Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #150
του Δημήτρη Πανταζή #146 Μάιος / Ιούνιος 2014 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / AΠΟΨΕΙΣ € νέους δρόµους στους τοµείς ευθύνης τους και όχι µόνο. Η καινοτοµία, σε αδρές γραµµές, είναι αυτή που βοηθά την επιχειρηµατικότητα στον ανασχεδιασµό των δράσεων, των δοµών, των διαδικασιών κτλ., ώστε να επιτυγχάνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς να σπαταλούνται ανθρώπινοι ή υλικοί πόροι. Το φαρµακείο σήµερα, ως κατάστηµα υγείας, καλείται είτε να διαδραµατίσει σηµαντικότατο ρόλο στην παροχή και τον τρόπο παροχής προϊόντων και υπηρεσιών υγείας, είτε να «απορροφηθεί» από άλλα εµπορικά κανάλια που διακινούν ποικίλα προϊόντα. Σε µια πολύ ωραία µελέτη, µε τίτλο «Καινοτόµες Πρα- κτικές για Φαρµακεία» (Innovative Pharmacy Practices), που χρηµατοδοτήθηκε από την καναδική κυβέρνηση, αναφέρονται 7 κατηγορίες καινοτοµιών που συνδέονται µε τα φαρµακεία. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι ακόλουθες: Συνεργαζόμενες ομάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Επέκταση του δικαιώματος συνταγογράφησης φαρμάκων. Διαχείριση των χρόνιων ασθενειών. Προαγωγή της υγείας και της πρόληψης. Φαρμακευτική φροντίδα για τους εξελθόντες από το νοσοκομείο ασθενείς. Συμβουλευτικές υπηρεσίες υγείας. Ενίσχυση της καινοτόμας φαρμακευτικής πρακτικής στους τομείς της πληροφορίας, της τεχνολογίας της επι- κοινωνίας, του αυτοματισμού και των φαρμακευτικών τεχνικών. Το µεγάλο ερώτηµα όµως είναι: µπορεί το µεµονωµένο φαρµακείο να ανταποκριθεί αποτελεσµατικά απέναντι σε αυτές τις απαιτήσεις; ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΕΝΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ 7 Το φαρµακείο και ο φαρ- µακοποιός, ως «κατάστηµα» υγείας και επιστήµονας υγείας αντίστοιχα, δεν παύουν να αποτελούν ταυτόχρονα και µια επιχειρηµατική µονάδα (µικρού ή µικροµεσαίου µεγέθους), η οποία καλείται να διαχειριστεί αποτελεσµατικά τους πόρους της (υλικούς και ανθρώπινους), προκειµένου να επιβιώσει και να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολιτών, καλύπτοντας αποτελεσµατικά και αποδοτικά τις ανάγκες τους σε προϊόντα και υπηρεσίες υγείας. Η κοινωνική επιχειρηµατικότητα, δηλαδή η επιχειρη- µατικότητα εκείνη που έχει ως κύριο στόχο της την κάλυψη των αναγκών των πολιτών, δεν είναι ούτε επιστήµη ούτε τέχνη ούτε προδιάθεση για εκµετάλλευση των άλλων, είτε αυτοί είναι πελάτες είτε συνεργάτες είτε εργαζόµενοι. Οφείλει να είναι, πάνω από όλα, µια διανοητική προδιάθεση, η οποία συνδυάζει την ανάληψη επενδυτικών κινδύνων µε ορθολογική αλλά και δηµιουργική αξιοποίηση πόρων, γνώσεων και εµπειριών. Μέσα στις σηµερινές πολύπλοκες συνθήκες, που τις χαρακτηρίζει ένα πλέγµα αλληλοεξαρτώµενων παραµέτρων, οι επιχειρηµατίες, που έχει ανάγκη η ίδια η κοινωνία, δεν µπορεί να είναι µοναχικοί ταξιδιώτες. Αντίθετα οφείλουν να είναι ηγέτες οµάδων, να είναι αυτοί που µπορούν να δηµιουργήσουν τις συνθήκες προσωπικής ανάπτυξης των µελών µιας οµάδας, να είναι αυτοί που διαµορφώνουν δηµιουργικά συνθήκες συνοχής µιας οµά- δας, άνθρωποι µε υψηλή «συναισθηµατική νοηµοσύνη» και ταυτόχρονα άνθρωποι «ανήσυχοι», εξερευνητές, άνθρωποι της «περιπέτειας», άνθρωποι που θέλουν να ανοίξουν / Ο Δημήτρης Πανταζής είναι φαρμακοποιός, MBA, dpantazis@doto.gr 32
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=