Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #159

πράγματα απαιτούν πολλά «όχι». Ίσως περισσότερα από όσα μπορεί να πει, σε μια γλώσσα που δεν ξέρει ακόμα να μιλάει καλά… Έμαθε πάντως –με άοκνες προσπάθειες πολλών συνα- δέλφων τα τελευταία χρόνια– ότι τα κέρδη του δε βγαίνουν από τη διαφορά της τιμής κτήσης και της τιμής πώλησης, αλλά από την πώληση (και κυρίως την έγκαιρη). Όσο, όμως, συνεχίζει να συμμετέχει στην αλυσίδα της φαρμακευτικής διανομής ως θεατής, το μέλλον του θα είναι θολό και κάθε Σεπτέμβρης ίδιος. Όμως, αν μάθει τον τρόπο να διεκδικήσει έναν ρόλο, τότε θα έχει ελπίδα. Μένει να δούμε εάν θέλει να το κάνει και κυρίως ποιος θα του το μάθει. Ο φαρμακοποιός του Σεπτέμβρη θα μπορέσει να αντιμετωπίσει όλα τα θέματα, αν η φαρμακευτική αλυσίδα τον στηρίξει σωστά. Χωλαίνει λόγω της αδυναμίας του να «βοηθήσει» την αλυσίδα να ωριμάσει, διεκδικώντας και εν τέλει κερδίζοντας έναν καλύτερο ή/και ισότιμο ρόλο. Και τέτοια πράγματα απαιτούν πολλά «όχι». Ίσως περισσότερα από όσα μπορεί να πει, σε μια γλώσσα που δεν ξέρει ακόμα να μιλάει καλά… Περισσότερο απ’ όλα, ο φαρμακοποιός σκέφτεται πώς θα «γεμίσει» ξανά τα ράφια του για τη νέα σεζόν. Με ποια προϊόντα –τα οποία θα έχει ελπίδα να τα διαθέσει και να του αποφέρουν ένα εύλογο και βιώσιμο κέρδος– και με ποια στόχευση. Όταν καταφτάνουν οι πωλητές με τις «δελεαστικές» 48άδες, ο φαρμακοποιός πιάνει τον εαυτό του να εύχεται να έχουν μείνει τεμάχια από πέρυσι, έστω και μόνο για να ξεκινήσει. Φύσει παράλογο συναίσθημα, να χαίρεσαι που δεν τα πούλησες κι έχεις ακόμη... Σημεία των καιρών… Όσοι φαρμακοποιοί έχουν τη δυνατότητα να πάρουν ένα σημαντικό κομμάτι των αποταμιεύσεών τους και να το μετατρέψουν σε κεφάλαιο κίνησης θα το κάνουν χωρίς πολλές σκέψεις. Κάποιοι θα κινηθούν με τη σιγουριά της λογικής «κομμάτι-κομμάτι» από την αποθήκη τους, κάποιοι άλλοι θα ψάξουν άλλους συναδέλφους για να ψωνίσουν μαζί. Με όλους τους τρόπους θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Την κάνουμε όμως τελικά; Πετυχαίνουμε κάτι; Δυστυχώς όχι… Στην αλυσίδα διανομής που ανήκουμε (εταιρίες- φαρμακαποθήκες - φαρμακεία - ασθενείς/πελάτες), όλοι κάνουν τη δουλειά τους, εκτός από εμάς. Οι εταιρίες επενδύοντας στη διαφήμιση μειώνουν τα ανοίγματά τους με προπαραγγελίες, εξασφαλίζουν τα κέρδη τους αυξάνοντας τις χονδρικές τιμές, «τρέχουν» off season προσφορές. Οι φαρμακαποθήκες έχουν ταμπουρωθεί στο γνώριμο και ασφαλή ρόλο του χονδρέμπορου και ελάχιστες (και αποσπασματικές) προσπάθειες γίνονται προκειμένου να προσθέσουν το φαρμακείο στη δική τους διαπραγματευτική ισχύ, ως συνεργάτη. Τα φαρμακεία συνήθως είναι απλόχεροι επενδυτές στα επιχειρηματικά κέρδη των άλλων. Οι ασθενείς/πελάτες είναι οι μόνοι ειλικρινείς: ψάχνουν τα αναγκαία, στην καλύτερη τιμή και στην πιο κοντινή απόσταση από το σπίτι τους. Ο φαρμακοποιός του Σεπτέμβρη θα μπορέσει να αντιμετωπίσει όλα τα θέματα, αν η αλυσίδα τον στηρίξει σωστά. Χωλαίνει λόγω της αδυναμίας του να «βοηθήσει» την αλυσίδα να ωριμάσει, διεκδικώντας και εν τέλει κερδίζοντας έναν καλύτερο ή/και ισότιμο ρόλο. Και τέτοια * Δυσοίωνη ημερομηνία. Συνήθως αναφέρονται αι ειδοί του Μαρτίου, μετά τη δολοφονία του Καίσαρα στις 15 Μαρτίου του 44 π.Χ. 51 Ο Δημήτρης Tσιριμπής είναι φαρμακοποιός, εκλέκτορας του Φ.Σ. Κορινθίας στον Π.Φ.Σ., dtpharm@gmail.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=