Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #159
54 «Ένα φαρμακείο δεν ταυτίζεται μόνο με τον φαρμακοποιό του, αλλά με το σύνολο των απασχολούμενων σε αυτό», λέει ο κ. Στέφανος Ψυχικός. «Το σύνολο των ανθρώπων αυτών πρέπει να λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένη ορχήστρα για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου ασθενή και να προτείνει μια ολοκληρωμένη λύση προϊόντων. Έχει περάσει η εποχή του one man show από πλευράς του φαρμακοποιού. Πρέπει να πλαισιώνεται από προσωπικό με σημαντικές επιστημονικές γνώσεις, ώστε να μπορεί να καθοδηγήσει τον ασθενή σε μια ολοκληρωμένη θεραπεία. Στον τομέα αυτό, δηλ. σε προσωπικό καταρτισμένο και εξειδικευμένο, η απόδοση της επένδυσης είναι πολύ αποτελεσματικότερη σε σύγκριση με άλλους τομείς», τονίζει ο κ. Ψυχικός. «Ο φαρμακοποιός καλείται να φροντίζει για τη συνεχή επιστημονική εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού, να διακρίνει ποιος θέλει να εξελιχθεί, να μοιράζει αρμοδιότητες, ώστε με τον τρόπο αυτό να δίνει την ευκαιρία στον εαυτό του να ασχολείται και με άλλα ζητήματα, όπως το μάρκετινγκ και η επικοινωνία του φαρμακείου του. Πολλοί συνάδελφοι θεωρούν πως μπορούν να προσεγγίσουν τον πελάτη, χαμηλώνοντας την τιμή. Πρόκειται για μεγάλο λάθος. Μια “σκοτωμένη” τιμή μπορεί να προωθεί ένα προϊόν για κάποιο διάστημα, μακροπρόθεσμα όμως “σκοτώνει” και την πιστότητα του πελάτη στο φαρμακείο. Όταν ο πελάτης εθίζεται στην αναζήτηση της καλύτερης τιμής και η ποιότητα εξυπηρέτησης που του παρέχεται περνά σε δεύτερη μοίρα, τότε μοιραία θα αρχίσει να αναζητά τη διαφορά τιμής παντού. Το μόνο επομένως που καταφέραμε είναι απλά να χάσουμε ένα πελάτη. Επομένως, θεωρώ πως το κυρίαρχο πρόβλημα είναι η ποιότητα εξυπηρέτησης του πελάτη. Είμαι οπαδός της ολιστικής προσέγγισης, γιατί μόνον έτσι το φαρμακείο θα διαφοροποιηθεί και θα αποκτήσει διακριτή ταυτότητα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, όπου κάποιος μπορεί κάλλιστα να παραγγείλει τα προϊόντα που επιθυμεί από κάποιο online κατάστημα της Ασίας ή της Αμερικής». Ο Γιώργος Πακερτζόγλου, σύμβουλος marketing, ιδρυτής του Pharmacy2020 ( www.pharmacy2020.gr ), σχολιάζει: Κάνονταςένανσυγκερασμότωνπαραπάνωαπόψεων,εντοπίζουμετοτρίπτυχο:άσκοποικαιαναποτελεσματικοί πόλεμοι τιμών –ανάγκη ανάπτυξης προσωπικών σχέσεων με τον καταναλωτή– επιστημονική κατάρτιση / επιμόρφωση προσωπικού φαρμακείου. Σημαντικές διαπιστώσεις που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και από τις εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και ανάπτυξης του χώρου, που πολλές φορές εστιάζουν αποκλειστικά σε τεχνικές πώλησης και προώθησης προϊόντων, αγνοώντας τον σημαντικότερο παράγοντα: τον άνθρωπο, φαρμακοποιό και καταναλωτή. «Πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος»: το Pharmacy2020 επενδύει δυναμικά πρώτα απ’ όλα στην εκπαίδευση και κατάρτιση των δικών του στελεχών, και ταυτόχρονα στην επιλεκτική συνεργασία με στελέχη και συνεργάτες / πελάτες με επίγνωση των ιδιαίτερων συνθηκών της αγοράς και διάθεση εξέλιξης και δημιουργίας. Στο πλαίσιο αυτό, μήπως η δημιουργία ενός πρότυπου εκπαιδευτικού κέντρου μετεκπαίδευσης λειτουργών φαρμακείου να αποτελεί πλέον απόλυτη προτεραιότητα για τον Έλληνα φαρμακοποιό; Πόσοι άραγε είναι διατεθειμένοι και θέλουν πραγματικά να ακολουθήσουν; Το βέβαιο είναι πως οι παλιές συνταγές δεν έχουν πλέον εφαρμογή. Το ελληνικό φαρμακείο πρέπει να επανακαθορίσει τη θέση και τους στόχους του. Η στροφή από τη θεραπεία στην πρόληψη, η προσθήκη νέας ύλης, η εφαρμογή της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ απαιτούν τη συνεχή εκπαίδευση του φαρμακοποιού και του προσωπικού του. Νέα εποχή, νέα ήθη, νέες προσεγγίσεις. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΜΟΥ €
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=