Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

43 Κανένας φαρμακοποιός ποτέ δεν πρέπει να υπογράψει καταστατικό ή άλλης μορφής πρόταση συνεργασίας που δεν έχει ελεγχθεί και εγκριθεί από τον Π.Φ.Σ. ή τον οικείο σύλλογο. Ο έλεγχος θα γίνει ως προς τα εξής σημεία:  διασφάλιση της ανεξαρτησίας των συμμετεχόντων φαρμακείων ∙ αποτροπή κάθε πιθανότητας οποιασδήποτε μορφής μεταβολής στην ιδιοκτησία συμμετέχοντος φαρμακείου,  διασφάλιση της ισοτιμίας των συμμετεχόντων φαρμακείων ∙ αποτροπή κάθε περίπτωσης που ξεφεύγει από τον κανόνα «ένα φαρμακείο - μία ψήφος»,  διασφάλιση της δίκαιας κατανομής ενδεχόμενων κερδών (ή ζημιών),  διασφάλιση της ιδιοκτησίας του μετοχικού σχήματος από είσοδο κεφαλαίων μη μετόχων φαρμακοποιών,  διασφάλιση των προβλέψεων κοινών επιχειρηματικών πολιτικών της συνεργασίας φαρμακείων από προώθηση εμπορικών συμφερόντων τρίτων. Στην πραγματικότητα κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει ή να αποτρέψει ένα φαρμακείο από το να συμμετά- σχει σε κάποια συνεργασία που θα του προταθεί. Όπως προαναφέραμε, η συνταγή της συνεργασίας δεν είναι ίδια για όλα τα φαρμακεία και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν διάφορες μορφές και διάφορες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Αυτό όμως που είναι υπεύθυνος ο σύλλογος να κάνει είναι να προειδοποιήσει το φαρμακοποιό για τις συνέπειες της υπογραφής του. Αν αυτός επιμένει να υπογράψει ένα μη εγκεκριμένο από το σύλλογο καταστατικό, αναλαμβάνει και την ευθύνη. Μαζί με το καταστατικό απαιτούνται και οι οδηγίες που χρειάζονται για την τήρηση των λογιστικών βιβλίων, καθώς οι φορολογικές υποπεριπτώσεις που υπάρχουν δεν είναι πάντα εύκολο να είναι γνωστές στους λογιστές. Παράλληλα, όπως τονίστηκε και στο αντίστοιχο κεφάλαιο, τα παραπάνω δεν αφορούν την ιδιοκτησία του φαρμακείου, καθώς (εκτός από την περίπτωση της συστέγασης) δεν πρέπει να επέρχεται καμία μεταβολή της ιδιοκτησίας και της μετοχικής του σύνθεσης (ιδιοκτησίας 100% του αδειούχου φαρμακοποιού). Κατα- στατικά τα οποία προβλέπουν εκχωρήσεις ή μεταβολές έστω και σε ελάχιστο μειοψηφικό ποσοστό της ιδιο- κτησίας του φαρμακείου πιθανόν εξυπηρετούν άλλους σκοπούς και όχι την συνεργασία και την κοινή πορεία. Ο Π.Φ.Σ. και οι μεγάλοι σύλλογοι θα πρέπει να αναθέσουν άμεσα στα νομικά τους τμήματα τη σύνταξη πρότυ- πων καταστατικών. Επιπλέον, θα πρέπει συνεχώς να ζητούν από την πολιτεία τη δημιουργία ειδικών νομικών μορφών του εμπορικού δικαίου που να ευνοούν τη διαχείριση αντίστοιχων σχημάτων. β) Ομάδα ανάπτυξης, τυποποίησης και καθορισμού των υπηρεσιών του φαρμακείου Είναι αναγκαίο να συγκροτηθεί ταχύτατα από τον Π.Φ.Σ. και τους συλλόγους η ομάδα που θα καθορίσει ποιες υπηρεσίες παρέχονται από ένα φαρμακείο, το νομικό καθεστώς που τις διέπει, επιμέρους στάδια της παροχής τους, το κόστος τους, την τιμολόγηση και αποζημίωση των υπηρεσιών τους. Θα πρέπει να μπορεί να οδηγήσει τα φαρμακεία άμεσα στην παροχή υπηρεσιών όπως η φαρμακοεπαγρύπνηση, η καταγραφή της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας φαρμάκων, η ορθή χρήση της φαρμακευτικής αγωγής και η φαρμακευτική φροντίδα. Ενδεικτικά αναφέρεται μια σειρά υπηρεσιών που τα στοιχεία του PGEU έχουν καταγράψει ότι παρέχονται από τα φαρμακεία της Ε.Ε. Το ελληνικό φαρμακείο παρέχει σχεδόν όλες τις υπηρεσίες, καμία όμως από αυτές πιστοποιη- μένα, καμία μετρήσιμα και σε καμία από αυτές δεν έχει επιτευχθεί με κάποιο τρόπο αποζημίωση. Εκτέλεση συνταγών Ναι Όχι Είδος υπηρεσίας Αριθμός χωρών που παρέχεται η υπηρεσία Διανυκτερεύσεις Μέτρηση βάρους Αποκομιδή ληγμένων φαρμάκων Μέτρηση πίεσης αίματος Διακοπή καπνίσματος Επείγουσα αντισύλληψη Εκτέλεση επαναλαμβανόμενων συνταγών Μέτρηση γλυκόζης Διαχείριση διαβήτη Μέτρηση χοληστερόλης Επισκόπηση της χρήσης φαρμάκων Διαχείριση υπέρτασης Τεστ εγκυμοσύνης Διαχείριση άσθματος Υπηρεσίες στο σπίτι Άλλα Εμβολιασμοί 0 5 10 15 20 25

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=