποιος ή ποιοι θα έχουν την ευθύνη της υλοποίησης συγκεκριμένων δράσεων. Όλα αυτά μπορείτε να τα αποτυπώσετε σε ένα πρόγραμμα μάρκετινγκ (marketing plan), που θα αποτελεί τον οδηγό σας στην υλοποίηση των εμπορικών δράσεων του φαρμακείου σας. Ίσως κάποιοι να θεωρήσουν ότι για ένα ανεξάρτητο φαρμακείο ο σχεδιασμός ως τυποποιημένη διαδικασία και η δημιουργία ενός επιχειρησιακού σχεδίου με εστίαση στο μάρκετινγκ αντιπροσωπεύουν ένα πολύπλοκο έργο που ο φαρμακοποιός δεν μπορεί να φέρει σε πέρας, αλλά ούτε και το χρειάζεται. Η αντίληψη αυτή όμως, ιδιαίτερα ως προς το δεύτερο σκέλος της, είναι εντελώς λαθεμένη. Όλες οι επιχειρήσεις, ακόμα και οι πιο μικρές, χρειάζονται τα επιχειρησιακά σχέδια όπως ο άνθρωπος τα μάτια. Πρέπει να βλέπουν πού πηγαίνουν. Τι θα σας προσφέρει ένα πρόγραμμα μάρκετινγκ Ένα πρόγραμμα μάρκετινγκ, το οποίο βεβαίως εμπεριέχει και ένα συγκροτημένο πρόγραμμα πωλήσεων, θα σας βοηθήσει: ● να σχεδιάσετε, να υλοποιήσετε και να ελέγξετε αποτελεσματικά όλες τις εμπορικές σας δραστηριότητες ● να ανακαλύψετε και να εκμεταλλευτείτε κατάλληλα νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες ● να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να ενισχύσετε την ανταγωνιστική σας θέση στην αγορά ● να βελτιώσετε τις χρηματικές σας ροές και την κερδοφορία σας ● να αναπτύξετε μηχανισμούς αντίστασης και αντίδρασης στις πιέσεις των άμεσων ή έμμεσων ανταγωνιστών σας ● να διασφαλίσετε τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του φαρμακείου σας. Πώς θα σχεδιάσετε και θα υλοποιήσετε ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα μάρκετινγκ Για να προετοιμάσετε ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα μάρκετινγκ ακολουθήστε μια απλή διαδικασία έξι φάσεων, όπως αυτή που περιγράφεται παρακάτω: Διαδικασία σχεδιασμού του προγράμματος μάρκετινγκ  Διερεύνηση περιβάλλοντος  Περιγραφή της παρούσας κατάστασης SWOT Analysis 1 2 3 4 5 6  Καθορισμός σκοπών και στόχων  Επιλογή στρατηγικής  Σχεδιασμός του προγράμματος δράσης  Κατάρτιση χρονοπρογράμματος και προϋπολογισμού Αποτύπωση του συνολικού προγράμματος σε γραπτό κείμενο  Υλοποίηση προγράμματος  Παρακολούθηση  Περιοδικές αναθεωρήσεις

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=