Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #169
● Επιπρόσθετα η οικονομική κρίση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις συντάξεις, έχει υποχρεώσει μια σημαντική πλειο- ψηφία από αυτούς να περιορίσουν τα έξοδά τους στα απολύτως απαραίτητα, με αποτέλεσμα η δαπάνη για ένα αντηλιακό να φαντάζει αδιανόητη για αυτούς. Στρατηγικός μας στόχος είναι να κατανοήσουμε τις ανάγκες και δυνατότητες του καταναλωτή σε αυτήν την ηλικία και να καταλήξουμε σε μια οικονομική πρόταση, με πολύ εύκολη χρήση που να μην «μπερδεύει» καθόλου το χρήστη και να απαιτεί από αυτόν ελάχιστη ενέργεια (για παράδειγμα ένα αντηλιακό σε μια φαρμακοτεχνική μορφή που να μη χρειάζεται συχνή επανάληψη ). Ειδικές κατηγορίες ασθενών Η προσπάθειά μας να κατηγοριοποιήσουμε τους κατα- ναλωτές που χρειάζονται αντηλιακή προστασία, προκειμέ- νου να καταστήσουμε την επικοινωνία μας απέναντί τους αποτελεσματική, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μας κάνει να ξεχάσουμε δυο βασικές αρχές στην καθημερινή μας πρακτική. ● Κάθε ασθενής ή καταναλωτής προϊόντων υγείας που περνάει την πόρτα του φαρμακείου μας είναι μοναδικός και διαφορετικός και ασχέτως σε ποια κατηγορία φαίνεται να εντάσσεται με μια πρώτη ματιά, αυτό δεν μας απαλλάσσει από την ευθύνη να διερευνήσουμε, χωρίς προκατάληψη, τις ιδιαιτερότητες που τον καθιστούν μοναδικό. ● Στο χώρο του φαρμακείου καθημερινά εισέρχονται άνθρωποι με προβλήματα υγείας ασχέτως φύλου και ηλικίας που χρήζουν ειδικής μεταχείρισης από εμάς. Πρώτος και κύριος μας στόχος ως επαγγελματίες υγείας είναι να αναγνωρίσουμε αυτούς τους ανθρώπους και να προσπαθήσουμε να τους παρέχουμε την καλύτερη δυνατή φροντίδα. Με βάση αυτές τις δύο αρχές, είναι σημαντικό να κατα- νοήσουμε πως η επικοινωνία μας πρέπει να είναι στοχευμένη πάντα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούμε πρώτα να αποκλείσουμε ότι δεν ανήκουν σε μια ειδική κατηγορία ασθενών (οι οποίοι απαιτούν διαφορετική αντιμετώπιση) και στη συνέχεια να τους κατηγοριοποιήσουμε. Ερωτήσεις του τύπου: – «Πάσχετε από κάποια χρόνια πάθηση;» – «Γνωρίζετε αν είστε αλλεργικός σε κάποια ουσία;» – «Λαμβάνετε αυτή την εποχή κάποια φαρμακευτική αγωγή για κάποιο πρόβλημα υγείας;» – «Λαμβάνετε κάποιο ειδικό συμπλήρωμα διατροφής που θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζω;» είναι ερωτήσεις που οφείλουμε να απευθύνουμε σε όλους τους πιθανούς καταναλωτές αντηλιακών προϊόντων, ασχέτως αν ταιριάζουν φαινομενικά στο προφίλ που έχουμε διαμορφώσει για αυτούς. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Ο ρόλος του φαρμακοποιού στην προαγωγή της υγείας του ατόμου επιτυγχάνεται μέσω της επικοινωνίας. Οι γνώσεις μας είναι άχρηστες για τους ανθρώπους γύρω μας, αν αυτές δεν μετουσιωθούν σε λόγο που οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κατανοήσουν και που θα επιδρά στον τρόπο σκέψης τους. Οι σωστές ερωτήσεις προς τους καταναλωτές, που εμπιστεύονται το δίκτυο του φαρμακείου για θέματα θεραπείας και πρόληψης, είναι ο τρόπος, με τον οποίο ανοίγουμε το δίαυλο αυτής της επικοινωνίας και κατανοούμε τον κώδικα, με τον όποιο πρέπει να μεταφέρουμε τις γνώσεις και δεξιότητές μας. Τελικά, ο επιτυχημένος φαρμακοποιός πρέπει να κατέχει το γνωστικό του αντικείμενο τόσο καλά, ώστε να μπορεί να το «μεταφράσει» σε πολλές διαφορετικές «γλώσσες», χωρίς να χαθεί το ουσιαστικό μήνυμα της επικοινωνίας: πόσο ουσιαστικός και αναντικατάστατος είναι ο ρόλος μας. 17 Καλό καλοκαίρι! / Ο Ηλίας Κατσόγιαννης είναι φαρμακοποιός Msc στην Εκτίμηση και Διαχείριση επαγγελματικού, περιβαλλοντικού και φαρμακευτικού κινδύνου, iliaskat1@gmail.com
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=