Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #169

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Προκειμένου εμείς οι φαρμακοποιοί να επικοινωνήσουμε σωστά με τους καταναλωτές για την ανάγκη χρήσης των αντηλιακών προϊόντων, πρέπει πρωτίστως να κατανοή- σουμε τις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους, τις ανάγκες τους αλλά και τη «γλώσσα» που καταλαβαίνουν καλύτερα. Η επικοινωνία μεταξύ του επαγγελματία υγείας και του ατόμου που χρειάζεται τις υπηρεσίες του είναι πάντα ασύμμετρη, υπό την έννοια ότι ο βαθμός κατανόησης και πληροφόρησής τους διαφέρει σε επίπεδο γνώσεων και τεχνικών όρων. Πολύ συχνά, εκφράσεις που για εμάς τους φαρμακοποιούς είναι αυτονόητες, δεν γίνονται αντιληπτές με τον ίδιο τρόπο από τους συνομιλητές μας και αρκετές φορές τους αφήνουν μάλλον περισσότερο μπερδεμένους παρά ενημερωμένους. Επιπλέον, είναι σημαντικό να μπορέσουμε να κατηγο- ριοποιήσουμε τις βασικές ομάδες ατόμων που χρειά- ζονται τη συμβουλή μας για την αντηλιακή προστασία και να απομονώσουμε τα χαρακτηριστικά στα οποία κά- θε κατηγορία καταναλωτών δίνει μεγαλύτερη σημασία. Αυτό θα καταστήσει την επικοινωνία μας μαζί τους πιο αποτελεσματική και θα μας γλυτώσει από σπατάλη χρό- νου, που πλέον μας είναι πιο πολύτιμος από ποτέ. Bρέφη και παιδιά Σε αυτήν την κατηγορία επικοινωνιακά έχουμε να κάνουμε με τους νέους γονείς, οι οποίοι –μέσα σε αυτήν την εποχή της υπερπληροφόρησης και της οικονομικής κρίσης– αναζητούν δύο βασικά χαρακτηριστικά σε ένα αντηλιακό προϊόν: ασφάλεια και καλή τιμή. Οι καταναλωτές αυτοί δεν χρειάζεται να πειστούν για την ανάγκη χρήσης αντηλιακού. Έχουν ξεκάθαρη άποψη για το θέμα της προφύλαξης των παιδιών τους και δεν χρειάζεται να επενδύσουμε καθόλου χρόνο και ενέργεια στην επικοινωνία των πιθανών κινδύνων που κρύβει η έκθεση στον ήλιο. Χρειάζεται όμως να αφιερώσουμε χρόνο στο να κατα- νοήσουμε: ● τις ανησυχίες τους (αν το αντηλιακό που διαφημίζεται είναι όντως τόσο ασφαλές όσο ένα άλλο) ● τις ιδιαίτερες προτιμήσεις τους (μπορεί να χρειάζονται ένα αντηλιακό σε μικρή συσκευασία, γιατί ταξιδεύουν με αεροπλάνο και έχουν κάποιο περιορισμό) ● τις προκαταλήψεις τους (μπορεί να θεωρούν ότι τα φυτι- κά αντηλιακά προϊόντα, ως «φυσικά», έχουν μικρότερη πιθανότητα να δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα στο παιδί τους και στους ίδιους) ● τις προηγούμενες εμπειρίες τους (μπορεί να σας περι- γράψουν τη φορά που χρησιμοποίησαν την τάδε μάρκα και δεν τους άρεσε η υφή ή η μυρωδιά) ● το ιατρικό ιστορικό του παιδιού (αν έχει κάποια δια- γνωσμένη πάθηση ή ευαισθησία που μπορεί να επη- ρεάσει την τελική επιλογή προϊόντος) ● και φυσικά τις οικονομικές δυνατότητες της οικογένειας (ίσως μια μεγάλη οικονομική συσκευασία από ένα προϊόν, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι στην οικογένεια, να είναι μια προτιμότερη λύση από το να μείνουν χωρίς αντηλιακό οι γονείς). Η τελική μας πρόταση, μέσα από αρκετές επιλογές προϊόντων, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της όσο το δυ- νατόν περισσότερες παραμέτρους από αυτές που απα- σχολούν το νέο γονιό. Έφηβοι και νέοι Τα άτομα της ηλικιακής αυτής κατηγορίας αποτελούν μια εξαιρετικά περίπλοκη κατηγορία καταναλωτών. Βρίσκονται στο μεταίχμιο της ανεξαρτητοποίησής τους σε επίπεδο αποφάσεων και επιθυμιών, ενώ ταυτόχρονα, σωματικά, δέχονται ένα μπαράζ ορμονικών και μεταβολικών αλλαγών. Τα χαρακτηριστικά αυτά τους δημιουργούν ανάγκες για εξειδικευμένα προϊόντα περιποίησης, ενώ ταυτόχρονα ο επαγγελματίας υγείας καλείται συχνά να αντιμετωπίσει και 13 Είναι σημαντικό να μπορέσουμε να κατηγοριοποιήσουμε τις βασικές ομάδες ατόμων που χρειάζονται τη συμβουλή μας για την αντηλιακή προστασία και να απομονώσουμε τα χαρακτηριστικά στα οποία κάθε κατηγορία καταναλωτών δίνει μεγαλύτερη σημασία. 

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=