Η οικονομική ύφεση έχει και τις παράπλευρες απώλειές της σε προϊόντα καθημερινής χρήσης που πλέον δεν καταναλώνουμε με τη μαζικότητα που κάναμε στο παρελθόν.
Όπως δείχνει η τελευταία πανευρωπαϊκή μέτρηση της Nielsen οι πωλήσεις καλλυντικά ευρείας κατανάλωσης -κυρίως προϊόντα που το βασικό τους δίκτυο είναι το σούπερ μάρκετ- μειώθηκαν στην Ελλάδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2012 κατά 4,4% σε αξία. Την Ελλάδα ακολουθεί η Τσεχία με ποσοστό 3,3%, ενώ συνολικά η Ευρώπη στο δεύτερο τρίμηνο εμφάνισε πτώση της τάξης του 1,5%.
Για την αγορά της Ευρώπης οι αναλυτές θεωρούν ότι η πτώση αυτή είναι πλασματική και έχει να κάνει με το εορτασμό του Πάσχα των Καθολικών που φέτος ήταν ιδιαίτερα νωρίς (31 Μαρτίου), στοιχείο που «έκλεψε» πωλήσεις από την αγορά του δευτέρου τριμήνου και τις οδήγησε στο πρώτο τρίμηνο, όπου οι πωλήσεις είχαν αυξηθεί έστω και κατά ελάχιστα (0,2%).
Στον αντίποδα οι χώρες που παρουσιάζουν τη σημαντικότερη αύξηση στα καλλυντικά ευρείας κατανάλωσης είναι η Τουρκία με το εντυπωσιακό 11,6%, ακολουθούμενη από δύο Σκανδιναβικές χώρες, τη Φινλανδία με άνοδο πωλήσεων της τάξης του 4,2% και τη Νορβηγία με αύξηση κατά 2,2%.