Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #158

79 Αναφορικά με την τρομπέτα Φ.Κ.: Τι σε έκανε να στραφείς στην τρομπέτα; Ποια ήταν τα γνωρίσματά της που σε προσέλκυσαν; Δ.Σ.: Από μικρός είχα αποφασίσει ότι θα ήθελα να μάθω ένα μουσικό όργανο. Τυχαία είχα δει στην τηλεόραση ένα μουσικό σχήμα με τρομπέτα και τα μάτια μου ήταν «καρφωμένα» συνέχεια στον τρομπετίστα. Μου άρεσε ο ήχος της, αλλά και το σχήμα της. Τα μουσικά χαρακτηριστικά της που με τράβηξαν είναι ότι είναι ένα όργανο με ιδιαίτερες μελωδίες σε μια ορχήστρα. Ανάλογα με τον τρόπο που παίζεις αλλά και με τα εξαρτήματα, τις σουρντίνες, που τοποθετούνται στο μπροστινό μέρος του οργάνου, η τρομπέτα παράγει μια μεγάλη ποικιλία ηχοχρωμάτων. Είναι ένα ιδιαίτερα «ευκίνητο» όργανο, κι αυτό το κάνει άκρως γοητευτικό. Φ.Κ.: Ποια ιδιαίτερα στοιχεία απαιτεί η εκμάθηση της τεχνικής της τρομπέτας; Δ.Σ.: Το κοντρόλ του αέρα, η κίνηση των δακτύλων, η σωστή στάση του σώματος για καλύτερη διαφραγματική εισπνοή και εκπνοή, η πίεση του οργάνου στα χείλη, είναι στοιχεία που διδάσκονται. Φ.Κ.: Ποια είναι η σχέση της τρομπέτας με τα άλλα πνευστά; Μπορείς να παίξεις κάποιο άλλο πνευστό, όντας γνώστης της τρομπέτας; Δ.Σ.: Ομοιότητα έχει η τρομπέτα με άλλα πνευστά μουσικά όργανα που έχουν στο μπροστινό τους μέρος επιστόμιο. Το επιστόμιο είναι το εξάρτημα που έρχεται σε επαφή με τα χείλη του εκτελεστή και μέσω αυτού ο αέρας μεταδίδεται στο όργανο για να παραχθεί ο ήχος του. Τέτοια όργανα για παράδειγμα είναι το κόρνο, η τούμπα, το τρομπόνι και άλλα. Αντίθετα διαφέρει από άλλα πνευστά που στο μπροστινό τους μέρος έχουν άλλα εξαρτήματα για την παραγωγή και μετάδοση των ήχων τους, όπως το σαξόφωνο, το κλαρίνο, το όμποε και άλλα. Ένας τρομπετίστας θα μπορούσε να βγάλει ήχο με κάποια πνευστά που έχουν επιστόμιο, αλλά δεν θα μπορούσε να τα παίξει καθώς είναι μια διαφορετική σπουδή. Φ.Κ.: Για ποιους λόγους θα σύστηνες σε έναν νέο μουσικό να ασχοληθεί με την τρομπέτα; Δ.Σ.: Θα σύστηνα σε ένα νέο μουσικό να ασχοληθεί με οποιοδήποτε μουσικό όργανο που νομίζει ότι μπορεί να εκφράσει καλύτερα τα συναισθήματά του. Η τρομπέτα σαν σόλο πνευστό, που επιπλέον δίνει τη δυνατότητα των αυτο- σχεδιασμών, θα του ενίσχυε την αυτοπεποίθηση και την εξωστρέφεια. Φ.Κ.: Ποια μουσικά κομμάτια με τρομπέτα είναι τα αγαπη- μένα σου και ποιους σολίστες θαυμάζεις; Δ.Σ.: Αγαπημένα κομμάτια με τρομπέτα είναι πολλά. Μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποια. Ενδεικτικά αναφέρω τα: Time to say goodbye, Love gets old, Adagio, Serenade, Cinema paradiso κ.α. καθώς και πολλά funk κομμάτια. Κορυφαίοι τρομπετίστες είναι πολλοί: Louis Armstrong, Maurice Andre, Chris Botti, Jeremy Pelt, Miles Davis, Arturo Sandoval κ.α. Από Έλληνες σολίστες της τρομπέτας εκτιμώ βέβαια τον καθηγητή μου κ. Γιάννη Καραμπέτσο. Αναφορικά με τους De Sade Exupery Φ.Κ.: Εδώ και περίπου έξι μήνες είσαι μέλος στο συγκρότημα De Sade Exupery ως τρομπετίστας. Ποιοι είστε, ποια είναι η «ιστορία» σας; Δ.Σ.: Οι De Sade Exupery ξεκίνησαν τη διαδρομή τους στη Θεσσαλονίκη το 2012, όπου και ολοκλήρωσαν τον πρώ- το τους δίσκο «Ακάθαρτο Φως». Το 2015 μετακομίζουν στο Αγρίνιο με τη νέα τους μορφή και σύνθεση πλέον με αγγλικό στίχο. Οι De Sade Exupery στο στούντιο, ηχογραφώντας το καινούργιο τους κομμάτι « Broken room »

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=