Σε μίνι βιομηχανία σε άνθηση εξελίσσεται η ελληνική παραγωγή καλλυντικών, με επώνυμες εταιρείες να κερδίζουν αφενός έδαφος στην εγχώρια αγορά και αφετέρου αυξανόμενη διείσδυση στο εξωτερικό.
Παρά την πτώση της ζήτησης καλλυντικών στην Ελλάδα λόγω ύφεσης, οι ελληνικές εταιρείες φαίνεται πως κερδίζουν μερίδια, ωφελούμενες από τη στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα, αλλά και από τη διεθνή τάση αναζήτησης ολοένα και περισσότερο εναλλακτικών προϊόντων περιποίησης.
Πέρα από την ευρεία διανομή, όπου η ελληνική παραγωγή καλλυντικών είχε παραδοσιακή θέση, τα τελευταία χρόνια η ισχυρή παρουσία της στο κανάλι του φαρμακείου αλλά και νέες προσπάθειες λανσαρίσματος premium προϊόντων αποδεικνύουν τη δυναμική της.
Επιπλέον, η διεθνοποίησή της αρχίζει να αποδίδει καρπούς, με αποτέλεσμα επώνυμα καλλυντικά made in Greece να φιγουράρουν από τις ΗΠΑ έως την εξωτική Ασία.
Ο όμιλος Σαράντη, με παραδοσιακή θέση στην ελληνική αγορά ευρείας διανομής (σούπερ μάρκετ), εκτός από τη διανομή των δικών της αρωματικών και προϊόντων προσωπικής υγιεινής στη ΝΑ Ευρώπη, «ελληνοποίησε» την εξαγορασμένη ρουμανική φίρμα κρεμικών καλλυντικών Bioten, αφενός λανσάροντάς την στην ελληνική αγορά και αφετέρου μεταφέροντας την παραγωγή της εν λόγω γκάμας προϊόντων στην Ελλάδα.
Η Κορρές, εκτός από τη σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά φαρμακείου –όπου σημειώνει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2013, παρά τη σημαντική ύφεση–, διατηρεί έντονη τη στρατηγική διεθνοποίησής της ποντάροντας ακόμη και στην απαιτητική αγορά της Βόρειας Αμερικής.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η φίρμα τρέχει με +20% το 2013 στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ αυτή τη στιγμή αποτελεί αυξημένο μέγεθος κατά 50% σε σχέση με το έτος εκκίνησης της συνεργασίας με την Johnson & Johnson, η οποία διεκόπη πρόσφατα. Τώρα, η φίρμα είναι τοποθετημένη στο δίκτυο Sephora και στο τηλεοπτικό δίκτυο τηλεπωλήσεων HFN, από όπου τα μηνύματα επιτρέπουν εκτιμήσεις για σημαντική ανάπτυξη των πωλήσεων προσεχώς.
Παράλληλα, η εταιρεία επικεντρώνεται επίσης στις αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας και της Σκανδιναβίας, ενώ προσφάτως «εισήχθη» στο ηλεκτρονικό κατάστημα των βρετανικών πολυκαταστημάτων Debenhams, αλλά και στο ίδιο το λονδρέζικο κεντρικό πολυκατάστημα στην Oxford Street, με την προοπτική να ενταχθεί έως το τέλος του έτους σε ακόμη 5 σημεία Debenhams σε ειδικά corners και shop in a shop. Στο εξωτερικό, πέραν των ΗΠΑ, η Κορρές συνεχίζει να εστιάζει στην ανάπτυξη των πωλήσεων τόσο στη Βόρεια Αμερική όσο και στην Ευρώπη και ιδιαίτερα σε Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ρωσία και στις σκανδιναβικές χώρες. Στόχος είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση της μάρκας στα σημεία ημιεπιλεκτικής διανομής και στα φαρμακεία, μέσω τόσο προωθητικών ενεργειών όσο και με την τοποθέτηση νέων προϊόντων.
