Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #169

16 ως καταναλώτριες, ακόμα και στο θέμα του αντηλιακού– εκτίθενται περισσότερο στη διαφήμιση και οι επιλογές τους μπορούν να επηρεαστούν σαφώς και από αυτό. Ο επαγγελματίας υγείας πρέπει να επικοινωνήσει με τον καταναλωτή αυτής της κατηγορίας, δίνοντας υψηλή προτεραιότητα στις προτιμήσεις του και ανακαλύπτοντας βήμα βήμα τις ιδιαιτερότητές του, πριν θέσει την κατάλ- ληλη πρόταση. Γυναίκες 40+ Αναντίρρητα οι γυναίκες σε αυτήν την ηλικιακή κατηγορία χρειάζονται πολύ προσεκτική επικοινωνιακή στρατηγική, διότι το σώμα τους περνάει από πολλές ορμονικές αλλαγές που επηρεάζουν τόσο το δέρμα όσο και την ψυχολογία τους. Η αναζήτηση προϊόντων που καθυστερούν τα σημάδια του χρόνου στο σώμα και το πρόσωπο μετατρέπεται σε προτεραιότητα για την καταναλώτρια αυτής της κατηγορίας, που πλέον δεν ενδιαφέρεται τόσο πολύ για την ασφάλεια του προϊόντος όσο για τα «θεαματικά» του αποτελέσματα. Τα προϊόντα, που εκτός από αντηλιακή προστασία, προ- σφέρουν αντιοξειδωτική και αντιγηραντική δράση, δείχνουν να είναι υψηλά στις προτιμήσεις τους. Εδώ όμως πρέπει να αναρωτηθούμε: είναι αυτά τα προϊόντα πάντοτε τα κατάλληλα για τις καταναλώτριες αυτής της κατηγορίας; Οι ισχυρισμοί των προϊόντων αυτών ανταποκρίνονται στις πραγματικές προσδοκίες των χρηστών τους; Η συσχέτιση τιμής-αποτελέσματος είναι ικανοποιητική; Το μάρκετινγκ αυτών των προϊόντων είναι πάντοτε σωστά στοχευμένο, ώστε να μην εκθέτει εμάς ως ειδικούς επαγγελματίες υγείας, όταν το προτείνουμε; Η επικοινωνία του φαρμακοποιού με μια γυναίκα 40+ οφείλει να στοχεύει πρωτίστως στην κατάρριψη μύθων και ανακριβειών και στην ολοκληρωμένη και σφαιρική ενημέ- ρωσή της για τις επιλογές της, με απώτερο σκοπό όχι μια «εύκολη» και περιστασιακή πώληση, αλλά τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και χρόνιας συνεργασίας. Γηριατρικοί ασθενείς Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, που περνούν την πόρτα του φαρμακείου καθημερινά, είναι άνθρωποι με- γαλύτερης ηλικίας με απλά ή σύνθετα χρόνια προβλήματα υγείας. Το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών μας στοχεύει πρωτίστως σε αυτούς τους καταναλωτές, είτε πρόκειται για την επανάληψη της φαρμακοθεραπείας που αφορά χρόνιες παθήσεις, είτε πρόκειται για την αντιμετώπιση μικρών ή μεγαλύτερων έκτακτων προβλημάτων υγείας. Η γνώση μας και η καθημερινή φροντίδα μας προς αυτήν την κατηγορία καταναλωτών μάς τοποθετεί σε κομβικό σημείο για την επικοινωνία της ανάγκης αντηλιακής προστασίας. Εξάλλου η ηλικιακή αυτή ομάδα θα έχει πάντοτε ανάγκη από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που έχουμε στα ράφια μας. Πρέπει όμως να έχουμε στο μυαλό μας ότι η εποχή στην οποία ζουν σήμερα οι μελλοντικοί γηριατρικοί ασθενείς, έχει υψηλότερο βιοτικό επίπεδο και χαμηλότερα ποσοστά αναλφαβητισμού από παλαιότερες γενεές. Έχοντας αυτό στο μυαλό μας, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε κάποια κοινά χαρακτηριστικά που έχουν οι πιο ηλικιωμένοι καταναλωτές, ασχέτως των ιδιαίτερων πολιτιστικών τους διαφορών. ● Οι ασθενείς που βρίσκονται σε χρόνια αγωγή διατρέ- χουν υψηλότερο κίνδυνο για φωτοευαισθησία και φω- τοτοξικότητα, εξαιτίας της καθημερινής λήψης φαρμάκων. ● Οι χρόνιες νόσοι καθώς και οι φαρμακευτικές αγωγές επηρεάζουν την ποιότητα του δέρματος και το καθιστούν ακόμα πιο ευαίσθητο στην ηλιακή ακτινοβολία. ● Οι ασθενείς που λαμβάνουν πολλά φάρμακα καθημερινά είναι πιο δύσκολο να συμμορφωθούν σε έξτρα πα- ρεμβάσεις που σχετίζονται με την υγεία τους και η επικοινωνία μας μαζί τους αρκετές φορές καταλήγει σε αδιέξοδο. Η επικοινωνία του φαρμακοποιού με μια γυναίκα 40+ οφείλει να στοχεύει πρωτίστως στην κατάρριψη μύθων και ανακριβειών και στην ολοκληρωμένη και σφαιρική ενημέρωσή της για τις επιλογές της, με απώτερο σκοπό όχι μια «εύκολη» και περιστασιακή πώληση, αλλά τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και χρόνιας συνεργασίας. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / Αντηλιακή προστασία στο φαρμακείο €

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=