Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #168
ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ / TO ΑΓΓΛΙΚΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ 38 για μεγαλύτερη ευκολία. Τα αυτοματοποιημένα αυτά συστήματα πώλησης δεν απαιτούν τη φυσική παρουσία των ασθενών στο χώρο του φαρμακείου, προκειμένου να παραλάβουν τα συνταγογραφημένα φάρμακά τους, και έτσι, εκτός του ότι αποφεύγεται η αναμονή σε ουρές, επιτυγχάνεται η καλύτερη πρόσβαση των ασθενών που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Η λύση των αυτόματων πωλητών έχει ήδη επιτυχή αποτελέσματα στον Καναδά και στις Ηνωμένες Πολι- τείες, ενώ οι αντίστοιχες δοκιμές στο Ηνωμένο Βασί- λειο δείχνουν πως η χρήση τους μπορεί να επιφέρει σημαντική μείωση στις δαπάνες που έχει ο παραδο- σιακός τρόπος εκτέλεσης συνταγών και πώλησης φαρμάκων. Αν και αυτός ο τρόπος χορήγησης φαρμάκων δεν θα αντικαταστήσει ποτέ εξολοκλήρου τα πραγματικά φαρμακεία, παρ’ όλα αυτά είναι σίγουρο πως θα συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση του μέλλοντος των βρετανικών φαρμακείων. 5/ Ζήτηση για ευκολία και εξειδίκευση Εκτός από τις εξωτερικές πιέσεις και τις πιέσεις από την αλυσίδα διανομής, τα φαρμακεία έχουν να αντιμετωπίσουν και τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών τους που ζητούν περισσότερη ευκολία και καλύτερη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Το φαρμακείο όμως ανταπεξέρχεται σε αυτές τις προσδοκίες; Έρευνα του 2012 αποκάλυψε ότι στο 44% των κέντρων παροχής υγείας, ένας σημαντικός αριθμός ασθενών δή- λωσε ότι οι ώρες λειτουργίας των φαρμακείων δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του τρόπου ζωής τους, ενώ στο 50%των κέντρων πολλοί ασθενείς δήλωσαν ότι ο χρόνος αναμονής για την εκτέλεση συνταγών ήταν πολύ μεγάλος. Όλα τα κέντρα ανέφεραν ένα μεγάλο αριθμό ασθενών που ζητούσε καλύτερη πληροφόρηση, σχετικά με το εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών του φαρμακείου και στο 79% των κέντρων οι ασθενείς δήλωσαν ότι η ιδιωτικότητά τους δεν προστατεύεται επαρκώς, όταν συμβουλεύονται τον φαρμακοποιό τους. Συντακτική ομάδα «Φαρμακευτικού Κόσμου» Εικόνα 3: Τι ζητούν οι Άγγλοι ασθενείς από τα φαρμακεία Συνταγογραφούμενα φάρμακα Μη συνταγογραφούμενα φάρμακα Υπηρεσίες υγείας Προσβασιμότητα Ωράριο λειτουργίας Χρόνος αναμονής Ευκολία Ποικιλία προϊόντων Τιμές προϊόντων Συμβουλή & εξειδίκευση Ποιότητα υπηρεσιών Απαιτήσεις πελατών: Υψηλές Μέτριες Χαμηλές Για την ικανοποίηση όλων αυτών των αιτήματων των ασθενών θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις. Διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας και μικρότεροι χρόνοι αναμονής θα απαιτήσουν περισσότερο προσωπικό. Η ενημέρωση του κοινού για τις υπηρεσίες που παρέχονται από το φαρμακείο θα απαιτήσει έξοδα διαφήμισης και εκπαίδευση του προ- σωπικού. Η εξασφάλιση της ιδιωτικότητας του ασθενή θα απαιτήσει να διαμορφωθούν καλύτερα οι υπάρχοντες χώροι, όπου θα παρέχεται η συμβουλή. Όλες αυτές οι πρόσθετες δαπάνες, που θα απαιτηθούν, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν με φόντο τη συνεχή μείωση των εσόδων του φαρμακείου. Τελικά, αυτό που ζητείται από τα φαρμακεία σήμερα δεν είναι μόνο να προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες με λιγότερα κέρδη, αλλά και καλύτερες…
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=