Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #149
Εικόνα 4 Διαχρονική εξέλιξη προϋποθέσεων συνταξιοδότησης 2010 35 60 2011 36 60 2012 37 60 2013 40 62 2014 40 62 2015 40 62 Ηλικία Έτη ασφάλισης Έτος συμπλήρωσης 35ετίας 48 Προϋποθέσεις συνταξιοδότησης Οι προϋποθέσεις του 2010, δηλαδή τα 35 έτη εργασίας και όριο ηλικίας συνταξιοδότησης τα 60 έτη για τους άνδρες και τα 58 έτη για τις γυναίκες, έχουν ανατραπεί και οι ισχύουσες προϋποθέσεις είναι ως όριο ηλικίας τα 62 έτη για αμφότερα τα φύλα και τα 40 έτη εργασίας. Οι προϋποθέσεις αυτές ισχύουν τόσο για τους παλαιούς (ασφαλισμένους προ την 1/1/1993) όσο και για νέους ασφαλισμένους. (Εικ.4) Το Τ.Σ.Α.Υ. στερείται ρύθμισης για τη συνταξιοδότηση μητέρας με ανήλικο τέκνο ή ειδικά όρια συνταξιοδότη- σης επαγγελματικής ανικανότητας. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ειδικές κατηγορίες, όπως υγειονομικοί με του- λάχιστον 15 χρόνια εργασίας, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να ασκήσουν περαιτέρω το επάγγελμα, και όριο εξόδου τα 67 έτη ή ασφαλισμένοι με ανάπηρους συζύγους ποσοστού άνω του 67% ή τέκνα με αναπηρία άνω του 80% που βγαίνουν σε σύνταξη με ευνοϊκότερους όρους. Τα 40 έτη δεν είναι απαραίτητο να είναι χρόνος πραγματικής εργασίας, αλλά μπορεί να περιλαμβάνονται πλασματικά χρόνια του Ν.3996/2011. Υπάρχουν 13 είδη πλασματικών χρόνων, που δύναται κάποιος να επιλέξει, με ανώτατο όριο εξαγοράς πλασματικού χρόνου τα επτά (7) έτη. Συμπερασματικά, μετά το 2013 απαιτούνται τουλάχιστον 33 έτη πραγματικής εργασίας για λήψη πλήρους σύνταξης. Δυσλειτουργίες του Τ.Σ.Α.Υ. Αν υπήρχε ουσιαστική και αποφασιστική διοίκηση, πολλά προβλήματα θα είχαν δρομολογηθεί. Πέραν της έλλειψης διοίκησης και του συντονισμού των υπηρεσιών του από Γενικό Διευθυντή, θέση που έχει καταργηθεί από το 2008, δεν έχει συνταχθεί ισολογισμός από το 2001, ενώ δεν έχουν υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι ισολογισμοί 1993-2001. Ακόμη, δεν έχουν παραληφθεί οι ισολογισμοί 2002-2004, όσο για την αναλογιστική μελέτη, αυτή έχει να πραγματοποιηθεί από το 1997, αν και η ισχύουσα νομοθεσία (Ν.2084/92 και Ν.3518/06) επιβάλλει τη σύνταξη και υποβολή της εντός προθεσμίας 6 μηνών από το τέλος κάθε οικονομικής χρήσης, άλλως διώκεται πειθαρχικά ο διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών και καθίσταται έκπτωτο το Δ.Σ. του Ταμείου με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργείου Εργασίας. Απόρροια όλων αυτών των ελλείψεων ήταν, κατόπιν παρέμβασης του Ι.Σ.Α. στο Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζή, να συσταθεί τριμελής ελεγκτική επιτροπή το Νοέμβριο του 2013, με εντολή για διαχειριστικό και οικονομικό έλεγχο του Τ.Σ.Α.Υ., ο οποίος ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο 2014 σε ένα πόρισμα-καταπέλτη 202 σελίδων. Προϋπολογισμοί συντάσσονται κάθε χρόνο χωρίς να αντιστοιχούνται από ετήσιους απολογισμούς. Ο προϋπο- λογισμός του 2014 «δείχνει» το λογιστικό ερασι- τεχνισμό με τον οποίο λειτουργούσε το Τ.Σ.Α.Υ. Για πρώτη φορά, μετά από 88 χρόνια λειτουργίας, υποβλήθηκε ελλειμματικός προϋπολογισμός του κλάδου Σύνταξης, που αποτελεί τον κορμό του συνολικού προϋπολογισμού, κατά 70 εκατομμύρια και επικυρώθηκε από το Ε.Τ.Α.Α. με έλλειμμα 39.525.000€. Η Δ.Ε. φυσικά καταψήφισε τον ανωτέρω προϋπολογισμό, διότι τα μηνιαία ταμειακά υπόλοιπα τόσο του 2013 όσο και του 2014 αυξάνονταν, και απολογιστικά τον Οκτώβριο 2014 αποδείχθηκε πλεο- νασματικός κατά 5.574.972€. (Εικ.5) % % 9 ± 4 # ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΟΥ / ΦΑΚΕΛΟΣ Τ.Σ.Α.Υ. Εικόνα 5 Καθαρά οικονομικά διαθέσιμα ανά μήνα & έτος προθεσμιακή Ο.Ε.Δ. (Ομόλογα Ελληνικού Δημοσίου) κοινό κεφ. μετοχές αμοιβαία διαθέσιμα Iαν. 2013 Φεβρ. 2013 Μαρτ. 2013 Απρ. 2013 Μάιος 2013 500 450 400 350 300 250 200 150 100 50 0 Ιαν. 2014 500 450 400 350 300 250 200 150 100 50 0 Σεπτ. 2013 Οκτ. 2013 Νοεμ. 2013 Δεκ. 2013
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=