Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #170
του φαρμακείου. Οπότε η αναγνώριση και η ορθή ανά- γνωση των αλλαγών σήμερα, θα μας επιτρέψει να έχουμε πρόσβαση και στις επιλογές τους μελλοντικά. ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ Ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες, στους οποίους στηρίζεται το ελληνικό φαρμακείο είναι η προσωπική σχέση και η αμεσότητα που έχει ο καταναλωτής ασθενής με τον φαρμακοποιό, σχέση την οποία για να διαφυλάξει ο τελευταίος θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η είσοδος και η αποδοτικότερη αξιοποίηση του διαδικτύου και των social media είναι επιβεβλημένη, προκειμένου να προσεγγίσει και να αναπτύξει ο φαρμακοποιός τη σχέση αυτή με τους εφήβους. Φωτίζοντας τον πυρήνα της αγοράς, οι νέοι σήμερα παρουσιάζουν σημαντικές ανάγκες. Με δεδομένη την επιρροή που τους ασκούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο γενικότερα αλλά και το βομβαρδισμό πληροφόρησης, την οποία πολλές φορές αδυνατούν να αποκωδικοποιήσουν αλλά και να επαληθεύσουν, πρώτο και καθοριστικό σημείο αποτελεί ο ρόλος του φαρμακοποιού - συμβούλου υγείας. Με την αγορά των «fake news» – ψευδών ειδήσεων να διογκώνεται και το επιθετικό και πολλές φορές παραπλανητικό μάρκετινγκ, η αναζήτηση από πλευράς τους σταθερών σημείων αναφοράς, στα οποία να μπορούν να στηριχτούν θα είναι συνεχώς μεγαλύτερη. Η ταύτιση του φαρμακοποιού ως το σημείο αναφοράς στη συμβουλή, αποτελεί τη νέα πρόκληση σε μια εποχή που η φιλελεύθερη παγκόσμια τάση της αποριοθέτησης της ειδίκευσης οδηγεί στη συγκέντρωση της αγοράς. Ο φαρμακοποιός, λοιπόν, οφείλει να συντονιστεί με το βηματισμό της τεχνολογικής εξέλιξης και να αναζητήσει νέους τρόπους για να επικοινωνήσει με τους ασθενείς, ακολουθώντας καινοτόμες πρακτικές. ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ Εμβαθύνοντας στις ανάγκες υγείας της Generation Z (1995 - 2012), πέραν του ρόλου του συμβούλου υγείας, το φαρμακείο καλείται να καλύψει ένα μεγάλο εύρος αναγκών με μία ευρεία γκάμα προϊόντων που καλύπτουν: ● ακμή - καλλυντική φροντίδα ● διατροφή ● άσκηση - αθλητικές δραστηριότητες ● διακοπή καπνίσματος ● διαγνωστικά τεστ κατ’ οίκον ● αντισύλληψη. Kαλλυντική φροντίδα Η αγορά των καλλυντικών στην κρίση εμφάνισε αυξη- τική τάση από το 2014 και έπειτα (+8,5% το 2016, +5,9% το 2017, σύμφωνα με την ICAP), με το μερίδιο των φαρμακείων να διευρύνεται στο 27,4% των 1,2 δισ. της αγοράς. Συμπληρώματα διατροφής Οι διατροφικές ανάγκες των εφήβων είναι ιδιαίτερα αυ- ξημένες, ειδικά στη σημερινή εποχή που οι περισσότεροι έφηβοι έχουν έντονη αθλητική δραστηριότητα. Το 45% της σκελετικής μάζας δημιουργείται κατά την εφηβική ηλικία, οπότε είναι καθοριστική η πρόσληψη ασβεστίου, βιταμίνης D και μαγνησίου. 17 Κορίτσια Αγόρια 11-14 15-18 11-14 15-18 Ενέργεια (kcals) 2.200 2.200 2.500 3.000 Πρωτεΐνες (gr) 46 44 45 59 Σίδηρος (mg) 15 15 12 12 Ασβέστιο (mg) 1.200 1.200 1.200 1.200 Ψευδάργυρος (mg) 12 12 15 15 Βιταμίνη Α - ρετινόλη (μg) 800 1.000 800 1.000 Βιταμίνη D (μg) 10 10 10 10 Βιταμίνη C (mg) 50 60 50 60 Φολικό οξύ (mcg) 150 180 150 200 Βιταμίνη Ε (mg) 8 8 10 10 Συνιστώμενες ημερήσιες ανάγκες Πηγή: Food and nutrition board, National academy of science national research council, Recommended dietary allowances, 10th ed, Washington DC (1989)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=