Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

45 νεργαζόμενων εταιρειών στο φαρμακείο, τη σήμανση και σηματοδότηση των ραφιών, να επιλέγει τα εποχιακά προϊόντα και να ορίζει τις θέσεις πώλησης τους. η) Ομάδα επικοινωνίας, προβολής και διαχείρισης εικόνας Πρόκειται για άλλη μια ομάδα με ιδιαίτερα κρίσιμο ρόλο, καθώς διαμορφώνει την επικοινωνία με τους ασθε- νείς και τους πελάτες, την εικόνα κάθε φαρμακείου ξεχωριστά αλλά και του δικτύου συνολικά. Καλείται να δη- μιουργήσει μια κοινή ταυτότητα στα συνεργαζόμενα φαρμακεία, να συστηματοποιήσει την εμπειρία πελάτη και να τη βελτιώσει. Για να το πετύχει αυτό, θα χρειαστεί:  να επιλέξει τη σηματοδότηση των εσωτερικών (ράφια, πάγκος κλπ.) και των εξωτερικών χώρων των φαρμα- κείων (βιτρίνες, οθόνες πληροφοριών),  να μεριμνεί για την ανά τακτά χρονικά διαστήματα έκδοση πληροφοριακών εντύπων και φυλλαδίων για θέματα υγείας (π.χ. κοινό κρυολόγημα, διαβητικό πόδι κλπ.) και ομορφιάς (π.χ. ορθή χρήση αντηλιακού το καλοκαίρι κλπ.),  να επιμελείται διαδικασιών προώθησης πωλήσεων, οργανωμένων δειγματοδιανομών, εκδηλώσεων ενημέ- ρωσης κοινού κλπ. Επιπλέον, στη διαδικασία αυτή συμπεριλαμβάνεται και η έκδοση των εντύπων που χρειάζονται κατά την εξυ- πηρέτηση των ασθενών, όπως έντυπο με οδηγίες λήψης φαρμάκων, οδηγίες διατροφής κλπ. θ) Ομάδα εκπαίδευσης συνεργαζόμενων φαρμακοποιών και προσωπικού Επιλέγει τα θέματα εκπαίδευσης των συνεργαζόμενων φαρμακοποιών και του προσωπικού τους, τόσο σε θέματα επιστημονικής όσο και επιχειρηματικής επάρκειας, για τη συμμετοχή τους στο δίκτυο. Αναπτύσσει την κουλτούρα του δικτύου. Παράλληλα εκδίδει τα εγχειρίδια διαδικασιών για την εξυπηρέτηση των ασθε- νών και των πελατών, επιμελείται για την εφαρμογή λογισμικών γνώσεων και πληροφοριών, ενημερώνει τα φαρμακεία του δικτύου για τις ευκαιρίες επιμόρφωσης που έχουν μέσω των δράσεων των συλλόγων, αλλά και οργανώνει επιμέρους δράσεις για την εμπέδωση της κουλτούρας του δικτύου. ι) Ομάδα ανάπτυξης παρουσίας στο ίντερνετ Η χρήση του ίντερνετ έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει μια οδό ενημέρωσης και πρόσβασης στο κοινό με αυξημένη σημασία στις μέρες μας. Οι πολίτες μπορούν να επωφεληθούν από τις ιστοσελίδες αυτές αναζη- τώντας τόσο διάφορες χρηστικές πληροφορίες όσο και ενημέρωση για ζητήματα υγείας περιποίησης κλπ. Ενδεικτικά αναφέρονται διάφορες υπηρεσίες που μπορουν να αφορούν το κοινό:  εντοπισμός των φαρμακείων-μελών σε πλατφόρμα google maps,  παρουσίαση της γκάμας προϊόντων, προσφορών κλπ.,  βιβλιοθήκη για ζητήματα υγείας (π.χ. απλά προβλήματα υγείας και αντιμετώπισή τους, υγεία-φροντίδα-πε- ριποίηση του δέρματος κλπ.),  δυνατότητα online προσθήκης πληροφοριών από τους φαρμακοποιούς,  δυνατότητα απάντησης σε ερωτήματα πολιτών. Με τη χρήση των υπηρεσιών αυτών επιτυγχάνεται ένας τεράστιας σημασίας στόχος: έρχεται σε επαφή το κοινωνικό σύνολο –πολίτες, ασθενείς και καταναλωτές– με το φαρμακείο. Ανταγωνιστικά κανάλια διανομής διεξάγουν εντατικές εκστρατείες μάρκετινγκ ώστε να προσελκύσουν πελάτες και να αποτελέσουν το σύμβου- λό τους σε ζητήματα στα οποία το φαρμακείο θα πρέπει να έχει προνομιακή θέση στη συνείδηση του κατανα- λωτή. Οποίος πετύχει να καθιερωθεί ως η πιο αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης, έχει αυτόματα το προβάδισμα στον έλεγχο της συμπεριφοράς όσων δέχονται τα μηνύματά του ως έγκυρα. Το ίντερνετ αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες πληροφόρησης του κοινού και υποκαθιστά διαρκώς τα παραδοσιακά κανάλια ενημέρωσης. Αυτό σύντομα θα παρατηρηθεί και σε ζητήματα υγείας. Η γενιά του ίντερνετ θα στρέφεται ολοένα και περισσότερο στο διαδίκτυο για πληροφόρηση, τόσο σε ζητήματα υγείας όσο και περιποίησης, συμπληρωμάτων διατροφής κλπ. Όποιος ελέγξει την πηγή πληροφόρησης θα κατευθύνει και τους κατα- ναλωτές προς τα δικά του σημεία πώλησης. Το ίντερνετ ενισχύει την προβολή του φαρμακείου. Επιπλέον η ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα είναι από τα κυριότερα εργαλεία συντονισμού, πληροφόρησης, και κοινής δραστηριότητας. Βέβαια θα πρέπει σταδιακά να αναπτυχθεί και η εμπορική δραστηριότητα. Ο τομέας των παραφαρμακευτι- κών προϊόντων έχει ήδη αρχίσει να γίνεται πεδίο δραστηριότητας ηλεκτρονικού εμπορίου. κ) Λοιπές Ομάδες Υποστήριξης (εργαστηρίου και γαληνικών σκευασμάτων, private label, ομοιοπαθητικών, υλοποίησης υπηρεσιών, μηχανοργάνωσης κλπ.).

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=