Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #149
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ € 24 της Ευγενίας Μανωλοπούλου Όταν σχεδιάζετε το marketing plan του φαρ- μακείου σας, θα πρέπει να γνωρίζετε τους καλύτερους τρόπους προβολής και τοποθέτη- σης των καλλυντικών προϊόντων ώστε να προσελκύσετε τους κατανα- λωτές-πελάτες σας. Η προβολή , όπως γνωρίζετε, επιτυγχάνεται μέσω της διαφήμισης. Η διαφήμιση αποτελεί ένα εργαλείο που προσφέρει τη δυνατότητα γρήγορης και πλήρους παρουσίασης του προϊόντος αλλά και του μηνύματος που θέλει η εταιρεία να περάσει στον καταναλωτή. Παράλληλα αποτελεί και μια «ζωντανή» προβολή του προϊόντος μέσω της εικόνας που στέλνει στον καταναλωτή. Πώς θα προωθήσετε καλύτερα τα καλλυντικά στο φαρμακείο: Εξασφαλίστε μέσα στο χώρο του φαρμακείου ειδικά σημεία προβολής του διαφημιστικού υλικού: αφίσες, σταντ, έντυπα. Παρέχετε ποικιλία καλλυντικών προϊόντων και μη διστάζετε να ενημερώνετε τους πελάτες σας για τις προωθητικές ενέργειες των εταιρειών. Μια γενική αρχή του visual merchandising για την τοποθέτηση των προϊόντων είναι η αύξηση των θερμών περιοχών στο χώρο (οι περιοχές μεγαλύτερης ροής και αυξημένης ελκυστικότητας) και η τοποθέτηση εκεί των προϊόντων που συνήθως αφορούν παρορμητικές αγορές, όπως είναι τα καλλυντικά. TIPS τοποθέτησης των προϊόντων στα ράφια: Τα προϊόντα τοποθετούνται στο ράφι πάντα κατά ομάδες σχετικών προϊόντων και κατά μάρκα προϊόντος. Ιδανικά θα πρέπει να υπάρχει μία μόνο μάρκα σε κάθε ράφι και η ίδια ποσότητα συσκευασιών ανά μάρκα. Στο ράφι τοποθετούνται τουλάχιστον 2-3 σειρές του ίδιου προϊόντος (να καταλαμβάνουν δηλαδή 25 εκ. μήκος). Τα σχετικά προϊόντα είναι προτιμότερο να ταξινομούνται κάθετα, ώστε ο καταναλωτής να βλέπει περισσότερα από μία θέση. Το κέντρο του χώρου, η αρχή και το τέλος μιας πτέρυγας και οι περιοχές μπροστά από τον πάγκο εργασίας του φαρμακείου αποτελούν σημεία εστίασης του καταναλωτή. Γενικά, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα όμορφο περι- βάλλον, το οποίο θα αντιπροσωπεύει τη φύση των προϊόντων προς πώληση αλλά ταυτόχρονα θα δημιουργεί μια ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα για τους καταναλωτές. Τέλος, θα πρέπει να παρέχετε ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα με συμφέρουσα σχέση ποιότητας - τιμής και να επιστρατεύετε τον επαγγελματισμό και την επιστημονική σας γνώση, προτείνοντας στους πελάτες-ασθενείς σας τα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους. Όλα αυτά θα συμβάλλουν ώστε το φαρμακείο σας να αποτελεί την πρώτη επιλογή ως κανάλι διανομής καλλυντικών προϊόντων αλλά και να διατηρήσει και να αναπτύξει το πελατολόγιό του. / Η Ευγενία Μανωλοπούλου είναι αρχιτέκτων μηχανικός, evgenia_80@yahoo.com ΤΩΝ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ στο ΦαΡΜαΚεΙΟ ΠΡΟΒΟΛΗ & ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=