Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #151

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ € 06 Ανάγκες σχετικές με τα συμπληρώματα διατροφής υπάρχουν και τις 4 εποχές του χρόνου. Πρόκειται δηλαδή για μια αγορά που δεν θα κάνει «κοιλιά». Σκευάσματα τόνωσης του ανοσοποιητικού το φθινόπωρο και το χειμώνα, διαιτητικά βοηθήματα την άνοιξη και το καλοκαίρι, καθώς και τονωτικά, σκευάσματα πρόληψης και βοηθητικά της υγείας και της ευεξίας συμπληρώνουν τα έσοδα όλο το χρόνο. Ανάγκες για τα συμπληρώματα υπάρχουν σε όλες τις ηλικίες και είναι από τις κατηγορίες προϊόντων που μπορούν να προσελκύσουν νέους ανθρώπους. Για όλους αυτούς τους λόγους τα συμπληρώματα μπορούν να είναι μια απάντηση στην ανάγκη για ανάπτυξη του φαρμακείου. Σημασία έχει να μην είναι μια «εύκολη» και «ευτελής» απάντηση. Να μη γίνει δηλαδή ένα ακόμα προϊόν που θα διακινείται από τα φαρμακεία με όρους λιανεμπορικού μάρκετινγκ και μια αγορά από την οποία το προσωπικό και επιστημονικό στοιχείο του φαρμακοποιού θα δίνει τη θέση του σε διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες εταιρειών. Δυστυχώς την τάση αυτή τη βλέπουμε καθημερινά και, αν δεν γίνουν συντονισμένες ενέργειες, το αποτέλεσμα είναι γνωστό: αφαίρεση του φαρμακείου από τη διανομή, πόλεμος τιμών, εξαΰλωση των περιθωρίων κέρδους, απώλεια ύλης. Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να έχουν μια διαφορετική πορεία. Αν η αξιοπιστία του φαρμακοποιού, του φαρμακείου και των προϊόντων διαφυλαχθεί από την εμπορευματοποίηση, αν υπάρξει εκπαίδευση και επιστημονική ενημέρωση και κυρίως αν τα προϊόντα που έχουν άδεια διακίνησης μέσω των φαρμακείων πιστο- ποιηθούν από έναν επιστημονικό φορέα, στον οποίο θα συμμετέχει ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος και θα θέτει προϋποθέσεις για την απόκτηση ειδικού σήματος στα πρότυπα του εξωτερικού, υπάρχουν σημαντικές ελπίδες για μια κατηγορία προϊόντων που θα ενισχύσει το φαρμακείο. Ο Γιώργος Κουτέπας είναι φαρμακοποιός, πτυχιούχος Επιχειρησιακής Έρευνας & Μάρκετινγκ ΑΣΟΕΕ, αντιπρόσωπος του Φ.Σ. Αττικής στον Π.Φ.Σ., koutepasg@yahoo.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=