Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137
38 πρέπει να κυριαρχούν στις μελέτες σκοπιμότητας που γίνονται. Όποιος συνεχίσει να είναι παγιδευμένος στο 10% παραπάνω έκπτωση που έτυχε κάποιος πωλητής να του προσφέρει, είναι καταδικασμένος να παραμείνει για πάντα δέσμιος μιας χαοτικής αγοράς που δημιουργεί τελικά όλο και πιο αυξημένα κόστη, λόγω κακής διαχείρισης προμηθειών. Ο λόγος που οι αλυσίδες τύπου Boots επιτυγχάνουν απόδοση επί των πωλήσεων πολλαπλάσια του κόστους αγορών τους (όπως σημειώθηκε παραπάνω) δεν είναι ότι υπάρχει κάποιο μαγικό ραβδί που τρομοκρατεί τους προμηθευτές τους. Είναι η πειθαρχία που εξασφαλίζει η κοινή οργάνωση στις προμήθειες, ο σωστός προγραμματισμός μείγματος προϊόντων, η πρόβλεψη των όγκων αγορών και πωλήσεων. Πολλοί είναι αυτοί που τρομοκρατούν τους φαρμακοποιούς με τις απόψεις ότι αν απελευθερωθεί το καθεστώς των φαρ- μακείων θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την αγορά. Η πραγματικότητα είναι ότι η κοινή οργάνωση των φαρμακοποιών στο θέμα της διαχείρισης της εικόνας τους και της προβολής (που θα συνοδευτεί παράλληλα και από την κοινή οργάνωση της υποδομής πίσω από αυτές) μπορεί να δημιουργήσει μια αποκλειστικότητα της αγοράς ισχυρότερη από οποιοδήποτε ρυθμιστικό πλαίσιο είναι δυνατό να επιτευχθεί συνδικαλιστικά, νομικά και πολιτικά. Το τρίτο κομμάτι είναι η συλλογή δεδομένων από την εφαρμογή των προγραμμάτων προβολής και προώθησης, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου και αξιολόγησης για τους επόμενους κύκλους, όταν χρειαστεί. 4.4.3 Πρόσθετες αξίες της προβολής Στο πλαίσιο της εικόνας του δικτύου εντάσσεται και η υπεραξία από την εκμετάλλευση της προώθησης προ- ϊόντων ιδίας ετικέτας (private label). Όλοι γνωρίζουμε ότι με τη βοήθεια των Ελλήνων φαρμακοποιών, ελληνικές εταιρείες φυτικών καλλυντικών δη- μιούργησαν brand name υψηλής σήμερα αξίας. Για να είμαστε δίκαιοι, δεν ήταν ούτε αμιγώς δική μας επιτυχία ούτε αποκλειστικά δική τους. Συμβάλλαμε και οι δύο ώστε να φτάσουν στο σημείο να υπάρχει ακόμη και ελληνική εξαγωγική δραστηριότητα, που σημειώθηκε από τον πρώην πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στη Δ.Ε.Θ. 2010. Όμως, αφού η μέθοδος υπάρχει, γιατί να μην αναπτυχθεί μια συνεργατική προσπάθεια με αντίστοιχης ποιότη- τας προϊόντα και τη δική μας σφραγίδα, ώστε να καρπωθούμε εμείς αυτήν την υπεραξία; Γιατί να μην αναδεί- ξουμε μια μάρκα που μας επιτρέπει να καρπωνόμαστε το πλήρες κέρδος της προσπάθειάς μας; Κι αυτό χωρίς την εξαγωγική δραστηριότητα. Για την ακρίβεια, αρκούν και μόνο οι πελάτες του φαρμακείου, όταν υπάρχει ένα ποιοτικό προϊόν το οποίο δουλεύει με σημαντική κερδοφορία. Επιπλέον, αν φτάσει σε υψηλά επίπεδα η ισχύς από την εικόνα του δικτύου, αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρότυπα ποιότητας για κάθε προϊόν που μπαίνει μέσα στα φαρμακεία μας. Η ένδειξη «εγκεκριμένο από τους φαρμακοποιούς» θα αποτελεί για τον καταναλωτή εγγύηση του ότι προμηθεύεται ένα ποιοτικό προϊόν, και αυτό θα έπρεπε να είναι ήδη στόχος για τον Π.Φ.Σ. 4.4.4 Προβολή στο διαδίκτυο, κοινωνικά δίκτυα, mobile marketing Τέλος, σημαντικό κομμάτι της εκστρατείας προβολής θα παίξει η επέκταση στον ψηφιακό κόσμο και τα κοι- νωνικά δίκτυα. Την επόμενη δεκαετία, οι υποψήφιοι πελάτες μας θα είναι αυτοί που ήδη έχουν σοβαρή επαφή με την τεχνολογία. Το ίντερνετ αποτελεί βασικό στοιχείο ενημέρωσης και αγορών και, αν δεν το αξι- οποιήσουμε εμείς, σίγουρα θα βρεθεί κάποιος άλλος να το κάνει. Εννοείται πως, εμπρός σε μια οργανωμένη δομή, οι ερασιτεχνικές προσπάθειες που υπάρχουν σήμερα στο διαδίκτυο δεν θα μπορέσουν να σταθούν. Όσο όμως υπάρχει καθυστέρηση, θα παρατηρούμε την ανάδυση ανταγωνιστών του φαρμακείου τόσο σε επί- πεδο ενημέρωσης όσο και καθαρά εμπορικό. Στην επόμενη γενιά η πλειοψηφία των ασθενών θα αναζητούν στο ίντερνετ πληροφόρηση για ζητήματα υγείας και ομορφιάς που τους απασχολούν και η συμπεριφορά τους θα καθοδηγείται από τις πήγες πληροφόρησης. Η κοινότητα των φαρμακοποιών δεν μπορεί να μείνει έξω από ένα πεδίο που είναι ανάγκη να αποτελεί προνομιακό πεδίο δράσης της. Τα ίδια ισχύουν και με τον κόσμο του mobile marketing. Η διαρκής επέκταση των smartphones και των apps που τα συνοδεύουν δημιουργούν ένα περιβάλλον παροχής υπηρεσιών το οποίο διαρκώς ψηφιοποιείται, δεν απαιτεί παρουσία στο φυσικό χώρο του καταστήματος και μπορεί να μεταβάλει την αγορά με χαοτικούς τρόπους. Για την παρουσία σε αυτές τις αγορές απαιτούνται οικονομίες κλίμακας, καθώς μεμονωμένες προ- σπάθειες δεν έχουν σοβαρό μέλλον.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=