Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

Επιπλέον, όσες από αυτές μπορούν να αποφέρουν και κάποιες χρηματικές απολαβές, θα χρειαστεί να κοστο- λογηθούν και να τιμολογηθούν. Παράλληλα, θα χρειαστεί να υλοποιηθεί και για το κομμάτι του φαρμακείου με εμπορικό προσανατολισμό, μια στρατηγική εναρμονισμένη με το ρόλο του ως σημείου φροντίδας υγείας και ομορφιάς. Σκεφτείτε τα στοιχεία που έχετε συνδέσει με την εμπειρία του καταναλωτή όταν επισκέπτεστε έναν από τους θεωρούμε- νους «πρωταθλητές» του λιανεμπορίου. Υπάρχουν πράγματα που έχετε ζηλέψει και θα θέλατε να κάνετε στο φαρμακείο σας; Υπάρχουν πράγματα τα οποία φοβηθήκατε ότι, αν τα έκανε κάποιος άλλος, θα χάνατε τους πελάτες σας; Είναι δυνατό να υλοποιηθούν και από εμάς. Γιατί να πρέπει να φοβόμαστε τα «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» που θα πουλήσει μια ξένη αλυσίδα στον Έλληνα καταναλωτή, όταν μπορούμε να προσφέρουμε πραγματική πρόσθετη αξία σε αυτόν από το φαρμακείο της γειτονιάς του; 3.1.3 Διαφήμιση – Εκστρατεία μάρκετινγκ Εάν μια αλυσίδα φαρμακείων μπορέσει να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, θα προσπαθήσει να δημιουργήσει στο μυαλό του καταναλωτή την εντύπωση ότι είναι η μόδα να αφήσει το φαρμακείο της γειτονιάς του και να πάει σε ένα υποκατάστημα αλυσίδας, όπου θα έχει χαμηλές τιμές, ποιότητα εξυπηρέτησης και καλά προϊόντα. Για να απο- τραπεί αυτό, θα χρειαστεί απέναντι στην εκστρατεία προβολής της να αντιπαραθέσουμε οργανωμένα τη δική μας. Αυτό θα πρέπει να γίνει με σεβασμό στη δεοντολογία, αλλά και αξιοποιώντας τα δικά μας συγκριτικά πλεονε- κτήματα. Η αξιοποίηση αυτή είναι δύσκολη ή έχει πολύ μικρό αποτέλεσμα όταν γίνεται από τον καθένα μας ξεχωριστά. Όμως αν ενισχυθεί η επίδραση που έχουμε στην τοπική αγορά με από κοινού ενέργειες, μπορούν να παραχθούν σημαντικά αποτελέσματα. Παρατηρούμε σήμερα αποσπασματικές κινήσεις των φαρμακείων στο χώρο της προβολής τους, οι οποίες όμως πραγματοποιούνται χωρίς πρόγραμμα. Οι φαρμακοποιοί δεν γνωρίζουν τι στόχους έχουν, που απευ- θύνονται και εάν οι κινήσεις αυτές είναι επιτυχημένες. Είναι στην πλειοψηφία τους πρόχειρες, σπάταλες και ασαφείς. Γίνονται απλά για να γίνουν, ως μίμηση άλλων καταστημάτων ή από παραίνεση διάφορων παρόχων τέτοιων υπηρεσιών. Όμως η προβολή αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία. Χρειάζεται να απαντά στα ερωτήματα:  Τι επιδιώκεται να προβληθεί;  Ποιο είναι το κοινό-στόχος;  Με ποια μέσα θα επιτευχθεί η διαφήμιση;  Με ποιο μήνυμα;  Τι αποτελέσματα επιδιώκονται;  Ποιος είναι ο προϋπολογισμός;  Ποιο είναι το μέτρο της επιτυχίας των στόχων; Στην ανάλυση των επιχειρησιακών διαδικασιών, θα εξετάσουμε τις πιθανές απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήμα- τα, ώστε να προβάλουμε με επιτυχία το δίκτυό μας στο κοινό. 24

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=