Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #134

áðüøåéò 32 με τα απούλητα προϊόντα που πλασαρίστηκαν χωρίς να έχουν κάτι που να κάνει τη διαφορά, εκτός από μια συσκευασία ιμιτασιόν ψευτο-οικολογική. Εσωτερικότητα. Αγάπη για κλαδική ψυχανάλυση. Μανία με το ρομαντι- σμό. Εναλλακτικοί ως το τέλος στο φάρμακο και συνάμα αδιάλλακτοι μέχρι θανάτου στο φαρμακείο. Γιατί το σύστημα υγείας που καταρρέει χωρίζεται στους γιατρούς και στους υπόλοιπους. Γιατί το μάρκετινγκ των υπηρεσιών υγείας που καταρρέει φτιάχτηκε από μπακάληδες και μαρκετίστες του υπό- θετου. Γιατί το φαρμακείο που καταρρέει, πληρώνει το λάθος του αδύναμου κρίκου. Και ανάλυση. Ω, ναι, ανάλυση και πάλι ανάλυση, και το βράδυ κατευ- θείαν στον ψυχαναλυτή και τον πνευματικό. Ασθενής. Άγνωστη λέξη. Δεν ξέρουν τι να του πουν οι φαρμακοποιοί, που βλέπουν τα χρέη τους να ανεβαίνουν και τα κέρδη τους να συμπιέζονται σε επίπεδα μη βιωσιμότητας του φαρμακείου. Πώς να ζει αυτός καλά όταν εκείνοι δεν ζουν καλύτερα —όπως στα παραμύθια; Επιθυμία. Είναι η απόσταση ανάμεσα στην ευτυχία και την πραγματικότη- τα. Στα νιάτα εκφράζεται με αγώνες. Στη μέση ηλικία λέγεται δικτύωση. Εκ- φράζεται με κατάλληλες επαφές. Μεταξύ μέσης και τρίτης ηλικίας λέγεται καρέκλα. Εκφράζεται με αχταρμά εκ των δύο προηγουμένων. Ευκαιρία. Το συνώνυμο του αγώνα στην εποχή της κρίσης. Αυτό που θα έπρεπε να ενώνει το φαρμακοποιό, τα έντυπα του χώρου του, τους φίλους του κλάδου, και τους συνδικαλιστές του. Σε κάθε κρίση υπάρχει και μια ευ- καιρία. Ίσως η ευκαιρία για τον κλάδο είναι η θεμελιακή επαναδιάρθρωσή του: Τι φτιάχνει ο φαρμακοποιός; Φάρμακα διάβολε! Το λέει και η λέξη. Κι όμως δεν είναι πουθενά γραμμένο ξεκάθαρα στη νομοθεσία. Γιατί εάν ήταν, δεν θα είχε γεμίσει η βιομηχανία με χημικούς. Τι είναι αυτό που προσφέρει ο κλάδος στο κοινωνικό σύνολο; Υγεία. Αυτό θα πρέπει να καταγραφεί στη νομοθεσία. Η οποία δεν έχει ξεχάσει να αναφέρει το φαρμακείο ως επιχεί- ρηση (και άρα να του συμπεριφέρεται ανάλογα), χωρίς όμως να σκέφτεται ότι πρόκειται για επιχείρηση υγείας όπως λ.χ. το ιατρείο. Τι είναι αυτό που επιβλέπει ο φαρμακοποιός; Τη συνταγή του γιατρού. Ε, γιατί να μην γραφτεί αυτό στη νομοθεσία; Τι μεριμνά ο φαρμακοποιός; Την πρόσβαση του ασθενή στο φάρμακο. Αυτό που είναι γραμμένο; Αντίδραση. Όρος που χρησιμοποιήθηκε από το συγγραφέα του άρθρου αυτού προκειμένου να συνοψίσει: Πάψτε την κλάψα, παρότι έχετε δίκιο. Μην κλαίτε μπροστά στον ασθενή. Να φαίνεστε πιο δυνατός από αυτόν για να τον βοηθήσετε να νικήσει στις δικές του μάχες, που δίνει για τη δική του ζωή. Αυτό ορκιστήκατε να κάνετε σαν επάγγελμα, αυτό κάνετε μέχρι σήμερα. Παλέψτε όμως! Πείστε αυτούς που σας εκπροσωπούν να παλέψουν —τώρα που ξαναγράφονται οι νόμοι— για να διατυπωθεί σαφώς ο σκοπός και ο στόχος του φαρμακευτικού επαγγέλματος στην ελληνική φαρμακευτική νομοθεσία του 21ου αιώνα. Με δυο λόγια: Πάψτε να σκέ- φτεστε. Κάντε κάτι. Γερμανιστί —για να είμαι και επίκαιρος: Nicht denken. Reagieren!  Nicht denken. Reagieren! Μην σκέφτεστε. Αντιδράστε! ΟΜανώλης Μιτάκης είναι φαρμακοποιός, αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Εθνοφαρμακολογίας, emitak@otenet.gr Κατήφεια. Στάση που παρατηρεί κανείς στα περισσότερα έντυπα του ειδικού τύπου σήμερα. Τι κακό μας βρήκε; Πώς φτάσαμε ως εδώ; Πώς θα τη βγάλουμε καθαρή; Τι είναι καπιταλισμός και πώς σχετί- ζεται με το περιθώριο κέρδους του φαρμακείου; Πόσο καιρό χαίρονται ο κλέφτης και ο ψεύτης; Γιατί μας έβγαλε ο Θεός από τον παράδεισο; Τι κάνουν οι φαρμακοποιοί στις άλ- λες χώρες; Καλά είναι; Μας πήραν τα γάλατα ˙ να πουλάμε τυριά; Κοσμάρα. Μια άλλη στάση που πα- ρατηρεί κανείς στα υπόλοιπα έντυ- πα του ειδικού τύπου (σαν να μην έχουν καταλάβει ότι κάτι εκεί έξω έχει αλλάξει): Πώς να σκίσετε τον πελάτη. Πώς να του πιείτε το αίμα και να τον κάνετε να πιστεύει ότι πάσχει από αναιμία. Πώς να γίνετε γιατρός χωρίς να το μάθει ο γιατρός της γειτονιάς. Πώς να γίνετε μαρκε- τίστας φαρμακείου με πελάτες που σας χρωστάνε. Πώς να γίνετε —από το πολύ το καταναλωτικό μαρκε- τιγκ— μικροπολεοδόμος στο φαρμα- κείο σας τακτοποιώντας τις ντάνες μανώλης μιτάκης

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=