Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #144
16 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ € Οι προσδοκίες που ανοίγονται λοιπόν για τα φαρμακεία του μέλλοντος θα μπορούσαν να είναι πολλές και αρκετά ελπιδοφόρες για την οικονομική ευρωστία τους. Τη λύση σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τη δώσουν αποκλειστικά οι πωλήσεις συνταγογραφούμενων και μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και των προϊόντων ομορφιάς. Επίσης, θα πρέπει κανείς να αναλογιστεί πως όσο ο πληθυσμός της Ευρώπης γερνάει και χωρίς μάλιστα να ανανεώνεται, ο ρόλος του φαρμακοποιού θα παραμένει σημαντικός. Επιπρόσθετα, η εξέλιξη της γονιδιακής επιστήμης επιβάλλει στους φαρ- μακοποιούς να διαφοροποιηθούν και να προσφέρουν πιο πολυσύνθετες συμβουλές προς τους ασθενείς. Προβλέπεται ότι το φάρμακο θα είναι εξατομικευμένο για κάθε περίπτωση ασθενή, με αποτέλεσμα να έχουμε περισσότερο από ποτέ την ανάγκη για τις γνώσεις των φαρμακοποιών στα φάρμακα. Στις σελίδες που ακολουθούν αναζητήσαμε πιθανές απαντήσεις για το πώς διαμορφώνεται το μέλλον του φαρμακείου. Και για το πώς διαγράφεται αυτό το μέλλον τοποθετείται και ο πλέον αρμόδιος υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Όμως, το μέλλον των φαρμακείων ανήκει κυρίως στους ίδιους τους φαρ- μακοποιούς και τον πρώτο και γιατί όχι και τον τελευταίο λόγο θα πρέπει να τον έχουν οι ίδιοι. Και αυτό γιατί: Ο τζίρος στα συνταγογραφούμενα φάρμακα είναι σε κάθετη πτώση. Καταγράφεται μείωση του περιθωρίου κέρδους στις καθαρές αξίες λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Η μέση αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτή μειώνεται σταθερά εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών. Οι δαπάνες του προσωπικού, οι ασφαλιστικές εισφορές και τα γενικά έξοδα παραμένουν αμετάβλητα. Η επιχειρηματική απόδοση αλλά και η ρευστότητα στην αγορά είναι σε πτώση. Το κλείσιμο των φαρμακείων είναι μια καθημερινή σκληρή πραγματικότητα. Το ποτήρι όμως θα πρέπει να το βλέπει κανείς μισογεμάτο, αν πρόκειται για την επιβίωσή του. Πόσο μάλλον εάν πρόκειται για την επιβίωση ενός ολόκληρου κλάδου, ο οποίος αφορά 11 χιλιάδες επαγ- γελματίες υγείας. Υπό αυτή την έννοια θα μπορούσε κανείς να εστιάσει στα εξής: Η αγορά των γενοσήμων αυ- ξάνεται και ενισχύεται. Νέες καινοτόμες θεραπείες έρχονται και ίσως θα μπορούσαν να πωλούνται και από τα ιδιωτικά φαρμακεία ανεξάρτητα του κόστους τους. Η αγορά της αυτοθεραπείας έχει μεγάλες προο- πτικές ανάπτυξης. Η αγορά των παραφαρμακευτικών προϊόντων έχει δυ- ναμική. Οι πελάτες όλο και περισσότερο αναζητούν από το φαρμα- κοποιό τους λύσεις και συμβουλές για την υγεία τους, εφόσον διαθέτει επιστημονική επάρκεια, τη στιγμή μάλιστα που η πρόσ- βαση στις μονάδες υγείας ακριβαίνει ή περιορίζεται.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=