Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #157

Ο Πάνος Ζαρογουλίδης είναι φαρμακοποιός, ΜΒΑ, αντιπρόεδρος Φ.Σ. Πέλλας και αντιπρόσωπος Φ.Σ. Πέλλας στον Π.Φ.Σ., pzaro2010@gmail.com του Πάνου Ζαρογουλίδη ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΑΠΟΨΕΙΣ € 12 Για να πετύχουμε το στόχο της καινοτόμου επιχειρη- ματικότητας απαιτείται κεφάλαιο, χρόνος, εκπαίδευση και ελεγχόμενο περιβάλλον εφαρμοσμένης πρακτικής. Κάτι τέτοιο είναι εφικτό μέσα από συσπείρωση δυνάμεων και συγκέντρωση κεφαλαίων, μέσα από νέες ή και υπάρ- χουσες δομές. Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν το ασφαλιστικό και που κατά πάσα πιθανότητα θα έχουν ήδη περάσει από το ελληνικό κοινοβούλιο καθώς θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές, δημιουργούν νέα χρηματοοικονομικά δεδομένα και επιπρόσθετες επιβαρύνσεις για τις προσωπικές επιχειρήσεις και όλους εκείνους που θα επιλέξουν μοναχικούς δρόμους. Έτσι, αναπόφευκτα οδηγούν ήδη στο δρόμο της συσπείρωσης των δυνάμεών μας. Η πρόοδος των τεχνολογιών της πλη- ροφορικής και των τηλεπικοινωνιών οδήγησαν ήδη στην επιτάχυνση της παραγωγής νέας γνώσης και την αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών και των ασθενών. Επόμενα, ως κλάδος οφείλουμε να στοχεύσουμε στην προαγωγή της καινοτομίας κεντρικά, ξεκινώντας από την εκπαίδευση σε βασικά ζητήματα επιχειρηματικότητας. Για να φτάσουμε στις καινοτόμες επιχειρήσεις, πρέπει να ξεκινήσουμε από τις επιχειρήσεις που θέλουν να καινοτομήσουν. Κλείνοντας οφείλω να υπερτονίσω ότι οι επιχειρήσεις για να ανταπεξέλθουν στην υπάρχουσα κρίση, πρέπει να καλύψουν τις ιδιόμορφες ανάγκες των πελατών τους με 2 τρόπους: είτε με νέα φθηνά προϊόντα είτε προσφέρο- ντας προϊόντα υψηλής ποιότητας, ώστε να προσδώσουν αξία στη δαπάνη των πελατών τους. Η καινοτομία αποτελεί το αποτέλεσμα ενός φάσματος δραστηριοτήτων: έρευνα & ανάπτυξη, οργανωτικές αλλα- γές, έλεγχος, εμπορία και σχεδιασμός ενός νέου ή σημα- ντικά βελτιωμένου προϊόντος. Στην επιχείρηση, στην αγορά ή στον κόσμο*, η καινοτομία μπορεί να αφορά: ● Ένα αγαθό ή υπηρεσία (καινοτομία προϊόντος) ● Μία διαδικασία παραγωγής ή διανομής (και- νοτομία διαδικασίας) ● Μια νέα μέθοδο εμπορίας (καινο- τομία marketing) ● Μια νέα οργανωτική μέθοδο επιχει- ρηματικής πρακτικής (οργανωσιακή καινοτομία). Κάτω από τις δεδομένες συνθήκες και το εξωτερικό περιβάλλον στο οποίο καλούμαστε να επιχειρήσουμε, η καινοτομία αποτελεί το κρίσιμο ζητούμενο για την ανάκαμψη από τη σημερινή ύφεση και την οικονομική κρίση. Μέσα σε λίγες δεκαετίες η κοι- νωνία θα αλλάξει σχεδόν τα πάντα ˙ τις απόψεις της, τις βασικές της αξίες, την κοινωνικοπολιτική της δομή, τις τέχνες της, τους βασικούς της θεσμούς. Σε 50-60 χρόνια ένας καινούργιος κόσμος θα έχει δημιουργηθεί, και οι άνθρωποι που θα γεννηθούν τότε δεν θα μπορούν καν να φανταστούν σε τι κόσμο ζούσαν οι παππούδες τους και σε τι κόσμο γεννήθηκαν οι γονείς τους (σύμφωνα με τον ιδρυτή του σύγχρονου management Peter Ferdinant Drucker). * OECD and Eurostat (2005), Oslo Manual – Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, OECD, Paris

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=