Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

 προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης για τα μέλη τους,  πιστοποίηση και κοστολόγηση των υπηρεσιών που παρέχονται από τα φαρμακεία,  ασφάλεια φαρμάκων και αναφορά ανεπιθύμητων ενεργειών,  ανακύκλωση φαρμάκων,  εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού για θέματα υγείας κλπ. Ήδη λειτουργεί υπό την αιγίδα του Π.Φ.Σ. ομάδα συναδέλφων με σημαντικό έργο στα παραπάνω θέματα, που είναι έτοιμη να παράσχει τεχνογνωσία όποτε της ζητηθεί. Αντίστοιχα, επιμέρους σύλλογοι, όπως οι Φ.Σ.Α., Φ.Σ.Θ., Φ.Σ. Κιλκίς κ.ά., εφαρμόζουν πληθώρα προγραμμάτων πρόσθετης αξίας για το φαρμακείο. γ) Η θέση μας στην αγορά Είναι γεγονός ότι αυτή τη στιγμή κατέχουμε τη σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία της αγοράς, που εξυπηρετείται από ιδιόκτητα ανεξάρτητα ελληνικά φαρμακεία, χωρίς ποτέ να έχει πετύχει να διεισδύσει άλλος παίκτης. Με τις κατάλληλες κινήσεις από μέρους μας, θα καταφέρουμε οποιοσδήποτε επιχειρήσει να εισέλθει στην αγορά να πρέπει να καταβάλει πόρους και προσπάθεια που θα είναι απαγορευτικές για την επιτυχία του επιχειρημα- τικού του πλάνου. Μέχρι σήμερα, η απόκρουση τέτοιων επιθέσεων στηρίζονταν στο νομικό πλαίσιο, που δημιουργούσε αποτρεπτικό κόστος για την επιτυχία ανάλογων σχεδίων άλωσης της αγοράς. Σήμερα, με την υπονόμευση αυτού του νομικού πλαισίου και την απορρύθμιση της αγοράς, ο στόχος μας θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός επιχειρηματικού «οχυρού» τόσο ισχυρού που να καθιστά το αποτρεπτικό κόστος ίσο ή και μεγαλύτερο. Είναι αυτό εφικτό; Η απάντηση είναι θετική: ανακαλύπτοντας και εφαρμόζοντας σχήματα συνεργασίας. Είμαστε υποχρεωμένοι να φτιάξουμε ένα «νέο» ελληνικό φαρμακείο, που θα μπορεί να επιβιώσει μέσα σε ένα περιβάλλον χαμηλής φαρμα- κευτικής δαπάνης, χαμηλής οικονομικής δραστηριότητας και αντίστοιχου διαθέσιμου εισοδήματος, πιθανών νέων επιθέσεων σε επίπεδο νόμων, φερεγγυότητας του κράτους και του ασφαλιστικού συστήματος κλπ. Η συνταγή δεν μπορεί να είναι ίδια για όλους. Ό,τι και να γράφουμε ή να διαβάζουμε, κανείς δεν μπορεί να σας πει πώς θα εί- ναι το φαρμακείο σας. Συνέχεια διαβάζουμε σε άρθρα ότι «πρέπει» να γίνει αυτό ή εκείνο ή το άλλο και όποιος δεν το ακολου- θήσει είναι χαμένος. Χαμένος εκ των προτέρων δεν είναι κανείς και μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Είμαστε όμως υπεύθυνοι να δημιουργήσουμε τα επιχειρηματικά εργαλεία και να αναπτύξουμε τις λύσεις που χρειάζεται να έχουμε διαθέσιμα για να υπερασπιστούμε τις ζωές και τις επιχειρήσεις μας. Να είστε καχύποπτοι προς όποιον χωρίς να έχει δει το φαρμακείο σας σάς λέει ότι πρέπει να το κλείσετε, να συστεγαστείτε, να συγχωνευθείτε, να μπείτε σε αλυσίδα ή να πάτε να φτιάξετε ένα μεγάλο, ένα μικρό με 3, 5, 8 ή 15 άλλους φαρμακοποιούς, να κάνετε υπηρεσίες, εναλλακτικές θεραπείες κλπ. Αν όμως δείτε ότι αρχίζει και έχει πρόβλημα η επιχείρηση του φαρμακείου σας, μην το καθυστερήσετε, και κυρίως μην εκτεθείτε οικονομικά για να το συντηρήσετε περιμένοντας καλύτερες μέρες · αυτές δεν αναμένονται στα επόμενα 10 χρόνια. Χρησιμοποιήστε το κεφάλαιό σας για να έχετε καλύτερη θέση μέσα σε μια ενδεχόμενη συνεργασία ή στα πλαίσια μιας άλλης επιλογής από τις λύσεις που θα περιγράψουμε στη συνέχεια. Θα πούμε αρχικά δυο λόγια για το περιβάλλον που καλείται να αντιμετωπίσει ένα φαρμακείο στα επόμενα χρόνια, για τη διάρθρωση του κόστους του και το πώς μπορεί αυτό να μειωθεί, για τις πηγές εσόδων, την ταχύτητα κυκλο- φορίας του στοκ (πόσο γρήγορα κινεί το εμπόρευμα στο ράφι του), το τι απόδοση επενδυμένου κεφαλαίου έχει. Μην περιμένετε μαγικές λύσεις που θα φέρουν τα πάνω κάτω στην αγορά, που θα εξαφανίσουν τους εχθρούς του ανεξάρτητου φαρμακείου ή που θα τρέψουν την εκάστοτε κυβέρνηση σε φυγή. Ούτε συνταγές που θα κάνουν τον κόσμο να εγκαταλείψει τα άλλα δίκτυα διανομής για να έρθει τρέχοντας στο φαρμακείο. Δεν υπάρχουν λύσεις στη βάση κεκτημένων που αφορούν τον κοινωνικό ρόλο του φαρμακοποιού, το φαρμακείο ως χώρο φροντίδας υγείας και ομορφιάς, την υπεραξία του επιστημονικού μας ρόλου, εάν εμείς οι ίδιοι δεν τα επιβεβαιώσουμε και δεν τα κερδίσουμε μέσα σε μια σκληρή και ανταγωνιστική αγορά. Σύμφωνα με τους στόχους του Μνημονίου 3 που αφορούν τις δαπάνες υγείας, η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη θα πρέπει να περιοριστεί στο 1% του ΑΕΠ το 2014, ξεκινώντας με 2,8 δις ευρώ το 2012 και 2,4 δις ευρώ το 2013. Συνεπώς, θα υπολογίσουμε μια δημόσια φαρμακευτική δαπάνη της τάξης των 2,5 δις ευρώ (και λιγότερο) κατ’ έτος για τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή θα πρέπει να προστεθεί η ιδιωτική φαρμακευτική 10 1.2 Η φαρμακευτική δαπάνη τα επόμενα χρόνια (με προϋπόθεση ένα σταθερό οικονομικό περιβάλλον)

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=