Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #171
μην το λαμβάνει απλά σε μια σακούλα μαζί με την απόδειξη. Πίσω από έναν πελάτη που ζητάει αντιδιαβητικό φάρμακο, οι φαρμακοποιοί της ομάδας «G60» βλέπουν έναν ασθενή που λέει: «Έχω διαβήτη. Μπορείτε να με βοηθήσετε να το διαχειριστώ;». Με αυτό τον τρόπο, άρχισαν να προσφέρουν συνολικές υπηρεσίες υγείας σε ασθενείς με χρόνια προβλήματα υγείας, παρέχοντας επιστημονική γνώση και βοήθεια σε όσους την αναζητούσαν. Και αυτό πλέον γίνεται με αμοιβή. Εξάλλου, όταν κάποιος διαβητικός ή υπερτασικός ασθενής ενημερώνεται από τον φαρμακοποιό του ότι με 15 ευρώ μπορεί να πραγματοποιήσει ένα ολοκληρωμένο αιματολογικό τεστ πρόληψης καρδιαγγειακού κινδύνου, ελάχιστοι είναι αυτοί που το αρνούνται. Με απλά λόγια, οι φαρμακοποιοί ανέπτυξαν υπηρεσίες με προστιθέμενη αξία που γίνονται αντιληπτές από τους ασθενείς, οι οποίοι με τη σειρά τους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτές. Επιπλέον, με δεδομένο ότι πολλές καινοτόμες θεραπείες απαιτούν την παρουσία ενός νοσηλευτή για τη βοήθεια του ασθενούς, οι φαρμακοποιοί ενδυνάμωσαν τις σχέσεις τους με τις φαρμακοβιομηχανίες, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στη σωστή λήψη των φαρμάκων. Πολλά φαρμακεία πλέον απασχολούν νοσηλευτές ή ψυχολόγους, οι οποίοι επισκέπτονται κατ’ οίκον τους ασθενείς και αποζημιώνονται για αυτό. Μεγάλη σημασία έχει δοθεί και στη διαμόρφωση των φαρμακείων έτσι ώστε να αποφεύγονται συστηματικά φωτογραφίες με διαφημίσεις προϊόντων ή καλλυντικών. Στις βιτρίνες των φαρμακείων «G60» υπάρχουν μηνύματα που αφορούν την υγεία και την ευαισθητοποίηση για διάφορες παθήσεις. «Το φαρμακείο είναι ένα καθαρός χώρος, χωρίς άμεσο προωθητικό/διαφημιστικό υλικό από τις φαρμακευτικές εταιρίες. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι επαγγελματίες υγείας που εργάζονται μέσα στο φαρμακείο», σημείωσε η κ. Paulino, προσθέτοντας πως σε όλα τα φαρμακεία της Πορτογαλίας έχουν ένα ξεχωριστό χώρο παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής φροντίδας. Ένας χώρος back office για την κατ΄ιδίαν συνομιλία ασθενούς-φαρμακοποιού. Τα φαρμακεία «G60» επίσης οργανώνουν αρκετά συχνά συναντήσεις με παιδιάτρους και πνευμονολόγους για την ενημέρωση των πολιτών, ενώ πραγματοποιούν καμπάνιες σε σχολεία και μέσα ενημέρωσης για την προστασία και τη φροντίδα της υγείας. Μέσα από όλες αυτές τις ενέργειες, έχουν συγκεντρώσει στατιστικά στοιχεία ασθενών και παρακολουθούν την πορεία της υγείας τους. Οι 6 στρατηγικές επιβίωσης για τα φαρμακεία Μια μεγάλη έρευνα, που έγινε σε ΗΠΑ, Κίνα και άλλες χώρες, έδωσε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για το τι ακριβώς χρειάζονται οι ασθενείς και κυρίως τι απαιτούν από το φαρμακείο του μέλλοντος. Πάνω σε αυτές τις ανάγκες δομήθηκαν και οι στρατηγικές επιβίωσης που θα πρέπει να υιοθετήσουν τα φαρμακεία προκειμένου να επιβιώσουν. Ο Phil Francis, GSK CH Commercial Excellence Director, Pharmacy Capability, Europe & Americas, μιλώντας στο ίδιο Συνέδριο του ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ., αναφέρθηκε σε αυτές τις στρατηγικές: Ευκολία αγορών: Πώς διευκολύνεις τους αγοραστές και ασθενείς να βρουν αυτό που χρειάζονται; Πώς έχουν πρόσβαση στα προϊόντα; Έρευνες έχουν δείξει ότι αν η διαχείριση των κατηγοριών προϊόντων εντός του καταστήματος γίνει σωστά, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη πιστότητα πελατών, μεγαλύτερη διείσδυση ανά κατηγορία και περισσότερες πωλήσεις. Στο 60% των φαρμακείων της φαρμακευτικής αλυσίδας CVS, προσφέρεται η υπηρεσία drive-thru. Δηλαδή, οι Αμερικανοί οδηγούν μέχρι το ειδικά διαμορφωμένο γκισέ, για να μιλήσουν με τον φαρμακοποιό, να παραλάβουν τα προϊόντα τους και να φύγουν. Τα Boots, στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν πλέον 60 φαρμακεία, τα οποία τα αποκαλούν «μεταμεσονύκτια φαρμακεία». «Βρείτε 22 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / αρθρΟ €
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=