Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #171
12 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ € / Η Λουίζα Βογιατζή είναι ψυχολόγος, προσωποκεντρική ψυχοθεραπεύτρια, τηλ.: 2121006953, info@mypsychologist.gr τον εξυπηρετεί να είναι ήρεμος, να μιλάει αργά, δυνατά (αν χρειάζεται) και καθαρά, να είναι επεξηγηματικός, να χρησιμοποιεί βατό λεξιλόγιο, εκεί που τα φύλλα οδηγιών ενός φαρμάκου μπορεί να είναι δυσανάγνωστα και δυσνόητα. Όταν αυτό γίνεται μάλιστα με διακριτικότητα (σε ορισμένες περιπτώσεις, αν υπάρχει κόσμος στο φαρμακείο, μπορεί να χρειαστεί να μιλήσουν κάπου παράμερα ή να ζητηθεί από τον πελάτη, εφόσον έχει αυτή τη δυνατότητα, να ξανάρθει εκτός ωρών αιχμής), τότε η ανακούφιση είναι μεγάλη. Ο σεβασμός έγκειται ακριβώς στο να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της τρίτης ηλικίας απολύτως φυσικά, σαν μέρος της ζωής που είναι αποδεκτό και σεβαστό, όπως οι ιδιαιτερότητες που έχει κάθε ηλικία. Επίσης είναι πολύ βοηθητικό και συμβάλλει στην ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης, όταν ο φαρμακοποιός δείχνει ενδιαφέρον και φροντίζει να μάθει το ιστορικό υγείας του ηλικιωμένου πελάτη του –ειδικά όταν αυτός αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα υγείας–, ώστε να μπορεί να τον συμβουλεύει πιο σωστά, να τον καθησυχάζει ή να του εφιστά την προσοχή εκεί που χρειάζεται. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο είναι σημαντική και η εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των νεότερων συνεργατών κάθε φαρμακείου. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ασχολούνται μόνο οι μεγαλύτεροι υπάλληλοι με τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Ίσα ίσα, στους ίδιους αρέσει να συναναστρέφονται νέους ανθρώπους, γιατί αυτό συνήθως λείπει από τη ζωή τους. Επειδή όμως οι νεότεροι ίσως να μην έχουν συναναστραφεί συχνά ηλικιωμένους, μπορεί να χρειάζεται κάποιος να τους εκπαιδεύσει και να τους ευαισθητοποιήσει σχετικά με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες αυτής της ηλικίας. Αν ένας φαρμακοποιός λάβει αυτά υπόψη του και δώσει προσοχή σε αυτές τις ιδιαιτερότητες, το πιθανότερο είναι ότι θα κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών του που βρίσκονται στην τρίτη ηλικία. Αυτό έχει όφελος φυσικά για τον ίδιο αλλά και οι πελάτες του μόνο έτσι μπορούν –παρά τη δυσπιστία και την άρνηση απέναντι στο καινούργιο που μπορεί να χαρακτηρίζει την ηλικία τους– να επωφεληθούν από την καθοδήγησή του σχετικά με τους σύγχρονους τρόπους πρόληψης, υγιεινής και συνολικής φροντίδας της υγείας και της ευεξίας τους. Ο σεβασμός έγκειται στο να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της τρίτης ηλικίας απολύτως φυσικά, σαν μέρος της ζωής
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=