Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

44 γ) Ομάδα σύνταξης εγχειριδίου συμβουλευτικής Με τη βοήθεια της διεθνούς βιβλιογραφίας στη φαρμακευτική φροντίδα, θα δημιουργηθεί ένα εύχρηστο βοήθη- μα για το φαρμακοποιό, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις καθημερινές απαιτήσεις της φαρμακοθεραπείας. Αντίστοιχα βοηθήματα θα φτιαχτούν και για τη διαχείριση των συμβουλών στα παραφαρμακευτικά προϊόντα, καλ- λυντικά, ορθοπεδικά, βρεφικά κλπ. Στόχος είναι το κάθε φαρμακείο-μέλος να μπορεί να έχει ένα ελάχιστο εξασφα- λισμένο επίπεδο εξυπηρέτησης πάνω στο οποίο να μπορεί να χτίσει. Ο Π.Φ.Σ. και οι μεγάλοι σύλλογοι θα πρέπει να προχωρήσουν στην ανάθεση της υλοποίησης αυτού του εγχειριδίου σε ομάδα συναδέλφων. δ) Ομάδα οργάνωσης εκπαίδευσης Επειδή ο χρόνος μας έχει τελειώσει, θα πρέπει όλες οι διαδικασίες να κινηθούν γρήγορα. Καθώς σε ένα δίκτυο θα χρειαστεί να συντονιστούν άνθρωποι με διαφορετικό επίπεδο γνώσεων σε μια σειρά αντικειμένων (π.χ. τεχνικές πωλήσεων, αγορών, πληροφορικής, φαρμακευτικής φροντίδας) και επειδή θα πρέπει να γίνει ταχύρρυθμη εκπαί- δευση για την παροχή των υπηρεσιών, χρειάζεται μια ομάδα που θα οργανώσει γρήγορα την εκπαίδευση. Θα πρέ- πει να επεξεργαστεί την ύλη που απαιτείται, να ορίσει τους εκπαιδευτές, να οργανώσει τα σεμινάρια, να εκδώσει σύντομα εγχειρίδια της διδακτέας ύλης κλπ. Η διοργάνωση των online σεμιναρίων (webinars) από το Ινστιτούτο Διά βίου Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Ανάπτυξης Φαρμακοποιών (ΙΔΕΕΑΦ) αποτελούν μια αξιόλογη αρχή, που θα πρέπει να έχει άμεσα συνέχεια. ε) Ομάδα βασικής χρηματοοικονομικής διάρθρωσης φαρμακείου Καθώς το οικονομικό περιβάλλον είναι πολύ απαιτητικό, οι σύλλογοι θα πρέπει να μελετήσουν και να δια- μορφώσουν μερικά βασικά οικονομικά πλάνα και προϋπολογισμούς που να εξασφαλίζουν μια οικονομική σταθερότητα για το φαρμακείο. Για παράδειγμα, είναι αναγκαίο να υλοποιηθεί με ταχύτητα μελέτη που θα προσδιορίσει με βάση τα κύρια στοιχεία ενός φαρμακείου (π.χ. αριθμός πελατών ανά ημέρα, ύψος κύκλου ερ- γασιών, μέση τιμή απόδειξης, αναλογία κίνησης φαρμάκου-παραφαρμάκου, θέση, αριθμός υπαλλήλων κλπ.) τη στοιχειώδη οικονομική γραμμή πάνω στην οποία θα κινείται. Ειδικότερα, θα χρειαστεί να προσδιοριστεί τι ύψος αποθέματος μπορεί να έχει, μέχρι ποιο ποσοστό μπορούν να φτάνουν τα λειτουργικά του έξοδα (σταθερά κόστη κλπ.), μέχρι ποιο ποσό μπορεί να αναλάβει δανειακά κεφάλαια, καθώς και τι φορολογικές ελαφρύνσεις μπορεί να πετύχει από διάφορους παράγοντες, όπως υπάλληλοι, leasing κλπ. 5.1.2 Ομάδες υλοποίησης Στην δεύτερη κατηγορία εντάσσονται οι ομάδες που λαμβάνουν τις επιχειρηματικές αποφάσεις και υλοποι- ούν το σχεδιασμό που είναι ξεχωριστός για κάθε συνεργασία φαρμακείων (παρ’ όλα αυτά τελικός στόχος είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επίτευξη συνεργασιών και κοινών πολιτικών). στ) Ομάδα διοίκησης και διαχείρισης Ασκεί τη διοίκηση του δικτύου, εφαρμόζει το καταστατικό, συγκαλεί τις συναντήσεις μεταξύ των μελών του δικτύου, εκπροσωπεί το δίκτυο και προωθεί την συνεργασία. Έχει την ευθύνη της διοικητικής μέριμνας, την κατάρτιση προ- ϋπολογισμών, την ανάθεση εργασιών σε επιμέρους ομάδες, τη χάραξη στρατηγικής. Προτείνει στα μέλη τον ενδε- δειγμένο τρόπο οικονομικής διαχείρισης των φαρμακείων τους στη βάση των οικονομικών μελετών των συλλόγων. ζ) Ομάδα καθορισμού του μείγματος προϊόντων που παρέχονται από το δίκτυο, επιλογής εταιρει- ών-προμηθευτών των προϊόντων αυτών, σύναψης συμφωνιών και διαπραγμάτευσης, τιμολόγησης Αποτελεί από τις πιο κρίσιμες ομάδες λειτουργίας, γιατί καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την αποδοτικότητα του ενεργητικού και της επένδυσης του δικτύου. Έχει την κρίσιμη ευθύνη:  να εντοπίσει ποια προϊόντα θα προσφέρονται ανά κατηγορία από τα φαρμακεία-μέλη και σε πόσες διαφο- ρετικές επιλογές (π.χ. ποιες γραμμές θα υπάρχουν στην κατηγορία «ενυδατική κρέμα», όπως καλλυντικές, φυτικές - βιολογικές, prestige, οικονομικές, για προβληματικά δέρματα),  να επιλέξει από ποιες μάρκες θα καλυφθούν αυτές οι απαιτήσεις και σε πόση ποικιλία,  να καθορίσει πόσο θα αυξάνεται ή θα μειώνεται η ποικιλία αυτή ανάλογα με την κατηγορία του φαρμακεί- ου-μέλους (π.χ. κεντρικό, συνοικιακό, εξειδικευμένο κλπ.),  να αξιολογήσει τα δεδομένα πωλήσεων προηγούμενων ετών και να θέσει στόχους,  να κλείσει τις απαραίτητες συμφωνίες, (κλίμακες αγορών και εκπτώσεων),  να τιμολογήσει τα προϊόντα. Μαζί με τα παραπάνω, θα πρέπει να σχηματίσει μια βασική δομή merchandizing για τα φαρμακεία του δικτύ- ου, που θα προσαρμόζεται στο εκάστοτε κατάστημα (μέγεθος, τοποθεσία κλπ.), να ορίζει τις θέσεις των συ-

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=