Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #167

42 της Βαλέριας Γαβρίλογλου γενικεσ αρχεσ Πολύ σημαντικό είναι να αντιλαμβάνεται ο φαρμακοποιός την άποψη του ασθενή για τη θεραπεία του. Η επιτυ- χία της υπηρεσίας βασίζεται στην καλή θεραπευτική σχέση φαρμακοποιού-ασθενή (σχέση εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού, αμφίδρομης πληροφόρησης, καλής επικοινωνίας και συνεργασίας). Έτσι, στο χρόνο που του δίνεται, εκμαιεύει το μεγαλύτερο δυνατό όγκο πληροφοριών από τον ασθενή, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες ερωτήσεις. 1 Μέσα στην πληροφόρηση που εκμαιεύεται, εντάσσεται και η «φαρμακευτική εμπειρία» του ασθενή η οποία είναι μοναδική, εξατομικευμένη και επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις του σχετικά με τη φαρμακοθεραπεία του. Περιλαμβάνει κάθε συμβάν και γνώμη που έχει ο ασθε- νής για αυτή και δεν περιορίζεται μόνο σε προσωπικές Στόχος της συμβουλευτικής από τον πάγκο του φαρμακείου είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής του ασθενή μέσω της επίτευξης τουλάχιστον ενός εξ αυτών των αποτελεσμάτων: α) θεραπεία ασθένειας, β) διακοπή ή επιβράδυνση παθολογικής διαδικασίας, γ) εξαφάνιση ή μείωση συμπτωματολογίας και δ) πρόληψη ασθένειας ή συμπτωματολογίας. Σκοπός της υπηρεσίας είναι να εντοπίσει, να επιλύσει και να προβλέψει προβλήματα, όπως και η λήψη αποφάσεων από κοινού με τον ασθενή, σχετικά με τη φαρμακοθεραπεία του. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ / ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=