Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #142

που επικρατούν και ενάντια σε πολλούς που δεν το πί- στευαν και θα στοιχημάτιζαν για το αντίθετο... Πώς έχει αλλάξει η οικονομική κατάσταση τις σχέ- σεις σας με τους πελάτες σας, τα φαρμακεία; Με ποιον τρόπο στέκεστε δίπλα τους στη δύσκολη αυτή περίοδο; Η εταιρεία Γερολυμάτος πάντα είχε την υποστήριξη, την αγάπη και το σεβασμό των φαρμακοποιών. Στην αρχή ήταν λόγω του ότι και ο παππούς μου ο Νίκος αλλά και ο πατέρας μου ο Τάκης ήταν και οι δύο φαρμα- κοποιοί. Αργότερα ήταν η υποστήριξη σε μια ελληνική εταιρεία που αναπτυσόταν ραγδαία απέναντι στις πο- λυεθνικές. Η εδραίωση στο χώρο του φαρμακείου ήρθε με την επιτυχία προϊόντων, όπως το Vital και πολλών άλλων OTC προϊόντων. Οι σχέσεις εμπιστοσύνης ετών δυσκολεύουν πλέον κα- θημερινά λόγω της οικονομι- κής κρίσης. Οι φαρμακοποιοί βρέθηκαν ξαφνικά να προ- σπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα απο- θέματα και στη ρευστότητα τους. Η κατάρρευση δύο με- γάλων φαρμακαποθηκών και η παύση πίστωσης που παρέ- χονταν από τις φαρμακευτι- κές εταιρείες, λόγω αυξημέ- νου πλέον ρίσκου, έφερε τα πάνω κάτω. Από πλευράς μας στεκόμα- στε δίπλα στους φαρμακοποι- ούς παρέχοντάς τους εργα- λεία, ώστε να βοηθήσουμε το sell out των προϊόντων μας αλλά και να αναπτύξουμε τις προσφερόμενες νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα προϊόντα οφθαλμο- λογικής περιποίησης και τις βιολογικές βρεφικές και παιδικές τροφές (HiPP). Εμπορικά δείχνουμε κατανό- ηση και ευελιξία όπου μπορούμε. Στην Ελλάδα σήμε- ρα πρέπει να στηρίζει ο ένας τον άλλον. Δεν γίνεται αλλιώς. Χέρι βοήθειας δεν θα μας δώσει κανείς. Πώς προβλέπετε ότι θα εξελιχθεί η αγορά του φαρ- μακείου στα επόμενα χρόνια; Πώς θα επηρεαστεί ο ευρύτερος κλάδος των φαρμακευτικών επιχειρήσε- ων και της υγείας; Πιστεύω ότι η αγορά του φαρμακείου έχει ήδη αλλά- ξει από το 2008 που ξεκίνησε η κρίση και θα συνεχί- σει να αλλάζει με πιο γρήγορους ρυθμούς. Στη Ρου- μανία, μετά το μνημόνιο και το ΔΝΤ, έκλεισε το 20% των φαρμακείων. Οι αλλαγές που επέρχονται είναι πολλές και τις βλέπουμε ήδη. Αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας, μεγαλύτερα σε χώρους φαρμακεία, έμφαση στην παρουσίαση/προώθηση προϊόντων με πολλές προ- βολές και προσφορές κ.ά. Σίγουρα τα φαρμακεία που θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν πολύ καλά τα παραπάνω και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομέ- να της αγοράς θα ξεχωρίσουν και θα αυξήσουν την κερδοφορία τους. Ο τζίρος και η κερδοφορία βασισμένες στα φαρμακευ- τικά σκευάσματα μέσω του ΕΟΠΥΥ δεν μπορούν να είναι πλέον το σημείο αναφοράς. Στην αντίπερα όχθη οι φαρμακευτικές εταιρείες, αντιλαμβανόμενες ότι τα δεδομένα άλλαξαν, προσπαθούν ήδη να φτάσουν στο σημείο πώλησης, ώστε ο φαρμακοποιός να προωθεί ο ίδιος τα εν λόγω σκευάσματα. Από αυτές τις αλλαγές θα επωφεληθούν τα φαρμακεία που έχουν τη ρευστότητα να στηρίξουν την επιχείρησή τους έχοντας επαρκές απόθεμα αλλά και την ικανότη- τα να ξεχωρίσουν σε προσφε- ρόμενες υπηρεσίες από τους υπολοίπους. Για τη Γερολυμάτος Interna- tional, η οποία διαθέτει πα- νελλαδικό δίκτυο πωλήσεων και την εμπειρία προώθησης και διανομής προϊόντων OTC, είναι μια ευκαιρία για διεύρυν- ση των συνεργασιών της τόσο με τις πολυεθνικές, οι οποίες συρρικνώνουν διαρκώς την παρουσία τους στην Ελλάδα, αλλά και με ελληνικές εταιρεί- ες, οι οποίες είτε δεν έχουν το απαιτούμενο portfolio για να δημιουργήσουν δίκτυο πωλή- σεων είτε δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία για να το κάνουν. Κλείνοντας, ποιοι είναι οι άμεσοι και απώτεροι στόχοι σας; Πώς βλέπετε την εταιρεία σας σε 10 χρόνια από σήμερα; Οι άμεσοι στόχοι μας είναι να συνεχίσουμε την ανά- πτυξη στους τομείς που δραστηριοποιούμαστε, απορ- ροφώντας ομαλά και οργανωμένα τις νέες συνεργασί- ες και να προετοιμαζόμαστε για τις νέες ευκαιρίες και προκλήσεις που ακολουθούν την κρίση. Το επόμενο μεγάλο μας βήμα είναι η αξιοποίηση της παραγωγικής φαρμακευτικής μονάδας στο Κρυονέρι (πρώην εργοστάσιο της Glaxo), που μόλις πρόσφατα περιήλθε ξανά στην κυριότητά μας. Η αξιοποίησή του θα γίνει είτε λειτουργώντας το εργοστάσιο και τις απο- θήκες μόνοι μας, είτε συμπράττοντας με κάποια ελλη- νική εταιρεία. Η εποχή ευνοεί τις συνέργειες και τις συνεργασίες, εφόσον υπάρχει εμπιστοσύνη και κοινό όραμα ανάμεσα στους εμπλεκομένους. Στην ερώτησή σας: «Πώς βλέπω την εταιρεία σε 10 χρόνια» και αναλογιζόμενος τι θα είχα απαντήσει πριν 10 χρόνια στην ίδια ερώτηση και πόσο έξω θα είχα πέ- σει, δεν θα απαντήσω.  å πιχ å ιρ å ίν 72

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=