Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #149
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΑΠΟΨΕΙΣ € 12 του Μανώλη Μιτάκη Έγραφα στο προηγούμενό μου άρθρο για τις αξιέπαινες ενέργειες μερικών φαρμακοποιών που προσπάθησαν να βγουν από την κρίση. Οι ενέργειες αυτές περιληπτικά συνίστανται στο τρίπτυχο: απόφαση για επένδυση−εύρεση νέας υπηρε- σίας−εύρεση προϊόντων υποστήριξης της νέας υπηρεσίας. Ο αδύναμος κρίκος του τρίπτυχου στη σημερινή εποχή είναι η επένδυση, γιατί η επένδυση προϋποθέτει χρηματοδότηση και η ανεύρεση χρηματοδότησης ισοδυναμεί με το μαρτύριο του Προκρούστη για τα μικρά φαρμακεία. Πολλοί προτείνουν τη συνένωση φαρμακείων για να λυθεί το πρόβλημα. Την προσπερνώ, αφήνοντάς την στους πιο ειδικούς και στο βάθος του χρόνου, ώστε να απαντηθεί το πώς θα συνενωθεί ο ισχυρός με τον αδύναμο, αυτός που κέρδισε με αυτόν που χρωστάει. Άμεσα όμως τι γίνεται; Αν ανήκετε σε αυτούς που έχουν το μικρό αδύναμο φαρμακείο με πολύ φιλότιμο αλλά λίγο εμπόρευμα, ίσως θα πρέπει να κάνετε μια διαφορετική βόλτα στα ράφια του φαρμακείου σας. Με άλλη ματιά όμως, πιο διερευνητική, πιο διαδραστική, πιο εξατομικευμένη για τους πελάτες σας με ονοματεπώνυμο. Μόνο έτσι θα ανακαλύψετε ξανά τους ξεχασμένους, εγκαταλειμμένους «κωδικούς» σας: Προϊόντα που έφτασαν στα ράφια σας αλλά ποτέ δεν «έφυγαν». Και τούτο διότι μπορεί να μην υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος για να κατανοήσετε τα θετικά τους σημεία, για να τα προτείνετε όπως πρέπει στους ασθενείς- πελάτες σας. Μπορεί πάλι να μη διαφημίστηκαν κατάλληλα, ώστε να τα ζητήσει ο πελάτης αυθόρμητα. Αν τα προϊόντα αυτά σας φαίνονται ξεπερασμένα αισθητικά, κάπως παλιομοδίτικα ως προς τα συστατικά, θυμηθείτε: Στην εποχή της κρίσης ο πελάτης ζητάει περισσότερα πληρώνοντας λιγότερα. Έρχεται στο φαρμακείο για να του καλυφθεί η ανάγκη και όχι απαραίτητα με τη «νόσο της επώνυμης μάρκας». Γι’ αυτό, εάν ανακαλύψετε τα ξεχασμένα αυτά προϊόντα, μελετήστε τα τόσο καλά, ώστε να ξέρετε τι και πώς, σε ποιον, πότε και γιατί θα τα προτείνετε. Μια μάτια στο πώς το απέναντι σουπερ μάρκετ ξαναλάνσαρε επιτυχημένα το ταπεινό σαπουνάκι, εκεί που υπήρχαν γιγαντιαία υγρά καθαριστικά, θα σας πείσει για του λόγου το αληθές. Ίσως στην εποχή της κρίσης, στο μικρό φαρμακείο να μη χρειάζονται τόσα λεφτά για να το κάνετε Ιθάκη στα μάτια του πελάτη σας. Ταξίδι χρειάζεται. ταξίδι γνώσης στα προϊόντα που έχετε και στις νέες υπηρεσίες που θα δώσετε. Λιγότεροι κωδικοί, άλλα βαθύτερη γνώση για καθέναν από αυτούς και αξιόπιστες συμβουλές για αυτούς. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της «φτωχικής» Ιθάκης. «Φτωχική» ίσως ναι, μικρή όμως όχι. Θα το διαπιστώσετε σύντομα. Ο Μανώλης Μιτάκης είναι φαρμακοποιός, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Εθνοφαρμακολογίας, emitak@otenet.gr Δε ί τ ε τ ο ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΣΑΣ ΜΕ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=