Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #171

Και αν όλα αυτά δεν σας εντυπωσιάζουν, τότε ίσως θα πρέπει να αναφερθούμε σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα που εφαρμόζουν τα φαρμακεία της Κίνας, εκεί όπου όλοι έχουν κυριολεκτικά θεοποιήσει τα gadgets. Πρόκειται για το AliPay, ένα πιλοτικό πρόγραμμα με τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου. Με το που μπαίνει κάποιος μέσα στο φαρμακείο, γίνεται ανίχνευση του προσώπου του, έχουν ήδη το φάκελό του και μπορούν να κάνουν εκτέλεση της συνταγής και να πληρωθεί ο λογαριασμός μέσω της ίδιας τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου. Στη Σιγκαπούρη μάλιστα, ο φαρμακοποιός έχει πρόσβαση στο φάκελο υγείας του ασθενούς και προσθέτει πληροφορίες που ίσως να είναι χρήσιμες σε μια μελλοντική επίσκεψη σε έναν παθολόγο. Τασυγκεκριμέναπαραδείγματα, ταοποίαπαρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας που πραγματοποίησε ο ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ. με τίτλο: «Αύριο Ένα Νέο Επάγγελμα», καταδεικνύουν πως τα φαρμακεία, σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον, μπαίνουν σε ένα νέο τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης χωρίς να υπάρχουν περιθώρια οπισθοπορείας. Εξάλλου, ο πραγματικός εχθρός δεν είναι ούτε τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ούτε τα φθηνά φάρμακα που διακινεί η Αmazon. Ο πραγματικός κίνδυνος για τα φαρμακεία είναι το να μην προσαρμοστούν στις σύγχρονες ανάγκες. Φαρμακείο: Ένας επαγγελματίας υγείας στη γειτονιά σας! Εν μέσω των ραγδαίων αλλαγών, οι ειδικοί ανέλυσαν μια σειρά από στρατηγικές που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι φαρμακοποιοί, προκειμένου να επιβιώσουν τα προσεχή χρόνια, αφού οι παραδοσιακές τεχνικές έχουν πλέον αλλάξει. Για την Ema Paulino, εκτελεστική γραμματέα της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ομοσπονδίας (FIP) & πρόεδρο του Συνδέσμου Λισαβόνας και Νότου του Πορτογαλικού Φαρμακευτικού Συλλόγου, μία λύση είναι οι συσπειρώσεις των φαρμακείων, ώστε να έχουν την ευελιξία να ενσωματώνουν νέες λειτουργίες στις καθημερινές τους δραστηριότητες, για να εξασφαλίζουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της πρακτικής που ακολούθησαν 60 φαρμακεία στην Πορτογαλία, τα οποία συσπειρώθηκαν δημιουργώντας μια ομάδα με την ονομασία «G60». Τα πλεονεκτήματα που αποκόμισαν ήταν πολλά. Πλέον διεκδικούν καλύτερες τιμές φαρμάκων από τις ίδιες τις φαρμακοβιομηχανίες, «κεντρικοποίησαν» το μάρκετινγκ και την προώθηση των προϊόντων τους, εκπαιδεύουν συνολικά το προσωπικό, έχουν πρόσβαση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και πολλά άλλα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι δούλεψαν όλοι μαζί, ώστε όταν ένας ασθενής ζητάει ένα κουτί μετφορμίνης, να 21 

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=