Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #169

14 μια εντελώς απρόβλεπτη ψυχολογία, η οποία καθορίζεται από πολλούς εξωγενείς παράγοντες. Σε αυτούς τους καταναλωτές η επίτευξη της συνεργασίας δεν είναι πάντοτε δεδομένη, καθώς, παρά την έκθεση των νέων στην πληροφορία, έχουν στην πραγματικότητα άγνοια κινδύνου και αυτό το ανεπανάληπτο συναίσθημα της νιότης πως τίποτα δεν μπορεί να τους βλάψει. Ο σημαντικότερος παράγοντας που καλούμαστε να καλύψουμε σε αυτήν την κατηγορία καταναλωτών είναι η ευκολία χρήσης. Προκειμένου η πρότασή μας να είναι αποδεκτή από τον έφηβο και τον νεαρό ενήλικα, θα πρέπει να δίνει λύση σε ένα πρόβλημα που είναι σημαντικό για αυτόν, χωρίς όμως να τον υποβάλει σε περίπλοκες ρουτίνες. Επίσης, η όποια πρότασή μας θα πρέπει να βασίζεται και στις ιδιαίτερες προτιμήσεις του. Για παράδειγμα, σε ένα αγόρι στη μετεφηβική ηλικία μπορεί να μην αρέσουν οι έντονες μυρωδιές και αυτό να λειτουργεί αποτρεπτικά στο να χρησιμοποιήσει ένα αντηλιακό που του προτείνουμε. Καλό είναι, τέλος, να έχουμε υπόψη μας ότι η παρουσία του γονιού στη διαδικασία ίσως να δυσκολέψει την επικοινωνία μας μαζί του, λόγω της φυσιολογικής φάσης «αντίδρασης» στη γονική εξουσία. Πρόκειται για κάτι που δεν μπορούμε να παρακάμψουμε και οφείλουμε να βρούμε επικοινωνιακά ευφάνταστους τρόπους να ελαφρύνουμε το κλίμα. Νέοι ενήλικες (20-40 ετών) Πρόκειται για μια κατηγορία καταναλωτών που αποτελείται κυρίως από γυναίκες, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι άνδρες δείχνουν ενδιαφέρον για την αντηλιακή προστασία. Προφανώς, η προστασία από την επιβλαβή ακτινοβολία του ήλιου αφορά εξίσου και τα δύο φύλα σε επίπεδο υγείας. Δείχνει όμως να έχει μεγαλύτερη σημασία για τις γυναίκες, για αισθητικούς κυρίως λόγους (φωτογήρανση), οι οποίες έχουν πλήρη συνείδηση ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη αντιμετώπιση. Τα επικοινωνιακά εμπόδια που έχουμε να προσπεράσουμε εδώ συνήθως εξαρτώνται από το φύλο του καταναλωτή: Οι άνδρες καταναλωτές χρειάζονται προϊόντα με καλή καλυπτικότητα και ευκολία χρήσης, χωρίς αρώματα. Επίσης έχουν ανάγκη λεπτόρρευστες υφές, διότι έχουν κατά κανόνα πιο λιπαρή επιδερμίδα και ιδρώνουν περισ- σότερο από τις γυναίκες. Οι γυναίκες σε αυτή τη φάση της ζωής τους αναζητούν πιο εξειδικευμένα προϊόντα, ανάλογα με τις συνθήκες δια- βίωσής τους και το καθημερινό τους πρόγραμμα (ωράρια εργασίας, τύπος εργασίας, οικογενειακές υποχρεώσεις κτλ.). Συνήθως αναζητούν προϊόντα που να συνδυάζουν την ευκολία χρήσης, την καλή τιμή και καλές κοσμητολογικές ιδιότητες (υφή, ενυδάτωση, αντιγήρανση). Καλό είναι να μην ξεχνάμε επίσης ότι οι γυναίκες –γενικά ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / Αντηλιακή προστασία στο φαρμακείο € 

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=