Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #168
ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ / Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ 16 ● Υπολογισμός δυνητικής φυσικής άσκησης και εκτίμηση προκύπτουσας κατανάλωσης θερμίδων. ● Σύνθεση ολοκληρωμένου προγράμματος ΥΕΒ: Γνωρί- ζοντας ότι απώλεια 7500Kcal σημαίνει εν πολλοίς απώλεια 1kg, βγάζουμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα, συνυπολογίζοντας τα δεδομένα από τα προηγούμενα 4 βήματα. Θέτουμε δε στόχους βραχυπρόθεσμους (αρνη- τικοποίηση ισοζυγίου), μεσοπρόθεσμους (ρυθμός απώ- λειας/εβδομάδα) και μακροπρόθεσμους (διατήρηση απώ- λειας, περιοδική επανεκτίμηση ασθενή). Η συμπεριφορική θεραπεία Μεγάλη σημασία πρέπει να δοθεί στη συμπεριφορική θε- ραπεία. Τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί μόνο τεχνοκρατικά. Η κατανόηση των εμποδίων πριν από την υπερκέρασή τους είναι το πρώτο βήμα. Έτσι βοηθούμε τον ασθενή να καταγράφει τις συνήθειές του και να αυτοεπιβλέπεται. Με τη συνειδητοποίηση των μεγεθών, έρχεται και η εκλογί- κευση της τροφής, και του προγράμματος απώλειας. Με αυτό τον τρόπο δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στην αισθητική πλευρά αλλά στην υγεία γενικά. Θέτοντας μικρούς διαδο- χικούς στόχους, επιτυγχάνουμε μία ήπια αλλά σταθερή πο- ρεία προς μια υγιεινότερη ζωή. Η προϊοντική υποστήριξη Παράλληλα μπορεί να στηριχθεί η προσπάθεια και με επεμ- βατικούς τρόπους (π.χ. δακτύλιο), αλλά και φαρμακευτικά (π.χ. ορλιστάτη) ή με τη βοήθεια συμπληρωμάτων διατροφής. Ειδικά στις 2 τελευταίες περιπτώσεις μπορούμε να συ- νεισφέρουμε στην επιλογή και στον ορθό τρόπο χρήσης των αντίστοιχων προϊόντων. Δεν είναι αμελητέα ακόμα και η ψυχολογική ενίσχυση που αυτά προσφέρουν σε μια ήδη δύσκολη προσπάθεια. Η δε οικονομική παράμετρος που εν δυνάμει προσφέρουν στο φαρμακείο μπορεί να καθορίσει και την ίδια τη διατηρησιμότητα μιας ενεργού ΥΕΒ. Η διυγειονομική συνεργασία Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πόσο σημαντική είναι και η επικοινωνία με διαιτολόγο, είτε συνεργάζεται εξωτερικά με το φαρμακείο είτε όχι. Το φαρμακείο μπορεί να αποτελέσει έναν εξωσκελετό στήριξης της προσπάθειας αυτής, βοη- θώντας είτε με την επίτευξη επιμέρους στόχων είτε ακόμα και προετοιμάζοντας τον ασθενή για κάποιο επερχόμενο ραντεβού (οργάνωση καταγραφών, ερωτήσεων κλπ.). Η επικοινωνιακή υποστήριξη Η κατάλληλη προβολή της ΥΕΒ (με φυλλάδια, ανακοινώσεις, social media) σε υγειονομικούς επιστήμονες και ασθενείς με επηρεαζόμενες από το βάρος παθολογίες (π.χ. υπερτασικούς, διαβητικούς κλπ.), αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την ομαλή της λειτουργία και την κατά το δυνατόν πιο εκτεταμένη μοναδική συνεισφορά της στην υγεία των ασθενών. / Ο Κωνσταντίνος Περαντζάκης είναι φαρμακοποιός, M.Sc. Κλινικής Φαρμακευτικής, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικής Πρακτικής (Ε.Ε.Φ.Π.), cost.pera@gmail.com
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=