Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #159

35 αυτό μας επιτρέπει να αναδεικνυόμαστε ως οι ηγέτες στην επιδίωξη της βέλτιστης έκβασης της εκάστοτε θεραπείας ενώ επιπλέον αποδεικνύουμε ότι για εμάς προηγούνται οι πολίτες. Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι πραγματικές απειλές και ποιες οι ευκαιρίες για τα φαρμακεία; Οι ουσιαστικές απειλές παραμένουν ίδιες εδώ και πολλά χρόνια, συμπεριλαμβανομένων της απορρύθμισης και της χαλάρωσης των γεωγραφικών περιορισμών που βρίσκονται στον πυρήνα του συστήματος των φαρμακείων σε αυτήν τη χώρα. Οι ευκαιρίες εντοπίζονται σε αυτό που αποκαλείται «ανα- βαθμισμένος ρόλος των φαρμακείων», ο οποίος μας δίνει την ευχέρεια να διαδραματίσουμε σημαντικότερο ρόλο στην πρωτοβάθμια φροντίδα και να ενσωματωθούμε πληρέστερα σε ολόκληρο το σύστημα υγείας. Αποτελεί η τεχνολογία και ειδικότερα οι δια- δικτυακές πωλήσεις ύλης των φαρμακείων, απειλή για την παραδοσιακή διανομή; Η τεχνολογία και οι online πωλήσεις δύνανται να θεωρη- θούν ότι αποτελούν –ταυτόχρονα– απειλή και ευκαιρία. Στο Σύλλογό μας έχουμε προχωρήσει σε σημαντικές επενδύ- σεις στον τομέα της πληροφορικής, καθώς διαθέτουμε και λειτουργούμε δύο εταιρείες που ειδικεύονται στα συστήματα πληροφοριών και λογισμικού φαρμάκων, και υποστηρίζουν τη λειτουργία κάθε πτυχής των φαρμακείων. Έχουμε μόλις ξεκινήσει μια ιστοσελίδα εν ονόματι pharmacy.com.au, η οποία αποτελεί την πρώτη μας « επιθετική » προσπάθεια στις απευθείας διαδικτυακές πωλήσεις, και η οποία είναι ταυτόχρονα πολύ καινοτόμα και πολύ εύκολη στη χρήση για τον ασθενή. Ποιες είναι οι κυριότερες δυσκολίες στη μετάβα- ση των φαρμακείων στην παροχή εξελιγμένων υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας; Οι κυριότερες δυσκολίες εντοπίζονται στην αλλαγή των τεχνικών διαχείρισης που το φαρμακείο πρέπει να υιοθετήσει και στο λειτουργικό επανασχεδιασμό του χώρου του, ο οποίος είναι υποχρεωτικός προκειμένου να πιστοποιηθεί (από το Σύλλογο) η ικανότητα παροχής όλων των υπηρεσιών. Μπορείτε να αναφέρετε μερικές από τις υπηρεσίες που παρέχονται ήδη από τα φαρμακεία στην Αυστραλία; Στις ήδη παρεχόμενες υπηρεσίες περιλαμβάνεται η φαρ- μακοθεραπευτική ανασκόπηση που ονομάζεται Meds Η διαφημιστική εκστρατεία «Ανακαλύψτε περισσότερα, ρωτήστε το φαρμακοποιό σας», που περιλάμβανε τηλεοπτικά σποτ και καταχωρήσεις σε όλα τα είδη και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, απευθυνόταν στο κοινό και προέβαλε τις υπηρεσίες που παρέχονται από τα φαρμακεία. Ταυτόχρονα καλούσε τους Αυστραλούς να τα επισκεφτούν για να ανακαλύψουν λύσεις για τα ζητήματα που αφορούν την υγεία τους. Τελικά, η μεγάλη θετική ανταπόκριση των πολιτών στην καμπάνια φαίνεται πως είχε σημαντική συμβολή στην υπογραφή της συμφωνίας με την κυβέρνηση (6CPA), με ευνοϊκούς για τους φαρμακοποιούς όρους. 

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=