Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #137

υπό αμφισβήτηση. Βλέπουμε ήδη προϊόντα που θεωρούσαμε ως σήμερα αυτονόητα δικά μας (π.χ. μετρητές σακχάρου, πιεσόμετρα, γάλατα πρώτης βρεφικής ηλικίας, συμπληρώματα διατροφής) να διακινούνται μέσω άλλων καναλιών διανομής. Η απώλεια αυτής της εμπορεύσιμης ύλης είναι μια πολυτέλεια που δεν έχουμε. Ο ανταγωνισμός τιμής απέναντι στα άλλα κανάλια διανομής θα είναι ένα από τα κυριότερα όπλα για να αποτρέ- ψουμε κάτι τέτοιο. Εκτός αν μας αρκεί το να δίνουμε συμβουλές, ενώ μετά ο πελάτης θα παίρνει το προϊόν π.χ. από το internet. Η συνεργασία λοιπόν θα πρέπει να έχει την απαραίτητη διαχείριση κόστους αγορών που θα επιτρέπει αντα- γωνιστικές τιμές. Έχουμε την υποχρέωση, μέσα στο οικονομικό περιβάλλον που ζούμε, να προσφέρουμε στους ανθρώπους που επισκέπτονται τα φαρμακεία μας τα ποιοτικότερα προϊόντα στις καλύτερες τιμές που μπορεί μια συνεργασία να επιτύχει. Έχει ιδιαίτερη σημασία να τονιστεί ότι η τιμολόγηση και η στρατηγική τιμολόγησης χρειάζεται να είναι ενιαία σε όλο το εύρος το δικτύου (σε όλα τα συνεργαζόμενα φαρμακεία). Στη συνέχεια, στο κεφάλαιο των επιχει- ρησιακών διαδικασιών, θα καταστεί σαφές ότι ο τρόπος που επιλέγονται οι τιμές για ένα προϊόν δεν είναι μια τυπική διαδικασία, όπως την εκτελούσαμε μέχρι σήμερα (απλά αφαιρώντας την έκπτωση που είχαμε από την τιμή καταλόγου της εταιρείας), αλλά εξυπηρετεί συγκεκριμένους στόχους στα πλαίσια της διαδικασίας άντλη- σης εσόδων, ικανοποίησης πελατών, διατήρησης μείγματος προϊόντων και προβολής εικόνας. Γνωρίζουμε όλοι πως, ανεξάρτητα της μορφής καθετοποίησης που έχουν οι γνωστές αλυσίδες κάθε κλάδου του λιανεμπο- ρίου (π.χ. ιδιόκτητα υποκαταστήματα, franchising, εθελοντικές συνενώσεις κλπ.), παρέχουν ενιαίο τιμοκατάλογο (με την εξαίρεση κατά περίπτωση τροποποιήσεων) για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχουν. Αυτό συμβαίνει στα πλαίσια της επιδιωκόμενης ενιαίας εικόνας του ομίλου, αλλά και επειδή έχει υπολογιστεί ότι η τιμή που προσφέρεται και η καμπύ- λη ζήτησης που δημιουργείται εξ αυτής συνεπάγεται όγκο πωλήσεων που παράγει το μέγιστο οικονομικό αποτέλεσμα. 3.1.2 Φιλοσοφία δικτύου και εξυπηρέτηση Φαρμακευτική φροντίδα, φαρμακευτική συμβουλή, πώληση, εμπειρία. Ο χρόνος μας μέσα στο φαρμακείο είναι περιορισμένος και τα καθήκοντα στα οποία θα πρέπει να ανταποκριθούμε πολλά. Όσο περισσότερο μάλιστα η έννοια της φαρμακευτικής φροντίδας υπεισέρχεται στην περίθαλψη, οι απαιτήσεις θα αυξάνονται. Οι δομές, οι γνώσεις, η αξία που θα πρέπει να αποδίδεται στον ασθενή ή πελάτη θα είναι όλο και πιο δύσκολο να υλοποιούνται από ένα ατομικό φαρμακείο χωρίς συνεχή υποστήριξη. Το βασικό στοιχείο της συνεργασίας είναι ο κοινός στόχος της παροχής ποιοτικής φαρμακευτικής περίθαλψης στην κοινωνία. Η υποχρέωση για την οποία η πολιτεία μας παρέχει μια άδεια ίδρυσης φαρμακείου δεν παρα- γράφεται σε οποιεσδήποτε επιχειρηματικές και οικονομικές συνθήκες. Η αποτελεσματική διάθεση φαρμάκων διά χειρός φαρμακοποιού, η σωστή χρήση των φαρμάκων στη θεραπευτική, η εξοικονόμηση πόρων στους πολίτες και το σύστημα υγείας αποτελούν τα πρωτεύοντα στοιχεία της αποστολής μας, που δεν μπορούν να υποκατασταθούν σε καμία περίπτωση. Η ορθή χρήση του φαρμάκου και η συμμόρφωση του ασθενούς, η προστασία από παρενέργειες και αλληλεπιδράσεις, η φαρμακοεπαγρύπνηση, η διασφάλιση της ποιότητας και η παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των αγωγών είναι τα συστατικά με τα οποία θα ανταποκριθούμε στον κοινωνικό μας ρόλο, υλοποιώντας την αποστολή που μας έχει ανατεθεί. Η επιτυχία στην επίτευξη αυτής της αποστολής είναι και το κριτήριο με το οποίο μας κατατάσσει η πολιτεία όσον αφορά τη διαχείριση των πόρων υγείας. Στο σύγχρονο περιβάλλον πολιτικών υγείας η κατανομή των δαπανών υγείας στους φορείς θα ελέγχεται με κριτήριο την ωφέλεια που παρέχουν στο σύστημα (στη χώρα μας ίσως με κάποια καθυστέρηση, αλλά θα γίνει και εδώ). Εάν δεν μπορέσουμε να αποδώσουμε στο σύστημα ωφέλεια και αποτελεσματικότητα, μας περιμένουν και άλλες περικοπές στο κόστος που συνεπαγόμαστε. Το τι περιμένουν και τι ζητούν από εμάς, μας το έχουν πει (ακόμα και μέσα στο χάος της ελληνικής πραγματικότη- τας) με πολλούς τρόπους. Θα πρέπει αυτές τις απαιτήσεις να βρούμε τρόπους να τις καλύψουμε. Η υλοποίηση αυτής της αποστολής θα δώσει στα φαρμακεία μας την ταυτότητα που απαιτείται και τη συνεί- δηση ότι (ανεξάρτητα της όποιας εμπορικής της όψης), ο επιστημονικός χαρακτήρας είναι η κύρια πλευ- ρά, που δεν υποσκελίζεται από καμία άλλη. Θέλουμε να φτιάξουμε ένα φαρμακείο που να αποτελεί ένα λειτουργικό και αναπόσπαστο κομμάτι του εθνικού συστήματος υγείας, ένα σημείο παροχής πρωτοβάθμιας περίθαλψης σε εξωτερικούς ασθενείς που να είναι σαφώς προσδιορισμένο ως μονάδα παροχής υπηρεσιών υγείας, και όχι ως εμπορικό κατάστημα. Η διαδικασία αυτή δεν είναι εύκολη. Απαιτεί διά βίου εκπαίδευση, συνεχή προσπάθεια και δέσμευση, και ορθές διαδικασίες εκτέλεσης. 22

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=