Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

Γιατροί εναντίον φαρμακοποιών για το δικαίωμα καθοδήγησης ασθενών

29/9/2017 12:08:52 μμ
Η πλήρης απάντηση από το Φαρμακευτικό Σύλλογο Πέλλας
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Το 1ο Συνέδριο Υπηρεσιών Υγείας Φαρμακείου, που διοργανώθηκε στην Αριδαία από το Φαρμακευτικό Σύλλογο Πέλλας στις αρχές του Σεπτεμβρίου, είχε τέτοιο αντίκτυπο στο χώρο της υγείας, ενδεχομένως πέρα από τις προσδοκίες αλλά ίσως και τις προθέσεις των διοργανωτών…

Στο συνέδριο αναφέρθηκαν οι υπηρεσίες υγείας που ήδη προσφέρουν και εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν οι φαρμακοποιοί στην ελληνική κοινωνία και ο ρόλος του φαρμακείου στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της αγωγής των ασθενών και στη συλλογή φαρμακοεπιδημιολογικών δεδομένων. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες (επιστήμονες και καθηγητές από διαφόρους κλάδους υγείας) και επισκέπτες, ήταν πραγματικά ενδιαφέρον και άψογα οργανωμένο.


Το εν λόγω Συνέδριο προκάλεσε όμως και αρνητικές αντιδράσεις από τον ιατρικό χώρο: Πριν ακόμα από την έναρξη του Συνεδρίου, είχε αντιδράσει ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Γιώργος Πατούλης (δείτε εδώ περισσότερα). Το επόμενο κρούσμα ήρθε από την Ένωση Πνευμονολόγων Ελλάδας και τον Ιατρικό Σύλλογο Πέλλας, οι οποίοι αντέδρασαν στη διαχείριση και καθοδήγηση ασθενών με Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια από τους φαρμακοποιούς (θέμα που συζητήθηκε στο Συνέδριο). Οι γιατροί της Πέλλας επισημαίνουν μάλιστα -με απόφαση του Δ.Σ.- ότι οι φαρμακοποιοί δεν πρέπει να χορηγούν φάρμακα χωρίς συνταγή, αλλά ούτε δικαιούνται να εκπαιδεύουν και να ενημερώνουν ασθενείς με χρόνια νοσήματα... 

Η απάντηση του Φ.Σ. Πέλλας

Ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Πέλλας φυσικά και απάντησε στις πρόσφατες αυτές αντιδράσεις με αυτό το πλήρες, αξιοπρεπές κείμενο.

Στο κείμενο επικαλείται το πρότυπο του μοντέλου του φαρμακοποιού κατά τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, κατά το οποίο ο φαρμακοποιός οφείλει να είναι:

  1. Decision maker: να είναι σε θέση να πάρει αποφάσεις σχετικά με την πιο κατάλληλη και αποτελεσματική χρήση των φαρμάκων και με κόστος/όφελος της θεραπείας
  2. Communicator: να είναι σε θέση να επικοινωνεί ως σύνδεσμος μεταξύ ασθενή και γιατρού.
  3. Leader: να μπορεί να παίξει ηγετικό ρόλο προς όφελος του συνόλου σε διεπιστημονική ομάδα παροχής υπηρεσιών υγείας.
  4. Manager: να έχει διοικητικές ικανότητες, ώστε να διαχειρίζεται φυσικούς, οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους.
  5. Life long learner: να μπορεί να μαθαίνει δια βίου.
  6. Teacher: να βοηθά στην εκπαίδευση και πρακτική άσκηση νέων φαρμακοποιών

 

«Σε όλες τις υγειονομικά προηγμένες κοινωνίες, ο πόλεμος που μαίνεται είναι μεταξύ των επιστημόνων υγείας και της ασθένειας και η συστράτευση των υγειονομικών σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αλλοίωση και ανταλλαγή ρόλων, αλλά συνεργασία με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του ενός από τον άλλο», επισημαίνει ο Σύλλογος και μάλιστα καλεί τους γιατρούς να συμμετάσχουν στο 2ο Συνέδριο Υπηρεσιών Υγείας Φαρμακείου, ώστε «μέσα από την επιστημονική σύμπραξη φαρμακοποιών, ιατρών, του πανεπιστημίου και των εταιρειών να δημιουργήσουμε ένα υγιέστερο περιβάλλον για τα παιδιά μας».


 

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ομοσπονδίας (FIP)






Σχετικά άρθρα

ΠΦΣ: Εξοφλήστε όλα τα φαρμακεία για τα εμβόλια στις 25/11
«Αγωνιζόμαστε καθημερινά για τις πληρωμές», δηλώνει ο Σύλλογος στους φαρμακοποιούς
PEIFASYN ACADEMY: Νέο webinar για φαρμακοποιούς ή βοηθούς φαρμακείου
Με θέμα «Αντιγήρανση και δερματολογικές πρακτικές»
Αναγκαία η ψηφιακή υπογραφή των φαρμακοποιών στις συνταγές
Σε σχετικές συζητήσεις βρίσκεται ο ΠΦΣ