Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #155

E D I T O R I A L 6 Σε αυτήν την «πέραση», ο αρχαίος έμπορος έκανε γύρον συνάμα δε και «πώλησιν», κι έτσι ο τρόπος που εμπορευόταν ο αρχαίος Έλληνας έμπο- ρος ονομάστηκε στα ενετικά ziro και στα λατινικά gurus, οδηγώντας στο σημερινό «τζίρο» που σημαίνει τα έσοδα από τις πωλήσεις των προϊόντων ή/και των υπηρεσιών που το εμπόριο διαθέτει. Aπό τα αρχαία χρόνια του γύρου φτάσαμε στο σήμερα, στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης. O Έλληνας επιχειρηματίας φαρμακοποιός έχασε την τελευταία εξαετία τα 2/3 περίπου του τζίρου του και έφτασε στο σημείο να διερω- τάται αν το επάγγελμά του θα συνεχίσει να «έχει πέραση», τη στιγμή που η πολυπλόκαμη κρίση τυλίγεται γύρω από το σώμα του φαρμακείου, απειλώντας το με οικονομική ασφυξία. Γιατί στο περιβάλλον του οι απειλές είναι επικίνδυνα πολλές και ποικίλες:  Συνεχείς περικοπές τιμών off patent και γενοσήμων φαρμάκων  Αναιμικές προοπτικές συμμετοχής στον τζίρο των καινοτόμων φαρμάκων  Βιοτεχνολογικά φάρμακα εκτός δικτύου των φαρμακείων  Συρρίκνωση τζίρου παραφαρμακευ- τικών από το ηλεκτρονικό εμπόριο  Αφαίρεση σημαντικού μέρους των Μ.Υ.ΣΥ.ΦΑ. προς τα super market  Αυξημένες εισφορές με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο  Βαρύ- τατη φορολογία για τα εισοδήματα άνω των 20.000€. Σε αυτήν τη σύγχρονη δύσκολη συγκυρία, ο καθένας ξεχωριστά και ο κλάδος –δια των εκπροσώπων του– δεν μπορούν και δεν πρέπει να αρκεστούν μόνο σε στάση αμυντική, στην απόκρουση απλά των επερχόμενων κινδύνων. Πρέπει να κινηθούν επιθετικά, αναζητώντας και διεκδικώντας από την πολιτεία, αλλά και από άλλους κλάδους και κανάλια παροχής υπηρεσιών και προϊόντων υγείας, νέες πηγές τζίρου για το ελληνικό φαρμακείο. Ποιες θα μπορούσαν να ήταν –ενδεικτικά– οι πηγές νέων εσόδων;  Αποζημίωση από την πολιτεία των υπηρεσιών που παρέχουμε (από τις απλούστερες, όπως η χορήγηση επείγουσας αντισύλληψης, η περιποίηση μικρών τραυμάτων ή η παροχή εμβολιασμών, έως τις πιο απαιτητικές όπως η συμβουλευτική για ήσσονος σημασίας ασθένειες, για τα προγράμματα μεθαδόνης, η συνταγογράφηση και η παρακολούθηση της φαρμακοθεραπείας των ασθενών κλπ.).  Αποζημίωση για τη διενέργεια διαγνωστικών εξετάσεων.  Εμπορία προϊόντων άλλων εμπορικών κλάδων και καναλιών διανομής (βιβλία υγείας για καταναλωτές, προϊόντα διαιτητικά και ειδικής διατροφής, διαγνωστικές συσκευές και προϊόντα κλπ.).  Εμπορία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.  Αποζημίωση εφημεριών & διανυκτερεύσεων.  Εκμετάλλευση κινήτρων για αύξηση της διείσδυσης ελληνικών γενοσήμων. Αυτές τις νέες πηγές τζίρου αλλά και άλλες που θα ανοίξουν μελλοντικές διεξόδους για το επάγγελμα, έτσι ώστε να έχει πέραση και στο μέλλον, εξετάζουμε σε αυτό το τεύχος καθώς και στα επόμενα. Είναι που δεν ξεχνάμε ότι «το μόνο μέρος που η λέξη επιτυχία έρχεται πριν από την εργασία είναι στο λεξικό», και το περιοδικό μας δεν είναι –βεβαίως– τέτοιο. Τα παλιά τα χρόνια οι έμποροι πολλές φορές που- λούσαν την πραμάτεια τους κουβαλώντας την ή στους ώμους τους ή πάνω σ’ ένα γάιδαρο, περιφερόμενοι από τον ένα τόπο στον άλλο. Έτσι ερμηνεύεται η μεσαιωνική φράση «τέχνη περισυρόμενη» ή η σημερινή «αυτή η τέχνη έχει πέραση». Συντακτική ομάδα «Φαρμακευτικού Κόσμου» Έχει πέραση ΑΚΟΜΑ Η ΤΕΧΝΗ ΜΑΣ;

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=