Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #149

21 Σήμερα, τα καλλυντικά προϊόντα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ζωής εκατομμυρίων γυναικών αλλά και ανδρών. Από μια απλή κρέμα χεριών μέχρι ένα στοχευμένο αντιρυτιδικό serum, στα συρτάρια όλων κρύβεται ένα οπλοστάσιο φροντίδας προσώπου και σώματος. Είναι σαφές όμως ότι σε καιρούς βαθιάς κρίσης, οι μηνιαίες δαπάνες για την αγορά καλλυντικών μειώνονται. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για καλλυντικά φαρμακείου. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών (σε τιμές καταναλωτή) σημείωσε νέα υποχώρηση κατά 3,5%, στα 816 εκατομμύρια ευρώ το 2013, η οποία πάντως ήταν αρκετά μικρότερη σε σχέση με το 2011, όταν είχε σημειωθεί υποχώρηση κατά 9%, σύμφωνα με την κλαδική μελέτη της Infobank Hellastat 1 . Σε σχέση τώρα με το επίπεδο του 2010, η αγορά λιανικής έχει υποστεί απώλεια περίπου 230 εκατομμύρια ευρώ, μέγεθος που μεταφράζεται σε μείωση 22%, με το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης των λιανικών πωλήσεων να προέρχεται από τα προϊόντα μαλλιών και ειδών περιποίησης προσώπου και σώματος. Η ίδια μελέτη αναφέρει ότι η κρίση στρέφει τους καταναλωτές στα φθηνότερα προϊόντα. Η υποχώρηση των προηγούμενων ετών επιβεβαιώνεται και από τη φθίνουσα πορεία του δείκτη κύκλου εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ για τα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών. Το 2013 ο εν λόγω δείκτης σημείωσε περαιτέρω επιτάχυνση του ρυθμού πτώσης του σε 15,4%, μειούμενος για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Υπάρχουν όμως και ευχάριστα νέα. Τα στοιχεία του πρώτου 7μήνου του 2014 δείχνουν ότι η αγορά του καλλυντικού ανεβαίνει και πάλι, σημειώνοντας μια άνοδο της τάξεως του 1,4%. Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε το προσωπικό σας επιτυχημένο μοντέλο στην πώληση των καλλυντικών στο φαρμακείο σας; Αναδιοργάνωση του μάνατζμεντ, σωστή καταγραφή των προϊόντων που έχετε στοκάρει, παροχές και εκπτώσεις που πρέπει να διεκδικήσετε από τις εταιρείες, σωστή τοποθέτηση στα ράφια και μια έξυπνη επικοινωνία με τον πελάτη είναι μόνο μερικά από τα πολλά ζητήματα που θέτει το αφιέρωμα που ετοίμασε ο «Φαρμακευτικός Κόσμος» για τα καλλυντικά προϊόντα φαρμακείου. 1 Καθημερινή, « Στα 816 εκατ. € υποχώρησε η αγορά καλλυντικών το 2013», 06-01-2015

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=