Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

42 5 ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ υλοποίηση Όλα όσα αναφέρθηκαν ως εδώ δεν είναι παρά οι τίτλοι και η εισαγωγή των κεφαλαίων που θα περιλάμβανε ένα σύγγραμμα με τίτλο «Δίκτυα φαρμακείων». Το κάθε κεφάλαιο θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σύγγραμμα από μόνο του (κι αυτό πράγματι συμβαίνει στο υπόλοιπο λιανεμπόριο). Όμως το δικό μας βιβλίο είμαστε υποχρεωμένοι να το γράψουμε εμείς οι ίδιοι. Το νομοθετικό πλαίσιο, η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, η διάρθρωση της αγοράς, ο κατακερματισμός των φαρμακείων, δημιουργούν τόσες ιδιαιτερότητες στο χώρο μας που καθιστούν υποχρεωτική την αναζήτηση των λύσεων και των πολιτικών από εμάς τους ίδιους. Οι όποιοι ειδικοί του μάρκετινγκ μπορούν να έχουν μόνο επικουρικό ρόλο και να προσφέρουν εργαλεία ανάλυσης που εμείς θα πρέπει να τροφο- δοτήσουμε με τα δεδομένα που προσλαμβάνουμε καθημερινά στα φαρμακεία μας. Η απουσία συναίσθησης της καθημερινότητας που έχουν τα προκατασκευασμένα πλάνα για άλλους κλάδους του λιανεμπορίου στο σημερινό περιβάλλον, που δεν συγχωρεί το παραμικρό σφάλμα, μπορεί να μας οδηγήσει σε σημαντικές απώλειες. Κανείς –ούτε και εμείς οι ίδιοι– δεν μπορεί να έχει πλήρη βεβαιότητα ότι γνωρίζει την πλήρη αλήθεια. Για το κάθε βήμα υλοποίησης και αποφάσεων απαιτείται ανάλυση των δεδομένων, προγραμματισμός, απόφαση και έλεγχος. Ο χρόνος όμως πιέζει –αν δεν έχει ήδη εξαντληθεί!– κι έτσι, όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, από κάπου θα πρέπει να ξεκινήσουμε. 5.1.1 Ομάδες σχεδιασμού Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι ομάδες που θα έχουν την ευθύνη για τις αποφάσεις και το σχεδιασμό που θα ισχύουν για όλες τις ομάδες και συνεργασίες φαρμακείων. Σε αυτές εντάσσονται οι ομάδες που θα επεξεργάζονται τα στοιχεία νομικής, επιστημονικής και επαγγελματικής φύσης που παραμένουν σταθερά, ανεξάρτητα του ποιος τα εφαρμόζει. α) Ομάδα προετοιμασίας, σύνταξης και ελέγχου του καταστατικού των νομικών μορφών από τις οποίες θα διέπεται η συνεργασία Όποια ομάδα φαρμακείων ενδιαφέρεται θα πρέπει να μπορεί να πάρει από τον οικείο της σύλλογο ένα έτοιμο και ελεγμένο, διάφανο καταστατικό για οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας (π.χ. συστέγαση, ομάδα κλπ.) και εταιρική μορφή θέλει να υιοθετήσει. Το καταστατικό θα πρέπει να έχει όλες τις προβλέψεις για τη διασφάλιση της ισομετοχικότητας και μονομετοχικό- τητας των συμμετεχόντων που απαιτούνται και για την προστασία από είσοδο κεφαλαίων ξένων προς τους συμ- μετέχοντες. Σήμερα αυτή η πρόβλεψη φαίνεται άνευ ουσίας. Στο μέλλον, όταν μια συνεργασία φαρμακοποιών θα έχει στην ιδιοκτησία της ισχυρά εμπορικά σήματα ή site στο διαδίκτυο, θα έχει τεράστια αξία. Αποτελεί ένα από τα κρίσιμα σημεία που πρέπει να οριστικοποιηθούν από σήμερα για να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις στο μέλ- λον. Ούτε ένας δεν πρέπει να βάλει την υπογραφή του σε καταστατικό που δεν θα θέτει πανίσχυρες ασφαλιστικές δικλείδες για το ότι η συνεργατική δομή είναι και θα είναι αποκλειστικής μετοχικής σύνθεσης φαρμακοποιών και θα αποκλείεται κάθε μορφής συγκέντρωση εταιρικών μεριδίων στα χέρια μειοψηφίας. 5.1 Ομάδες εργασίας που πρέπει να συγκροτηθούν

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=