Νέες επενδύσεις όσον αφορά την προβολή της γκάμας προϊόντων και έμφαση στις εξαγωγές δίνει το 2013 η εταιρεία παραγωγής φυσικών καλλυντικών Apivita. H εταιρεία προωθεί έως το τέλος του 2013 την αναβάθμιση της εμπορικής της παρουσίας, με την επέκταση του υφιστάμενου χώρου που διαθέτει στο Κολωνάκι, δημιουργώντας το πρώτο ολοκληρωμένο σημείο προσωπικής φροντίδας και περιποίησης, σε έκταση 650 τ.μ. Πέρα από την εσωτερική αγορά και την ενίσχυση της παρουσίας της στο κανάλι του φαρμακείου, επικεντρώνεται και στην αύξηση των εξαγωγών της και στην ανάπτυξη των τοπικών θυγατρικών της στις ΗΠΑ και στην Ισπανία.
Τα προϊόντα της Apivita εξάγονται διεθνώς σε 14 χώρες (Αυστραλία, Βέλγιο, Κύπρο, Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία, Κροατία, Βρετανία και ΗΠΑ). Ήδη λειτουργούν 10 καταστήματα στο Χονγκ Κονγκ, 9 στην Ιαπωνία και 2 στη Σιγκαπούρη, στην οποία η Apivita εισήλθε πρόσφατα. Από τον περασμένο Ιούνιο, η εταιρεία αποτελεί ένα από τα brand που η βρετανική αλυσίδα Marks & Spencer επέλεξε να συνεργαστεί προκειμένου να δημιουργήσει ειδικό τμήμα με φυσικά καλλυντικά υψηλής ποιότητας. Γενικότερα, η Μεγάλη Βρετανία είναι πολλά υποσχόμενη αγορά, κι η διάθεση των προϊόντων γίνεται ήδη σε 50 σημεία, ενώ το 2013 θα γίνεται σε περισσότερα από 120.
Οι νέοι παίκτες
Πέρα από τις καθιερωμένες στο ευρύ κοινό ελληνικές φίρμες, δυναμική ανάπτυξη παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια και νέες εταιρείες του τομέα με αυξανόμενα μερίδια εντός και εκτός συνόρων. Η ελληνική Frezyderm, της οικογένειας Αναστασίου, διαθέτει διακριτή θέση στην αγορά φαρμακείου, με σειρά δερμοκαλλυντικών και παιδικών ειδών περιποίησης, ενώ ταυτόχρονα την τελευταία πενταετία καταγράφει διαρκή αύξηση εξαγωγών σε Μέση Ανατολή, Βαλκάνια, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Η βορειοελλαδική Sostar εκτός από παραγωγή φασόν για τρίτους δημιουργεί δικές της σειρές φυσικών καλλυντικών με εξειδικευμένα και διαφοροποιημένα προϊόντα περιποίησης, όπως η σειρά «Το γάλα» που παρασκευάζεται από γάλα γαϊδούρας.
Τέλος, στον χώρο των προϊόντων επιλεκτικής διανομής, όπου ο διεθνής ανταγωνισμός είναι υψηλός, η ελληνική Philab έχει καταφέρει μόλις σε τρία χρόνια να έχει κυρίως εξαγωγικό τζίρο. Έχει αποσπάσει βραβεία όπως το ΕΒΓΕ 2013 για τον προϊοντικό της κατάλογο, το Ermis Silver Award 2012 για τον σχεδιασμό της συσκευασίας των προϊόντων της, το Prix de Beaute 2012 αλλά και το HIIBRAND 2011.
Ήδη διαθέτει συνεργασίες με συμβόλαια διανομής στη Ρωσία, στην Ισπανία, στις βαλτικές χώρες και στη Ρουμανία, ενώ στην εγχώρια αγορά από το Μάιο του 2013 διανέμονται προϊόντα στο τμήμα επιλεκτικής διανομής του ΑΤΤΙCA στο Golden Hall.
Πηγή: iatronet.gr