Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #172

10 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ ΤΟ 2019 € Στα χρόνια της κρίσης οι δυσμενείς συνθήκες της αγοράς και οι άλογες αποφάσεις παραγόντων της πολιτείας όχι μόνο έχουν οδηγήσει σε σημαντική συρρίκνωση εργασιών, αλλά απειλούν ακόμα και τη βιωσιμότητα πολλών φαρμακείων. Η μόνη επιλογή που μπορεί να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα και να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη εργασιών των φαρμακείων μέσα στο σύγχρονο αλλά ασταθές ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι η αλλαγή του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Αυτό είναι πλέον αναγκαίο, γιατί το μέλλον δεν αποτελεί προέκταση του παρελθόντος. Αντίθετα, είναι μια σειρά ασυνεχειών με προκλήσεις, τις οποίες εσείς ως ιδιοκτήτες των φαρμακείων, πρέπει να είστε πάντα έτοιμοι να αντιμετωπίσετε. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα φαρμακεία σας θα πρέπει να μετεξελιχθούν σε δυναμικές επιχειρήσεις που θα μπορούν να προσαρμόζονται συνεχώς στις ραγδαία μεταβαλλόμενες συνθήκες του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Να γίνουν επιχειρήσεις ικανές να αντιμετωπίσουν την είσοδο τυχόν νέων «παικτών» στην αγορά και παράλληλα να ικανοποιήσουν τις πολυμορφικές ανάγκες και απαιτήσεις των καταναλωτών, εφαρμόζοντας νέες στρατηγικές ανάπτυξης εργασιών με σύγχρονο μάνατζμεντ, νέα συστήματα εμπορικής λειτουργίας και εφαρμογή μεθόδων αποτελεσματικού μάρκετινγκ. Ωστόσο, πολλοί από εσάς τους φαρμακοποιούς θεωρείτε ότι οι σύγχρονες τεχνικές του μάρκετινγκ δεν συνάδουν με το επάγγελμα-λειτούργημά σας. Άλλοι πάλι έχετε την άποψη ότι το μάρκετινγκ είναι για τους «μεγάλους» και όχι για το δικό σας φαρμακείο, επειδή η λειτουργία του εξυπηρετεί μια τοπική αγορά ή ένα μικρό τμήμα της και ο κύκλος εργασιών του είναι περιορισμένος. Αν έχετε αυτές τις απόψεις, ίσως πρέπει να το ξανασκεφθείτε. Το φαρμακείο σας χρειάζεται το μάρκετινγκ περισσότερο ίσως από άλλες επιχειρήσεις. Γιατί το φαρμακείο σας χρειάζεται το μάρκετινγκ Η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη μιας επιχείρησης, ανεξάρτητα από το μέγεθός της και τον κλάδο που δραστηριοποιείται, εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τις ικανότητες που αυτή έχει να διαθέτει με αποτελεσματικό τρόπο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στην αγορά. Με άλλα λόγια, από τις ικανότητες που έχει η επιχείρηση στο μάρκετινγκ. Συνεπώς, η αρνητική Μόνη επιλογή η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου του Νίκου Καζάζη

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=