Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #149

Για ένα επιτυχημένο marketing οφείλουμε να γνω- ρίζουμε τους πελάτες μας θεωρητικά, γνωρίζοντας βασικές αρχές καταναλωτικής συμπεριφοράς όπως θα δούμε παρακάτω, αλλά πιο σημαντικό δίνοντας χώρο και κίνητρα στον πελάτη να μας αποκαλύψει ποιος είναι και τι είναι αυτό που επιθυμεί… Η πράξη της κατανάλωσης αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας (David A. Statt, 1997). Η μίμηση, η διαφοροποίηση, η διάκριση, όπως επίσης η εξυπηρέτηση των πάγιων αναγκών των ανθρώπων, εξεφρασμένη μέσω μιας ιεραρχημένης δόμησης, αποτελούν τα βασικά κίνητρα που χαρακτηρίζουν τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων στην κοινωνία μας. Η επωνυμία του προϊόντος, η τιμή, η ποιότητα και τα προσωπικά χαρακτηριστικά του καταναλωτή χαρακτηρίζουν διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες. Έτσι κάποιοι προτιμούν ακόμα και σήμερα ακριβές μάρκες ή προϊόντα χαρακτηρισμένα υψηλής ποιότητας, ενώ άλλοι στρέφονται σε φθηνότερα ή λιγότερο επώνυμα προϊόντα (Sproles; Kendall;, 1986). H μελέτη κατέληξε σε 8 διαφορετικά καταναλωτικά πρότυπα:  Έμφαση στην ποιότητα (High quality conscious)  Έμφαση στη μάρκα (Brand conscious)  Έμφαση στη μόδα (Fashion Conscious)  Αγορές για αναψυχή (recreational/hedonic conscious- ness)  Έμφαση στην τιμή (price conscious)  Παρορμητικός / απρόσεκτος καταναλωτής (impulsive/ ca-reless)  Μπερδεμένος καταναλωτής (confused by overchoise)  Πιστός στη μάρκα/αδρανής καταναλωτής (habit/brand loyalty). Στον τομέα των καλλυντικών φαρμακείου, η 10ετία του 2000 χαρακτηρίστηκε από την είσοδο των φυσικών Το marketing έχει ως βασική αρχή για την επίτευξη των στόχων μας τον καθορισμό των αναγκών και των επιθυμιών των πελατών μας και την προσφορά επιθυμητών ικανοποιήσεων, με τρόπο αποτελεσματικότερο και αποδοτικότερο από αυτόν που ακολουθούν οι ανταγωνιστές μας. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ € του Πάνου Ζαρογουλίδη 28 ΤΟ marketing ΤΟΥ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=