Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #151

Ψήφο Κερδίζοντας την των συμπληρωμάτων διατροφής ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ Τ Ο Υ Κ Α Τ Α Ν Α Λ Ω Τ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ € 32 του Βασίλη Καλαντζόπουλου Το έχουμε, αλήθεια, συνειδητοποιήσει; Στις «εκλογές» προϊόντων που πραγματο- ποιούνται στο φαρμακείο, αλλά και στις «δημοσκοπήσεις» που φέρνει εις πέρας η καθη- μερινή εμπορική δραστηριότητα μέσα σε αυτό, έννοιες όπως: «αξιοπιστία», «στήριξη» και «ευρεία αποδοχή» είναι γνώριμες πολύ πριν αξιοποιηθούν στο λεξιλόγιο της κοινωνικής πραγματικότητας. Αυτό που περιμένει ο πελάτης από εμάς είναι συγκεκριμένες προτάσεις που να βασίζονται στη γνώση του προφίλ του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προϊόντων και όχι την απλή αναφορά των προσφορών και την επανάληψη των υποσχέσεων από τις διαφημίσεις. Ας μη λησμονούμε άλλωστε μια σημαντική παράμετρο: οι αντίστοιχες αγωγές είναι εξελικτικές και απαιτούν ένα, λιγότερο ή περισσότερο, ευρύ χρονικό διάστημα. Κι αυτό είναι κάτι που μπορεί να ευνοήσει την κεφαλοποίηση του εμπορικού κέρδους και της ήδη εδραιωμένης σχέσης με τους πελάτες μας. Η τρέχουσα συγκυρία αλλά και τα διαρκώς νέα δεδομένα που παρουσιάζονται μας βοηθούν πολύ, αρκεί να τα «πιστέψουμε» ως στρατηγικό πλεονέκτημα. Οι πελάτες ενημερώνονται όλο και περισσότερο −σωστά ή στρεβλά− από τα ηλεκτρονικά μέσα και προσέρχονται με πλούτο πληροφοριών, στοιχείων και ερωτημάτων. Εμείς σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σταθούμε απέναντι σε όλα αυτά, αλλά αντίθετα να τα αξιοποιήσουμε και αναδεικνύοντας την ειδοποιό διαφορά της συμβουλής του επιστήμονα φαρμακοποιού του πάγκου, να οδηγηθούμε στον ικανοποιημένο, ιδεολογικά και πρακτικά, πελάτη. Τα παραπάνω είναι απλές νύξεις και κωδικοποίηση κάποιων σκέψεων για προβληματισμό. Αν προσέξουμε και επενδύσουμε με γνώση και ενδιαφέρον στα συμπληρώματα διατροφής για την εμφάνιση και στην απώλεια βάρους, δεν έχουμε να φοβόμαστε «φθορά» και «διάψευση προσ- δοκιών» μετά την «ψήφο» των πελατών μας. Αντίθετα, μπορούμε να αυξάνουμε το «εκλογικό» ποσοστό τους στον τζίρο του φαρμακείου μας, αφού… αντιπολίτευση θα έχουμε μόνο τον κακό εαυτό μας. Ο Βασίλης Καλαντζόπουλος είναι φαρμακοποιός, μέλος του Φ.Σ. Αττικής, kalantzopoulosfarm@gmail.com Τα συμπληρώματα διατροφής που αφορούν το «lifestyle», όπως την ομορφιά και το αδυνάτισμα, εντάσσονται σί- γουρα στην κατηγορία των προϊόντων που χαίρουν ευρείας αποδοχής. Οι λόγοι που τα συγκεκριμένα προϊόντα παρουσιάζουν διαρκή άνοδο στα φαρμακεία μας είναι προφανώς πολλοί, μα αν καλούμασταν να ξεχωρίσουμε τον... εξής έναν, αυτός θα ήταν το ότι πραγματοποιούν σε μεγάλο βαθμό αυτά που υπόσχονται. Αυτό είναι και το πρώτο χαρακτηριστικό που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για την αύξηση των πωλήσεων τους. Το δεύτερο; Το ενδιαφέρον μας (πρέπει να) εστιάζεται στην κάλυψη αναγκών των καταναλωτών και όχι στην πώληση. Οι ανάγκες αυτές είναι υπαρκτές και συγκεκριμένες και αυτό μας βοηθά ιδιαίτερα στο να δομήσουμε μια συνεργασία με τους πελάτες μας, επωφελή και για τις δύο πλευρές. Ας τους ακούσουμε προσεκτικά. Αναζητούν λύση στο πρό- βλημα της αραίωσης των μαλλιών ή του τοπικού πάχους ή επιζητούν την εξαφάνιση της κυτταρίτιδας ή τη βελτίω- ση της υφής της επιδερμίδας τους. Αυτά και πολλά άλλα σχετικά αιτήματα εμείς αλλά και το κοινό γνωρίζουμε ότι ικανοποιούνται εδώ και καιρό, με τις συνεργασίες εμπιστοσύνης που έχουμε εγκαθιδρύσει με σοβαρές εταιρείες του χώρου.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=