Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #165

12 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ € Στην αγορά εισέρχονται διαρκώς νέοι «παίχτες», τόσο στο πεδίο των παραγωγών με όλες τις εταιρείες συμπληρωμά- των να εισάγουν στην αγορά σειρές που βασίζονται στις υπερτροφές, όσο και στην πώληση και διάθεση από κα- ταστήματα, φαρμακεία, ηλεκτρονικό εμπόριο κλπ. Παρατηρούμε λοιπόν πως έχουμε και εδώ μια αγορά (όπως ισχύει και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων φαρμακείου), το κοινό της οποίας κατακλύζεται από πληθώρα πληροφοριών και ανταγωνιστικών επιλογών σε προϊόντα και τιμές. Για να φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να πείσουμε τον πελάτη μας για το προϊόν που προτείνουμε από την άποψη της καταλληλότητας: α) των συστατικών με βάση τις ανάγκες του, β) της εταιρείας που το παράγει και γ) της τιμής στην οποία το διαθέτουμε, κατανοούμε πως θα πρέπει να συνδυάσουμε γνώση για το αντικείμενο, ικανότητα στην εμπορική πολιτική και τις προμήθειες, ικανότητα επικοινωνίας και... χρόνο για να εφαρμόσουμε όλα τα παραπάνω. Η ανασκόπηση της κατηγορίας των υπερτροφών είναι άλλη μια απόδειξη πως ο καιρός του φαρμακείου που μπορεί να τα κάνει όλα έχει παρέλθει. Στο σημερινό περιβάλλον, εφόσον αποφασίσει ο φαρμακοποιός να εισάγει μια κατη- γορία στο φαρμακείο του, απαιτείται: ● να είναι διαβασμένος ● να έχει συγκεκριμένους και αξιόπιστους συνεργάτες, στους οποίους να μπορεί να κατευθύνει την πλειοψηφία των πωλήσεων της κατηγορίας, ώστε να επωφεληθεί των εμπορικών τους πολιτικών ● να επιδιώξει τη συνεχή επικοινωνία με το κοινό του και τη θέση του ειδικού στη συνείδηση αυτού του κοινού αναφορικά με τη νέα κατηγορία. Και καθώς δεν υπάρχει ο χρόνος να είναι κάποιος ικανός σε όλα, η αναζήτηση των κατηγοριών που ένα φαρμακείο μπορεί να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα μπορεί να κάνει τη διαφορά στον κύκλο εργασιών και στην κερδοφορία. Έτσι ώστε οι προμήθειες στο ράφι να μετα- τρέπονται σε πωλήσεις και να μην παραμένουν διαρκώς στα αποθέματα. Μια ανάλυση που να καλύπτει την πλειοψηφία των φαρ- μακείων, με «συνταγές» και συμβουλές για όλους, δεν είναι πια εφικτή. Όπως και σε μια σειρά άλλων θεμάτων, έτσι και στις υπερτροφές, ο ίδιος ο φαρμακοποιός καλείται να συνεκτιμήσει τα δεδομένα της περιοχής του και του κοινού που επισκέπτεται το φαρμακείο του, τις γνώσεις και την εξειδίκευσή του στη συγκεκριμένη κατηγορία και βεβαίως την οικονομική δυνατότητα προμηθειών και προϊόντων που μπορεί να διαθέσει, πριν αποφασίσει να συμμετέχει με κερδοφορία σε αυτή. Ο Γιώργος Κουτέπας είναι φαρμακοποιός, πτυχιούχος Επιχειρησιακής Έρευνας & Μάρκετινγκ ΑΣΟΕΕ, koutepasg@yahoo.gr ΘΥΩΝΗ - Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Επιχειρησιακών Διαδικασιών και Υπηρεσιών, www.thyone.gr Τα συμπληρώματα διατροφής αποτελούν την εύλογη απάντηση στην αναζήτηση πωλήσεων, καθώς έχουν άμεση σχέση με το κυρίως αντικείμενο του φαρμακείου, γιατί απευθύνονται σε κοινό που αναζητά την ενίσχυση της υγείας του.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=